• Linda2barnsmamma

Bf 20 - 30 feb - 2018

Hej.

Nu finns det många trådar men blir så väldigt många i dessa grupper.

Själv har jag inte Facebook så jag kommer stanna på familjeliv. Kul om det finns någon mer med dessa datum och som stannar här på familjeliv :)

Har två flickor födda 2010 och 2011. Så detta blir lite av en sladdis :) både nervös och förväntansfull. 

Jag är i v 15 ( 14+1 ) . Bf 25 februari . 

Följ med och dela tankar och krämpor ;)

Glömde lägga till anonyma svar

• Svar på tråden Bf 20 - 30 feb - 2018
  • Mlihan

Här går det utmärkt, ff problem med gallan, foglossning samt ischias men annars går det som på räls. Hur mår du själv?

• Linda2barnsmamma
    Mlihan skrev 2017-11-05 15:36:24 följande:

Här går det utmärkt, ff problem med gallan, foglossning samt ischias men annars går det som på räls. Hur mår du själv?

Skönt o höra :)

Jodå de rullar på här med.. sjukskriven sen v 18 pga av foglossning, är nu i v 25 .

Barnen väntar ivrigt och känner ofta på magen när det sparkar har äntligen slutat må illa ialf.
  • Vargen070918
    Linda2barnsmamma skrev 2017-11-04 19:07:56 följande:

Hur går det och hur mår alla ? :)

Här mås det ok!
    Har börjat få ont i ryggen och skinkan på höger sida, misstänker att det är ischias... Det jobbigaste annars är att jag mår illa nästan direkt jag äter. Försöker dra ner på portionsstorleken men det verkar inte hjälpa. Men det hade säkert kunnat vara värre :)

V 24 nu och tiden rusar i väg!
  • Linda2barnsmamma
    Vargen070918 skrev 2017-11-08 13:12:23 följande:

Här mås det ok!

Har börjat få ont i ryggen och skinkan på höger sida, misstänker att det är ischias... Det jobbigaste annars är att jag mår illa nästan direkt jag äter. Försöker dra ner på portionsstorleken men det verkar inte hjälpa. Men det hade säkert kunnat vara värre :)

V 24 nu och tiden rusar i väg!

Ja de där med ryggont är inte alls kul. Ja har ju som skrivet foglossning från helvetet, påverkar ju både mage rygg o bäcken. Kontaktade en graviditets massör och det har hjälpt massa :)

Ja mådde illa fram till v 23. Åt lergigan comp dagligen sedan v 15 ... de va hemskt ! Så förstår dig :-P

Ja är i v 25 nu. När har du bf ? Jag har den 25e feb :)

Har du barn sen innan ?
  • Sisterofthesun

Jag mår ganska bra förutom att jag inte riktigt känner igen mig själv när kroppen förändrats så fort. Foglossning från och till. Sover extremt dåligt på natten pga allt kissande.

Börjar bli lite orolig eftersom att hon har rört sig mindre dem senaste 2-3 dagarna. Kanske ligger hon vänd och sparkade inåt? Känner fortfarande men inte alls som tidigare. Går in i vecka 28 i övermorgon.

• Linda2barnsmamma
    Sisterofthesun skrev 2017-11-08 16:24:29 följande:

Jag mår ganska bra förutom att jag inte riktigt känner igen mig själv när kroppen förändrats så fort. Foglossning från och till. Sover extremt dåligt på natten pga allt kissande.

Börjar bli lite orolig eftersom att hon har rört sig mindre dem senaste 2-3 dagarna. Kanske ligger hon vänd och sparkade inåt? Känner fortfarande men inte alls som tidigare. Går in i vecka 28 i övermorgon.

De där kan ja hålla med om...

Ja har börjat sova lite bättre... liten ligger lite högre upp nu ist för att ligga på blåsan. :)

Men dock har ja åkt på ytterligare en förkylning så lite problem med att andas just nu... Men de hör ju till tyvärr. Hehe .

Liten har oxå sparkat mindre dessa dagar. Men kanske är lugnare när man själv tar det lugnt?! Men känner ialf något varje dag :)
  • Sisterofthesun
    Linda2barnsmamma skrev 2017-11-08 16:30:31 följande:

De där kan ja hålla med om...

