Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 15:57:21 följande:
Är det ingen här som har personlig erfarenhet av sånt här? Jag kan ju också googla och få fram info som säger att det här är brottsligt och att jag "riskerar att bli av med barnen" och sånt. Men jag tror inte på att det verkligen blir så i praktiken.
NÅGON som gjort så här och det har funkat?
Jag har en adekvat fråga att ställa dig. Varför är du så otroligt obstinat?
Många försöker ju hjälpa dina barn, men när du inte får höra det DU vill höra så sätter du händerna för öronen och lallar högt: vill inte höra ville inte höra för det var inte detta jag ville höra".
Sedan så SKA du lära dig att skilja på dig och barnen. Du straffar barnen med att hålla dem borta från pappan baserat på dina privata paranoida beteende, din paranoia ligger i att "bara för att sambon var dum mot dig så MÅSTE det betyda att han är dum mot barnen med". Du vägrar att inse fakta att barnen är inte en homogen del av dig och du vägrar ju att acceptera att bara för att du och pappan har problem mellan er två så betyder det inte att han har samma låga beteende som dig och tar ut det över barnen.
Bara för att du och pappan inte "kommer överens" med varande ger dig aldrig rätten att medvetet hålla barnen borta från pappan.
Det DU idkar är psykisk misshandel av barnen. För barnens rätt till pappa går för dina fiktiva rädslor du skapar i ditt huvud, baserat på att DU känner dig rädd för honom.
Det du håller på med är brottsligt och du sitter och efterfrågar om råd hur du skall fortsätta din brottsliga gärning.
Men fortsätt som du gör, hoppas att pappan vinner i rätten och får enskild vårdnad och du får umgängesrätt varannan helg, kanske då lär du dig läxan att skilja på dig från barnen.