Inlägg från: Graipus |Visa alla inlägg
  • Graipus

Är skägg så jävla snyggt?

Skägg, snyggt eller inte ?  Vad ÄR snyggt eller INTE?  Är väl individuellt som all tycke och smak. Att sedan skitprogram på TV sätter normer utifrån sponsorer och påverkar till all möjlig skit såsom dåligt självförtroende, ätstörningar vanföreställningar om att man är ful. Vad föredrar man, en fin produkt i en lite grå förpackning eller en glittrig förpackning med skit i? Jag går för grå förpackning då den är, för mig, okonstlad och ärlig. Skägg var det. Jag har skägg, snyggt eller ej bryr jag mig inte om. Har hyfsat riklig och tät skäggväxt vilket är bra med syftet för att ha det. Jag kör MC mellan 2-2500 mil per år och i öppen hjälm ( gammal vana ) då hjälper skägget mot bla regn som känns i ansiktet redan vid 60-70 knyck även småinsekter och annan skit från tex lastbilar.
    Får jag frågan om jag tycker det är snyggt så svarar jag att " Jupp, det tar fram min akademiska och intellektuella framtoning, visualiserar och signalerar hur briljant och väkutbildad jag är " 
    Tycker väl ärligt talat att det inte gör någon större skillnad i utseendet enligt gällande norm för snygg om jag har skägg eller inte. Snygg, nja, det har jag kanske aldrig riktigt fyllt normen för, däremot söt och oemotståndligt charmtroll !  Demon

• Graipus

Så sant..Hmm..Apropå råttor så föredrar jag faktiskt de lite hårigare.
    Cool

Svar på tråden Är skägg så jävla snyggt?