• Linda2barnsmamma

Bf 20 - 30 feb - 2018

Hej.

Nu finns det många trådar men blir så väldigt många i dessa grupper.

Själv har jag inte Facebook så jag kommer stanna på familjeliv. Kul om det finns någon mer med dessa datum och som stannar här på familjeliv :)

Har två flickor födda 2010 och 2011. Så detta blir lite av en sladdis :) både nervös och förväntansfull. 

Jag är i v 15 ( 14+1 ) . Bf 25 februari . 

Följ med och dela tankar och krämpor ;)

Glömde lägga till anonyma svar

• Svar på tråden Bf 20 - 30 feb - 2018
  • Linda2barnsmamma
    Mlihan skrev 2017-09-04 12:18:50 följande:

Halloj. Väntar bebis nr 3 och har bf 17/2. Har inte heller facebook. Bosatt med make och två söner i Dalarna.

Hej.

Vad roligt. :)

Känns som man nästan är ensam med att inte ha Facebook idag
  • Mlihan

Jag tog bort mitt konto för ca 2 månader sedan och jag saknar det inte. Pratar dock mer i telefonen eftersom jag nu inte får reda på saker via Facebook. Mina vänner tycker att det är skönt att få ringa å skvallra om saker som jag inte redan vet om man säger så Hahaha

• Linda2barnsmamma
    Mlihan skrev 2017-09-04 15:55:32 följande:

Jag tog bort mitt konto för ca 2 månader sedan och jag saknar det inte. Pratar dock mer i telefonen eftersom jag nu inte får reda på saker via Facebook. Mina vänner tycker att det är skönt att få ringa å skvallra om saker som jag inte redan vet om man säger så Hahaha

Haha ja de kan ja tänka mig.. Men det är ganska skönt att slippa se allt folk lägger ut. :P

Ja har ju som sagt en telefon och mina vänner vet vart jag bor. Och ja håller mig där.

Sen tycker ja absolut att Facebook är bra för att hålla kontakt med gamla vänner och finna reda på borttappade vänner sedan skoltid. Så visst finns det positiva saker med det med :)
  • Anonym191

Hallå där!

Väntar bebis nr 1, beräknad 22 februari 2018, bör vara vecka 15+6 nu, blev framflyttad efter KUB men kommer aldrig ihåg, har för mig att hon sa 15+1 den 31 augusti så bör vara 15+6 nu! Minnet är inte vad det brukade

Har känts lite som att symptomen avtagit en aning, är fortfarande trött som tusan men annars inte mycket förutom gasig mage! Kanske bara ska tänka positivt att det mesta av illamåendet är borta haha

Superkul om man kan få kontakt med fler som har BF runt samma dagar!

• Mlihan

God morgon allihopa.
    Sitter just nu på vårdcentralen efter en helvetes natt, ont på högersida stramt under bröstet och det gjorde så ont att jag övervägde att ringa efter en ambulans! Jag kunde inte gå, ligga eller sitta still. Allt började runt 23.00 och sista gången jag såg klockan var den 5.25! Enligt dr. Google så är det troligtvis gallsten men vi får se vad doktorn säger. Hoppas ni haft en betydligt bättre natt än mig.

• Vargen070918
    Mlihan skrev 2017-09-05 10:27:27 följande:

God morgon allihopa.
    Sitter just nu på vårdcentralen efter en helvetes natt, ont på högersida stramt under bröstet och det gjorde så ont att jag övervägde att ringa efter en ambulans! Jag kunde inte gå, ligga eller sitta still. Allt började runt 23.00 och sista gången jag såg klockan var den 5.25! Enligt dr. Google så är det troligtvis gallsten men vi får se vad doktorn säger. Hoppas ni haft en betydligt bättre natt än mig.

Usch låter inte roligt!
    Krya på dig!!!
  • Mlihan

Det var gallan som spökade. Tydligen vanligt bland gravida att man får problem. Alvedon och inte äta mat som innehåller bokstaven Ä (ägg, ärtor, grädde osv) detta är min fjärde graviditet och tredje barn och har då aldrig känt av gallan förut. Får väl komma ikapp med hushållsarbetet under denna vecka som sjukskriven.

• Mlihan

Välkommen v.18. Fått tid till RUL den 28/9. Har ni fått eran tid än? Hur mår ni? Haft huvudvärk i snart två veckor. Jobbar som undersköterska och foglossningen börjar göra sig påmind och ena halvan av höger fot har jag tappat känseln i =).

• Sisterofthesun
    Mlihan skrev 2017-09-11 17:51:04 följande:

Välkommen v.18. Fått tid till RUL den 28/9. Har ni fått eran tid än? Hur mår ni? Haft huvudvärk i snart två veckor. Jobbar som undersköterska och foglossningen börjar göra sig påmind och ena halvan av höger fot har jag tappat känseln i =).

Vilken fin mage! Är det första eller andra barnet?
  • Mlihan
    Sisterofthesun skrev 2017-09-11 18:32:19 följande:
    Vilken fin mage! Är det första eller andra barnet?
    Tredje och sista sen stänger jag fabriken
Svar på tråden Bf 20 - 30 feb - 2018