• OssieOskar

Är skägg så jävla snyggt?

Kan någon förklara varför skägg skulle vara så snyggt? 

• Svar på tråden Är skägg så jävla snyggt?
  • Palestrina

Skägg är en så uppenbar trend, som dessutom har pågått alldeles för länge, att jag har svårt att respektera män med skägg faktiskt. Om jag aldrig mer ser ett skägg i resten av mitt liv är det ändå för snart.

• Rymdmoln
    vikkey skrev 2016-12-27 23:32:27 följande:

Jag har aldrig sett min sambo utan skägg, han kör allt från korttrimmat till ett rejält helskägg. Han har en en fantastiskt tät skäggväxt och ja - hans skägg var en av de första sakerna jag såg och attraherades av. Lägg till att han är skogshuggare, kör pick-up o spelar ishockey också. Klyschigt? Jepp. Manligt o attraktivt i mina ögon? Oh ja!

Håller med, det är väldigt attraktivt :)
  • Stårschan
    Palestrina skrev 2016-12-28 11:59:42 följande:

Skägg är en så uppenbar trend, som dessutom har pågått alldeles för länge, att jag har svårt att respektera män med skägg faktiskt. Om jag aldrig mer ser ett skägg i resten av mitt liv är det ändå för snart.

Ända har du en så snygg avatar! Hjärta KBT?
  • Palestrina
    Stårschan skrev 2016-12-28 12:40:09 följande:
    Ända har du en så snygg avatar! Hjärta KBT?
    Det är ju Palestrina, jag kan inte hjälpa att han har skägg. Men jag medger att det finns snygga skägg också. Min pappa hade skägg och det var snyggt på honom, men det var heller inte ett utslag av en trend.

När jag var ung existerade inte helskägg på unga män, men vissa töntar hade bockskägg, lika irriterande som dagens helskägg. Det är nog mest det där med att det är en trend som stör mig, jag gillar och respekterar självständiga människor som hittar sin egen stil. Orättvist förstås mot dem som tycker att helskägg är precis deras egen stil, men idag är det lite för många som har det för att det ska vara riktigt trovärdigt.
  • fernandasmamma
    OssieOskar skrev 2016-12-27 11:01:21 följande:

Kan någon förklara varför skägg skulle vara så snyggt? 

Min sambo har skägg..
    Han hade inte det när vi träffades men gjorde misstaget att inte raka sig på ett tag och då var det kört
    Han rakar sig däremot under sommaren, då kanske han låter det växa ut max en vecka..
    Men under vintern så har han mycket skägg..
    Han har det inte bara för min skull hade han vantrivts något fruktansvärt så hade han ju inte låtit det växa ut..
    Men jag gillar män med skägg, det är så snyggt och ja manligt
    Helskägg ska det vara tycker jag...

• Lord Hans
    Palestrina skrev 2016-12-28 11:59:42 följande:

Är det inte att raka sig som är trenden? Skägg kommer ju av sig själv och har alltid gjort det, att ta bort det är däremot en trend.
  • Stårschan
    Lord Hans skrev 2016-12-28 15:51:52 följande:
    Är det inte att raka sig som är trenden? Skägg kommer ju av sig själv och har alltid gjort det, att ta bort det är däremot en trend.
    Sant. Precis som den här trenden att använda kläder.
  • flygrl
    Stårschan skrev 2016-12-28 08:58:18 följande:
    Lösa tomteskägg har som jag ser det flera nackdelar:

1 - de är mjuka och silkiga istället för sträva och stickiga.
    2 - de sitter inte fast på mannen
    3 - att hänvisa en skäggtörstande kvinna till ett lösskägg är som att ge en bröstfixerad man en vadderad behå att leka med istället för the real thing.

Efter många års kyssande med en skäggig man så känns det mjäkigt och lite pedofiligt att kyssa en slätrakad. Gillart' inte. Men man vänjer sig kanske...
    Hoppas det framgick mitt inlägg va skrivet med mycket glimt i ögat. Jag anar ditt svar inte heller e helt humorbefriat...
    Alltihop handlar ju enbart om tycke & smak. Roligt diskutera bara man e medveten om det knappast finns objektivt rätt eller fel. :)
  • EnGladPingvin

Tycker det är ursnyggt när min man har kortsnaggat skägg. Rakad är han också fin, men inte lika manlig. Ser helst att han har lite skägg. Så snyggt och sexigt. Har svårt att se det skulle vara ohygiensikt. Man tvättar det väl? Precis som annat hår på kroppen.

• Bunny on speed

Min man är snygg och rockig i sitt skägg.

Tvättas för övrigt varje dag.

Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Är skägg så jävla snyggt?