Ja har börjat sova lite bättre... liten ligger lite högre upp nu ist för att ligga på blåsan. :)

Men dock har ja åkt på ytterligare en förkylning så lite problem med att andas just nu... Men de hör ju till tyvärr. Hehe .

Liten har oxå sparkat mindre dessa dagar. Men kanske är lugnare när man själv tar det lugnt?! Men känner ialf något varje dag :)

Jag blir kissnödig vid varje sammandragning. Suck!

Jag har läst att bebisen är mer aktiv när man vilar och vaggas till sömns när man är igång. Jag tror dock inte att det är något vi behöver oroa oss för :) tror den ligger och sparkar innåt :)
  • Linda2barnsmamma
    Sisterofthesun skrev 2017-11-08 16:41:18 följande:

Jag blir kissnödig vid varje sammandragning. Suck!

Jag har läst att bebisen är mer aktiv när man vilar och vaggas till sömns när man är igång. Jag tror dock inte att det är något vi behöver oroa oss för :) tror den ligger och sparkar innåt :)

Åh dom där Sd är inge roliga.. Mina börja i v 14. Dom såg tillomed på ultra hur det drog ihop sig. Haha

Men det är ju 3e nu så de blir värre för varje gång tydligen.. Så ser inte fram emot när livmodern drar ihop sig sen när man ammar. :P

Ja den här lille ligger o buffar nertill hela tiden. O ju mer kissnödig man blir desto mer buffningar..

Nä ja tror de är vanligt att den är lite lugnare vissa perioder oxå :)

Vet ni könet?
  • Sisterofthesun
    Linda2barnsmamma skrev 2017-11-08 17:36:43 följande:

Åh dom där Sd är inge roliga.. Mina börja i v 14. Dom såg tillomed på ultra hur det drog ihop sig. Haha

Men det är ju 3e nu så de blir värre för varje gång tydligen.. Så ser inte fram emot när livmodern drar ihop sig sen när man ammar. :P

Ja den här lille ligger o buffar nertill hela tiden. O ju mer kissnödig man blir desto mer buffningar..

Nä ja tror de är vanligt att den är lite lugnare vissa perioder oxå :)

Vet ni könet?

Har också haft sammandragningar ganska tidigt trots att detta är vår första tillsammans.

Små elakingar <3

Ja, vi va för nyfikna för att inte ta reda på könet. Det blir en flicka :) har ni tagit reda på kön?
  • Linda2barnsmamma
    Sisterofthesun skrev 2017-11-08 18:13:38 följande:

Har också haft sammandragningar ganska tidigt trots att detta är vår första tillsammans.

Små elakingar <3

Ja, vi va för nyfikna för att inte ta reda på könet. Det blir en flicka :) har ni tagit reda på kön?

Ja men dom där Sd kan ju dyka upp när som :)

Ja dom e lite jävliga där inne.. haha .

Nej vi har inte kollat. Inte med någon av dom , men har två flickor så kan ju hålla på pojke ialf.. Men känns som en tredje flicka . Bara bebisen är frisk så spelar det ingen roll , men ja kan ju hoppas på en pojke ialf
  • Sisterofthesun
    Linda2barnsmamma skrev 2017-11-08 18:21:29 följande:

Ja men dom där Sd kan ju dyka upp när som :)

Ja dom e lite jävliga där inne.. haha .

Nej vi har inte kollat. Inte med någon av dom , men har två flickor så kan ju hålla på pojke ialf.. Men känns som en tredje flicka . Bara bebisen är frisk så spelar det ingen roll , men ja kan ju hoppas på en pojke ialf

Åh, så spännande!!! Nästa barn ska jag också försöka vänta och få överraskning :)
  • Linda2barnsmamma
    Sisterofthesun skrev 2017-11-08 19:27:54 följande:

Åh, så spännande!!! Nästa barn ska jag också försöka vänta och få överraskning :)

Hehe ja de e de verkligen... Men lite trist att bara köpa kläder i neutrala färger... Men dom är ju förvisso söta ändå :)

