• OssieOskar

Är skägg så jävla snyggt?

Kan någon förklara varför skägg skulle vara så snyggt? 

• Svar på tråden Är skägg så jävla snyggt?
  • annancassandran
    EnAnonumius skrev 2016-12-27 19:12:36 följande:
    Har du källa på att skägg är "Det ÄR jävligt ohygieniskt" eller är det din subjektiva åsikt du vill ha som fakta?
    Jag tycker också det verkar ohygieniskt. Jag tänker att i skägg kan det fastna både mat, dryck och sånt jag inte vill tänka på ens. Du kan nog inte få någon källa på detta. Antar det finns killar som shamponerar skägget varje dag, men skulle tro att fler skiter i det.
  • i-o
    annancassandran skrev 2016-12-27 21:40:30 följande:
    Jag tycker också det verkar ohygieniskt. Jag tänker att i skägg kan det fastna både mat, dryck och sånt jag inte vill tänka på ens. Du kan nog inte få någon källa på detta. Antar det finns killar som shamponerar skägget varje dag, men skulle tro att fler skiter i det.
    Kan man resonera likadant om allt kroppshår?
  • MEE83

Hel skäggets utveckling Solig

60- och 70-talet. Datanörden, Unix-Skägget.

http://www.thesangeek.com/wp-content/uploads/ken-thompson-l-and-dennis-ritchie-r.jpg

Sent 1990- tal och 2000-talet, militära specialoperatörer, och en och annan avantgardist och övervintrad hippie. Ett så¨kallat tactical bear.

http://popularmilitary.com/wp-content/uploads/2015/06/Tactical-Beard.jpg

https://d26horl2n8pviu.cloudfront.net/pictures/images/000/000/994/for_gallery_v2/2671797000_f573708786.jpg?1390605673

Senare delen av 2000-talet och 2010-talet. Hipsterskägget.

http://gomerblog.com/wp-content/uploads/2016/08/hipster-beard.jpg

• sextiotalist

Jag tycker det är manligt med skägg, tycker inte sambon är snygg när han är nyrakad, minst ett par dagars stubb ska det vara och jag skulle bli väldigt nöjd om han spara till skägg

• vikkey

Jag har aldrig sett min sambo utan skägg, han kör allt från korttrimmat till ett rejält helskägg. Han har en en fantastiskt tät skäggväxt och ja - hans skägg var en av de första sakerna jag såg och attraherades av. Lägg till att han är skogshuggare, kör pick-up o spelar ishockey också. Klyschigt? Jepp. Manligt o attraktivt i mina ögon? Oh ja!

• EnAnonumius
    OssieOskar skrev 2016-12-27 12:12:24 följande:
    Vad är så snyggt med skägg?

Det är vanligare nu än någonsin. Nästan alla män har skägg idag.

Har du kysst en man med skägg?

Varför tycker vissa killar det är snyggt med blonda kvinnor medan andra tycker det är så snyggt med brunetter? Vad är det som är så snyggt med en viss hårfärg?

Det handlar om smakpreferenser inget annat.
    Smak är jävligt subjektivt, och kan vara svårt att förklara varför man tycker något "faller en i smaken".

Jag bryr mig inte om en man har skägg eller inte, det är ingen "dealbreker" för mig  och det är inget som gör att det blir en "diss" heller från mig.
    Vissa män passar i skägg andra inte. Vissa män passar lika bra både med/utan skägg.

Och en man som har välvårdat skägg kan faktiskt en extra demission till manligheten i en man, om han är en man som kan bära upp ett skägg.

P.S
    Ja, jag har kysste en man med skägg och det var knappast något "märkvärdigt" eller annorlunda än att kyssa en man utan skägg.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • gammelget

Det är snyggt om man är björnbög (googla om ni inte vet vad det är) eller sektledare, annars är det fult.

• Themis

Jag fixar verkligen inte hipsterskägg.

Men det har mest att göra med att de som hade skägg i min barndom var losers med extremt dålig andedräkt, så jag mår illa nästan automatiskt om jag ser ett lurvigt helskägg.

Vältrimmat skägg kan vara estetiskt snyggt men inget plus för övrigt.

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • Stårschan
    flygrl skrev 2016-12-27 19:06:58 följande:
    Skulle inte ett lösskägg kunna funka då? Borde ju inte va omöjligt få ett hyfsat fint tomteskägg till bra pris nu så här efter jul?! :P
    Lösa tomteskägg har som jag ser det flera nackdelar:

1 - de är mjuka och silkiga istället för sträva och stickiga.
    2 - de sitter inte fast på mannen
    3 - att hänvisa en skäggtörstande kvinna till ett lösskägg är som att ge en bröstfixerad man en vadderad behå att leka med istället för the real thing.

Efter många års kyssande med en skäggig man så känns det mjäkigt och lite pedofiligt att kyssa en slätrakad. Gillart' inte. Men man vänjer sig kanske...
Svar på tråden Är skägg så jävla snyggt?