Inlägg från: Anonym (Falabella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Falabella)

Har inte råd att behålla barnen!

Anonym (Pia) skrev 2018-06-07 12:14:46 följande:

Varför skaffar man barn med så små marginaler?? Är fan inte invandrarna som kostar, snarare människor överhuvudtaget som fattar dumma beslut!

Ja för alla borde ju planera  för att få trillingar som är en chans på 6800 graviditeter?

Plats i korgen om du inte kan bidra med nåt.
  • Anonym (Falabella)
    Anonym (Say What?!!!) skrev 2018-06-15 14:35:43 följande:

Din sambo är sjukpensionär för en krossad fot??? Ursäkta mig men vad är problemet? Är han helt handlingsförlamad då eller? Han måste kunna ha ett stillasittande jobb? Kontor?? Något borde han väl kunna göra som inte belastar hans fot???

Och det finns människor som har större behov av pension än någon med en skadad fot.... fan va lack jag blir. Förlåt om jag inte håller mig till ämnet men med ett jobb borde inkomsten kunna bli bättre.

Nu är det ju inte så att alla skador läker.

Jag har en vän som bara kan jobba 25% pga ständiga nervsmärtor i ena benet då hon blev påkörd av en smitare i 20-årsåldern. Hon kan inte sitta eller stå på stället eller gå längre tid vissa dagar utan måste hela tiden kunna byta kroppsställning för att motverka smärtan.

Det påverkar både ork och humör att leva med ständig smärta, vanliga smärtstillande slutar så småningom verka och man måste välja om man vill bli beroende av tyngre läkemedel som kan påverka mage och andra organ negativt, eller försöka leva ändå och bara medicinera vid viktiga tillfällen.

Jag tror hon mycket hellre hade velat leva som en människa och ha en lön än att behöva ta dagen som den kommer och må uselt precis hela vintern, då kyla gör allt värre.
Svar på tråden Har inte råd att behålla barnen!