Tjejerna vill ha en lillebror, annars kunde ja ge tillbaka bebisen sa dom
  • Sisterofthesun
    Linda2barnsmamma skrev 2017-11-09 08:30:48 följande:

Hehe ja de e de verkligen... Men lite trist att bara köpa kläder i neutrala färger... Men dom är ju förvisso söta ändå :)

Tjejerna vill ha en lillebror, annars kunde ja ge tillbaka bebisen sa dom

Jag fuskade och köpte en massa blommiga och rosa kläder innan jag ens visste (kunde inte låta bli) tur det blir en flicka här då ;)

Haha! Sött! Vilka snälla storasyskon :)
  • Linda2barnsmamma
    Sisterofthesun skrev 2017-11-09 09:20:33 följande:

Jag fuskade och köpte en massa blommiga och rosa kläder innan jag ens visste (kunde inte låta bli) tur det blir en flicka här då ;)

Haha! Sött! Vilka snälla storasyskon :)

Vi har ju massa flickkläder så blir det en tös så har vi massa.. lite synd om de blir en pojke o får bära klänning

Men flickkläder är så mycket sötare och så finns det ett mycket större utbud av kläder :)

Får ja fråga hur gamla ni är ? Lite kul när man har någon att prata med som är typ lika långt gången
  • Sisterofthesun
    Linda2barnsmamma skrev 2017-11-09 09:40:05 följande:

Vi har ju massa flickkläder så blir det en tös så har vi massa.. lite synd om de blir en pojke o får bära klänning

Men flickkläder är så mycket sötare och så finns det ett mycket större utbud av kläder :)

Får ja fråga hur gamla ni är ? Lite kul när man har någon att prata med som är typ lika långt gången

Jag fyllde 26 i somras och min sambo är snart 30 :)

Han har en son på fyra år sen innan.

Måste fråga alla, kan ni också känna hur huvudet trycks hårt utåt i magen ibland? Blir en hård liten "klump" och känns inte som sammandragningar eftersom att magen bara blir hård på ett ställe. Galen känsla!
  • Linda2barnsmamma
    Sisterofthesun skrev 2017-11-09 10:26:29 följande:

Jag fyllde 26 i somras och min sambo är snart 30 :)

Han har en son på fyra år sen innan.

Måste fråga alla, kan ni också känna hur huvudet trycks hårt utåt i magen ibland? Blir en hård liten "klump" och känns inte som sammandragningar eftersom att magen bara blir hård på ett ställe. Galen känsla!

Okej. :) vi är 27 o 28 . Våra är födda 2010 och 2011.

Haha ja filma just ett sånt ögonblick idag. Såg ut som någon tröck en stor fotboll från insidan av magen. Ja har oftast huvudet på vänster sida och fötterna på höger. Den lille ligger typ vid naveln som en falukorv
  • Sisterofthesun
    Linda2barnsmamma skrev 2017-11-09 16:13:48 följande:

Okej. :) vi är 27 o 28 . Våra är födda 2010 och 2011.

Haha ja filma just ett sånt ögonblick idag. Såg ut som någon tröck en stor fotboll från insidan av magen. Ja har oftast huvudet på vänster sida och fötterna på höger. Den lille ligger typ vid naveln som en falukorv

Haha! Jättekonstig känsla :)
  • Vargen070918
    Linda2barnsmamma skrev 2017-11-08 16:16:40 följande:

Ja de där med ryggont är inte alls kul. Ja har ju som skrivet foglossning från helvetet, påverkar ju både mage rygg o bäcken. Kontaktade en graviditets massör och det har hjälpt massa :)

Ja mådde illa fram till v 23. Åt lergigan comp dagligen sedan v 15 ... de va hemskt ! Så förstår dig :-P

Ja är i v 25 nu. När har du bf ? Jag har den 25e feb :)

Har du barn sen innan ?

Bf 1 mars :)

Ja vi har två barn var sedan tidigare. Detta blir vårt första gemensamma. Troligtvis enda också ;)

Längtar massor!
Svar på tråden Bf 20 - 30 feb - 2018