Inlägg från: Vargen070918 |Visa alla inlägg
  • Vargen070918

Bf 20 - 30 feb - 2018

Hej,

jag tänkte höra om jag får hänga på trots BF 1 mars?

Mina två tidigare barn har kommit innan BF så jag tror (hoppas) att även denna lilla parvel vill dyka upp innan dvs i slutet av februari :)

• Vargen070918
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-30 14:08:09 följande:
    Hej.

Absolut. :) välkommen. Hur mår du ?
    Nu mår jag bra :)
    Jag hade det lite jobbigt med illamående och trötthet mellan v.6 och 10-11 men nu är mest tröttheten (och en del huvudvärk) kvar även om jag är piggare än då.

Lite rädd att jag börjar känna av fogarna men försöker att inte tänka för mkt på det.

Jobbigast tycker jag är att inga kläder sitter bra eller passar längre. Har fått köpa trikåkjolar för att kunna gå till jobbet i annat än pyjamas ;)
  • Vargen070918
    Linda2barnsmamma skrev 2017-09-03 20:20:25 följande:
    Hehe ja de där med huvudvärk känner ja igen.. har det var o varannan dag.. usch.

Ja just nu har jag mest problem med fogarna o att ligamentsmärtor kommer o går så ja går dubbelvikt vissa dagar. Hehe . Men de e mest om ja reser mig hastigt eller nyser/hostar.

Åkte ju på infektion i luftvägarna häromdan så hostar gör ja hela tiden just nu...

Haha ja de kan ju va lite bekvämt med nått annat en pyjamas... kanske inte så populärt att komma till jobbet i nattkläderna ;)
    Egentligen vore det ju hysteriskt roligt om jag kom i pyjamas Tungan ute

Har också börjat känna av fogarna... molande värk som blir värre framåt kvällen, speciellt i höfterna. Ingen sittställning känns bra. Men men jag hoppas jag kan hålla det i schack... Har du tips på lindring?
  • Vargen070918
    Sisterofthesun skrev 2017-09-03 22:06:34 följande:
    Tack! Ja, första :) jag har börjat må betydligt bättre de senaste veckorna. Endast illamående om jag slarvat med maten. Tröttheten är nästintill borta också. Det enda jag har att klaga på just nu är väl att jag samlat på mig en del vätska och känner mig väl inte så fin längre.
    Känner igen det där med att inte känna sig fin längre. Under våren gick jag ner i vikt och var tränad. Jag åt hälsosamt och började trivas med mig själv. Sen blev jag gravid, vilket jag naturligtvis är så tacksam över, och med illamåendet kom också småätandet samt att träningen blev lidande.

Nu känner jag mig plufsig och inget passar längre. Måste jobba med det psykiska varje dag. Dels för att inte "ge efter" för onyttigheter i tid och otid och dels för att orka ta mig ut för att röra på mig, vilket jag vet att jag mår bra av. 

Mina två första graviditeter la jag också på mig vätska - så det känns lite som jag vet vad som väntar...
  • Vargen070918
    Sisterofthesun skrev 2017-09-04 10:37:24 följande:
    Det känns verkligen jobbigt att inte längre "känna igen" sig själv. Även om man är jätteglad över att vänta barn så är det en stor omställning att gå upp i vikt och bli plufsig, så snabbt dessutom! Mitt ansikte har blivit så runt och ser inte alls fin ut längre enligt mig. Mina lår har också blivit större och inga jeans sitter snyggt längre.

Någonting annat som också har förändrats till det negativa är mitt annars väldigt mjuka hår. Det är numera bara risigt och torrt och tovar sig som aldrig förr!
    Det där med låren och ansiktet känner jag så väl igen. Pluskilon sätter sig alltid på stuss och lår för mig - och jag avskyr det. Känns inte riktigt ok att säga så när man är gravid men va tusan - så känner jag!

Det finns ingen inpackning el dylikt som kan hjälpa håret? 
    Jag har inte heller märkt av de magiska hårhormonerna än - vi får väl hoppas att de dyker upp Glad
  • Vargen070918
    Mlihan skrev 2017-09-05 10:27:27 följande:

God morgon allihopa.
    Sitter just nu på vårdcentralen efter en helvetes natt, ont på högersida stramt under bröstet och det gjorde så ont att jag övervägde att ringa efter en ambulans! Jag kunde inte gå, ligga eller sitta still. Allt började runt 23.00 och sista gången jag såg klockan var den 5.25! Enligt dr. Google så är det troligtvis gallsten men vi får se vad doktorn säger. Hoppas ni haft en betydligt bättre natt än mig.

Usch låter inte roligt!
    Krya på dig!!!
  • Vargen070918
    Linda2barnsmamma skrev 2017-11-04 19:07:56 följande:

Hur går det och hur mår alla ? :)

Här mås det ok!
    Har börjat få ont i ryggen och skinkan på höger sida, misstänker att det är ischias... Det jobbigaste annars är att jag mår illa nästan direkt jag äter. Försöker dra ner på portionsstorleken men det verkar inte hjälpa. Men det hade säkert kunnat vara värre :)

V 24 nu och tiden rusar i väg!
  • Vargen070918
    Linda2barnsmamma skrev 2017-11-08 16:16:40 följande:

Ja de där med ryggont är inte alls kul. Ja har ju som skrivet foglossning från helvetet, påverkar ju både mage rygg o bäcken. Kontaktade en graviditets massör och det har hjälpt massa :)

Ja mådde illa fram till v 23. Åt lergigan comp dagligen sedan v 15 ... de va hemskt ! Så förstår dig :-P

Ja är i v 25 nu. När har du bf ? Jag har den 25e feb :)

Har du barn sen innan ?

Bf 1 mars :)

Ja vi har två barn var sedan tidigare. Detta blir vårt första gemensamma. Troligtvis enda också ;)

Längtar massor!
Svar på tråden Bf 20 - 30 feb - 2018