socanmälan??
Socanmäld av folktandvården för att mitt barn inte kommer på deras besök. Wtf! Vad kommer att hända?
Socanmäld av folktandvården för att mitt barn inte kommer på deras besök. Wtf! Vad kommer att hända?
Jag vet att Folktandvården har ett uppdrag och ett ansvar, ja.
Viktigast är att när det är något man inte förstår så frågar man. Du kommer komma i fler sådana här situationer med barn. Då kan man inte säga 'jag visste inte att man har skolplikt' eller 'jag visste inte att aga är förbjudet.'
Ja nu har hur många som helst försökt förklara för dig TS. Förstår du fortfarande inte så är det väl toppen att ni sitter ner med soc och får förklarat vad som ingår i omsorgen om ett barn.
Känner du att du har koll nu, så erkänn för dig själv 'jag hade fel, jag lärde mig något' och skicka in intyg från tandläkaren ni varit hos så är det klart där.
Vi går till tandläkaren. Men inte till den som anmält oss.
Undrar mest vad som kommer hända? Har inte tid eller att springa på socmöten i onödan. Och vill slippa få barnet omhändertaget.
Jag fattar inte!! Jäkligt irriterad. Inte trodde jag att de skulle socanmäla oss bara för att vi inte dyker upp på deras uppbokade möten.
Fast om ni har en annan tandläkare ringer ni väl rimligtvis återbud till tiderna ni får och samtidigt berättar att ni går till annan tandläkare. Ni kan ju inte bara strunta i att dyka upp.
Tror 'inte varit högprioriterat' är det närmaste 'jag gjorde fel' TS kommer.
Som du resonerar har nog Folktandvården gjort rätt. Soc kommer kontrollera om ni går till tandläkaren. Gör ni inte det kommer de se över barnet situation för att se så att det ej utsätts för omsorgssvikt. Omsorgssvikt är inte rent lagligt straffbart men barnen kan omhändertas för att säkra barnets hälsa.