• OssieOskar

Är skägg så jävla snyggt?

Kan någon förklara varför skägg skulle vara så snyggt? 

• Svar på tråden Är skägg så jävla snyggt?
  • Zadre

IMO så blir alla män snyggare med (för den personens rätt sorts) skägg. Min sambo hade i början av vår relation en goatee. Väldigt snyggt. Sen så lät han bli att raka polisongerna på en vecka och fick således helskägg. Han är numera förbjuden att raka sej. Trimma ja, raka bort helt? Aldrig. ;) Sett bilder på honom när han hade slätrakat. Nope, nope, skägg ska det vara!

• jansan

Det är väll smaksak som allt annat, riktigt hett kan det va iallafall! :)

• Stårschan
    flygrl skrev 2016-12-28 18:02:53 följande:
    Hoppas det framgick mitt inlägg va skrivet med mycket glimt i ögat. Jag anar ditt svar inte heller e helt humorbefriat...
    Alltihop handlar ju enbart om tycke & smak. Roligt diskutera bara man e medveten om det knappast finns objektivt rätt eller fel. :)
    Absolut! Alltid kul att slänga lite käft. Flört Jag tyckte att ditt förslag egentligen var både humoristiskt och hjälpsamt, och sånt ska inte föraktas!
  • fernandasmamma
    EnGladPingvin skrev 2016-12-28 19:53:39 följande:

Tycker det är ursnyggt när min man har kortsnaggat skägg. Rakad är han också fin, men inte lika manlig. Ser helst att han har lite skägg. Så snyggt och sexigt. Har svårt att se det skulle vara ohygiensikt. Man tvättar det väl? Precis som annat hår på kroppen.

Min kille tvättar skägget när han duschar, med schampo eller duschtvål..
    Så jag tror att dom flesta tvättar skägget, annars luktar det ju fruktansvärt äckligt
  • molly50

Lite stubb kan vara snyggt,tycker jag.
    Men helskägg eller mustasch är inget som attraherar mig.

Carpe Diem
  • Matsyoung

Ha ha ha...????????????????

Känn som som om större delen som svarat i tråden har dålig eller hen skäggväxt(?)!!!

Har relativt mastig skäggväxt som jag sköter om dagligen med shampo, balsam och oljor. Vad skulle vara ohygieniskt?!! Haft skägg sedan 1995... så någon trend gäller ej för mig! Har fått mängder av kommentarer från både killar och tjejer om hur fint mitt skägg är.... men som sagt; smaken är som baken. Illa!!!

/ m. Beard

• Graipus

Skägg, snyggt eller inte ?  Vad ÄR snyggt eller INTE?  Är väl individuellt som all tycke och smak. Att sedan skitprogram på TV sätter normer utifrån sponsorer och påverkar till all möjlig skit såsom dåligt självförtroende, ätstörningar vanföreställningar om att man är ful. Vad föredrar man, en fin produkt i en lite grå förpackning eller en glittrig förpackning med skit i? Jag går för grå förpackning då den är, för mig, okonstlad och ärlig. Skägg var det. Jag har skägg, snyggt eller ej bryr jag mig inte om. Har hyfsat riklig och tät skäggväxt vilket är bra med syftet för att ha det. Jag kör MC mellan 2-2500 mil per år och i öppen hjälm ( gammal vana ) då hjälper skägget mot bla regn som känns i ansiktet redan vid 60-70 knyck även småinsekter och annan skit från tex lastbilar.
    Får jag frågan om jag tycker det är snyggt så svarar jag att " Jupp, det tar fram min akademiska och intellektuella framtoning, visualiserar och signalerar hur briljant och väkutbildad jag är " 
    Tycker väl ärligt talat att det inte gör någon större skillnad i utseendet enligt gällande norm för snygg om jag har skägg eller inte. Snygg, nja, det har jag kanske aldrig riktigt fyllt normen för, däremot söt och oemotståndligt charmtroll !  Demon

• Graipus

Så sant..Hmm..Apropå råttor så föredrar jag faktiskt de lite hårigare.
    Cool

• Magical

Jag tycker inte alls om skägg. Är så gad att man min man inte vill ha skägg. 

• RaYzLeR

Vissa män passar bra i skägg. Själv så har jag så gles skäggväxt så jag ser bara ovårdad ut om jag inte rakar mig.

• Alessia

Jag tycker att skägg är fult och ofta också ohygieniskt. Maskerar ansiktsuttryck också. Glad att min man är slätrakad.

Svar på tråden Är skägg så jävla snyggt?