• Linda2barnsmamma

Bf 20 - 30 feb - 2018

Hej.

Nu finns det många trådar men blir så väldigt många i dessa grupper.

Själv har jag inte Facebook så jag kommer stanna på familjeliv. Kul om det finns någon mer med dessa datum och som stannar här på familjeliv :)

Har två flickor födda 2010 och 2011. Så detta blir lite av en sladdis :) både nervös och förväntansfull. 

Jag är i v 15 ( 14+1 ) . Bf 25 februari . 

Följ med och dela tankar och krämpor ;)

Glömde lägga till anonyma svar

• Svar på tråden Bf 20 - 30 feb - 2018
  • Linda2barnsmamma
    Sannapee skrev 2017-08-31 19:50:34 följande:

Hej!

Jag är beräknad med mitt första barn den 24/1, magen börjar äntligen synas liiiite. Hittills har jag mått oförskämt bra, väldigt trött hela tiden bara. Hur går det för er med allt? Har ni börjat planera mycket? :)

Oj så skönt för dig :) Ja har fått alla negativa delar hittills.. men ser att det leder till något positivt ialf

Nja de e vårat tredje så vi har allting hemma redan så det är skönt. Det är mer planering med skolan med flickorna o planera in skolbuss och diverse :)
  • Linda2barnsmamma
    Sofiamy skrev 2017-08-31 20:24:46 följande:

hittade in här, har BF antingen den 28/2 eller 1/3 men tänkte att det kunde kanske räknas, det är ju inte så att februari någonsin har 30 dagar :)

Haha så sant så ! Välkommen
  • Sisterofthesun
    Linda2barnsmamma skrev 2017-09-03 20:20:57 följande:

Välkommen :)

Första barnet ? Hur mår du?

Tack! Ja, första :) jag har börjat må betydligt bättre de senaste veckorna. Endast illamående om jag slarvat med maten. Tröttheten är nästintill borta också. Det enda jag har att klaga på just nu är väl att jag samlat på mig en del vätska och känner mig väl inte så fin längre.
  • Vargen070918
    Linda2barnsmamma skrev 2017-09-03 20:20:25 följande:
    Hehe ja de där med huvudvärk känner ja igen.. har det var o varannan dag.. usch.

Ja just nu har jag mest problem med fogarna o att ligamentsmärtor kommer o går så ja går dubbelvikt vissa dagar. Hehe . Men de e mest om ja reser mig hastigt eller nyser/hostar.

Åkte ju på infektion i luftvägarna häromdan så hostar gör ja hela tiden just nu...

Haha ja de kan ju va lite bekvämt med nått annat en pyjamas... kanske inte så populärt att komma till jobbet i nattkläderna ;)
    Egentligen vore det ju hysteriskt roligt om jag kom i pyjamas Tungan ute

Har också börjat känna av fogarna... molande värk som blir värre framåt kvällen, speciellt i höfterna. Ingen sittställning känns bra. Men men jag hoppas jag kan hålla det i schack... Har du tips på lindring?
  • Vargen070918
    Sisterofthesun skrev 2017-09-03 22:06:34 följande:
    Tack! Ja, första :) jag har börjat må betydligt bättre de senaste veckorna. Endast illamående om jag slarvat med maten. Tröttheten är nästintill borta också. Det enda jag har att klaga på just nu är väl att jag samlat på mig en del vätska och känner mig väl inte så fin längre.
    Känner igen det där med att inte känna sig fin längre. Under våren gick jag ner i vikt och var tränad. Jag åt hälsosamt och började trivas med mig själv. Sen blev jag gravid, vilket jag naturligtvis är så tacksam över, och med illamåendet kom också småätandet samt att träningen blev lidande.

Nu känner jag mig plufsig och inget passar längre. Måste jobba med det psykiska varje dag. Dels för att inte "ge efter" för onyttigheter i tid och otid och dels för att orka ta mig ut för att röra på mig, vilket jag vet att jag mår bra av. 

Mina två första graviditeter la jag också på mig vätska - så det känns lite som jag vet vad som väntar...
  • Sisterofthesun
    Vargen070918 skrev 2017-09-04 10:20:49 följande:

Känner igen det där med att inte känna sig fin längre. Under våren gick jag ner i vikt och var tränad. Jag åt hälsosamt och började trivas med mig själv. Sen blev jag gravid, vilket jag naturligtvis är så tacksam över, och med illamåendet kom också småätandet samt att träningen blev lidande.

Nu känner jag mig plufsig och inget passar längre. Måste jobba med det psykiska varje dag. Dels för att inte "ge efter" för onyttigheter i tid och otid och dels för att orka ta mig ut för att röra på mig, vilket jag vet att jag mår bra av. 

Mina två första graviditeter la jag också på mig vätska - så det känns lite som jag vet vad som väntar...

Det känns verkligen jobbigt att inte längre "känna igen" sig själv. Även om man är jätteglad över att vänta barn så är det en stor omställning att gå upp i vikt och bli plufsig, så snabbt dessutom! Mitt ansikte har blivit så runt och ser inte alls fin ut längre enligt mig. Mina lår har också blivit större och inga jeans sitter snyggt längre.

Någonting annat som också har förändrats till det negativa är mitt annars väldigt mjuka hår. Det är numera bara risigt och torrt och tovar sig som aldrig förr!
  • Vargen070918
    Sisterofthesun skrev 2017-09-04 10:37:24 följande:
    Det känns verkligen jobbigt att inte längre "känna igen" sig själv. Även om man är jätteglad över att vänta barn så är det en stor omställning att gå upp i vikt och bli plufsig, så snabbt dessutom! Mitt ansikte har blivit så runt och ser inte alls fin ut längre enligt mig. Mina lår har också blivit större och inga jeans sitter snyggt längre.

Någonting annat som också har förändrats till det negativa är mitt annars väldigt mjuka hår. Det är numera bara risigt och torrt och tovar sig som aldrig förr!
    Det där med låren och ansiktet känner jag så väl igen. Pluskilon sätter sig alltid på stuss och lår för mig - och jag avskyr det. Känns inte riktigt ok att säga så när man är gravid men va tusan - så känner jag!

Det finns ingen inpackning el dylikt som kan hjälpa håret? 
    Jag har inte heller märkt av de magiska hårhormonerna än - vi får väl hoppas att de dyker upp Glad
  • Sisterofthesun
    Vargen070918 skrev 2017-09-04 10:43:27 följande:

Det där med låren och ansiktet känner jag så väl igen. Pluskilon sätter sig alltid på stuss och lår för mig - och jag avskyr det. Känns inte riktigt ok att säga så när man är gravid men va tusan - så känner jag!

Det finns ingen inpackning el dylikt som kan hjälpa håret? 

Jag har inte heller märkt av de magiska hårhormonerna än - vi får väl hoppas att de dyker upp 

Nä, man förväntas att älska allt som har med graviditeten att göra ;) det är okej att inte alltid vara så nöjd med saker under graviditeten. Det viktigaste är ju att man älskar barnet, inte graviditeten i sig. Iofs så finns det ju massvis med fantastiska saker som medföljer graviditeten. Första sparkarna tillexempel :)

Tycker att jag testat det mesta när det kommer till hårvård men inget hjälper riktigt. Förhoppningsvis stabiliseras hormonerna när den lilla kommer ut :)
  • Mlihan

Halloj. Väntar bebis nr 3 och har bf 17/2. Har inte heller facebook. Bosatt med make och två söner i Dalarna.

Svar på tråden Bf 20 - 30 feb - 2018