• jennii89

Bf mars 2017. Fler? :)

Hej alla!

Jag är i vecka 24 med mitt andra barn.

Jag har en flicka sen tidigare på 2,5 år och väntar u ytterligare en flicka i mars :)

Magen växer och det sparkas hej vilt där inne just i skrivande stund.

Hittills har graviditeten gått supersnabbt om man jämnför med förra då man räkna ner dagarna direkt. I denna graviditet har man inte hunnit sätta sig in i det på samma sätt som innan.... Tills nu! Längtan är outhärdlig och jag vill vara i vecka 40! :p haha. Därför tänkte jag om de e fler som vill följas åt i längtan efter sin bebis?

Snacka vagnar, spjälsäng, babynest.... när inhandlar ni? När dekorerar ni o köper kläder? ... e så nyfiken på om fler är där jag e idag :)

Jag är förresten 27 år gammal och bor tillsammans med min fästman :)

• Svar på tråden Bf mars 2017. Fler? :)
  • Liii91

Jessicahansen:

Åhh vad mysigt med 3 tjejer, har själv 2 systrar only :)

Har du mycket grejer sen dina tidigare var små?

Känns som såå mycket att köpa nu inför första barnet å vi vet knappt var vi ska börja... Går in i v. 22 på söndag... vi har köpt en babysitter, en badbalja med sitthjälp, 2 set med påslakan å örngott... Och 2 bodys än så länge

• jennii89

Oh va kul att ni vill följas alla! :)

Har ni redan köpt?? jag är också sugen på att köpa men min sambo tycker ja e för ivrig då :p

Vi har jätte mycket fina kläder sen vår dotter som nu är 2,5 år så vi har en del redan men man vill ju såklart köpa nya också, för känslan skull :)

Sen har vi en helt ny vagn som vår dotter använt i 2 år och så en bilstol.

Däremot så slängde vi både babygym o babysitter så det ska införskaffas:) Sen så såklart nappar och flaskor mm. Ska bli såå mysigt att handla !

jag gick in i vecka 25 idag och jag e asså sjukt tung redan... hur ska detta gå?! :p

Fler än jag som springer på toaletten o kissar hela nätterna?

Ha nu en mysig fredag. Själv blir de titta på idol med flickorna o sambon :) Kram på er!

• Liii91

Haha jaa, vi ska vänta med vagn, säng å skötbord men sen är de såå mycket smågrejer att köpa så de känns rätt bra å börja lite smått så de inte blir så mycket utgifter på en gång!! ^^

Vad skönt å redan ha de mesta så man bara kan köpa för mysandets skull! :) de e många som pratar om overall.. våran e ju beräknad den 1 April, är de inte för varmt med en overall då? Känns ju som art goa kläder å en tjock filt borde räcka? ^^ sen en sak till jag undrar, har ni täcke i vagnen eller bara filt? Vad är vanligast? ^^

• Liii91

Jag kissar också hela tiden, på dagarna kan jag gå från toaletten å ganska direkt efter springa in å ha mer att kissa ut... Fast kag försökt å tömma mig helt ^^ såå konstigt!! Går upp på nätterna å är törstig å kissnödig med... Brukar ha ett stort glas vatten bredvid mig som får fyllas åå minst 1 gång/natt..!

• Zettes

Hej! Jag är gravid i v23 med mitt andra barn, har tidigare en flicka som fyllde 1år nu i november :)

• jennii89

Liii91: ja Goa kläder och en filt borde räcka i den månaden.. fast april kan ju vara lite lurig med vädret. Hade jag varit dig hade jag investerat i en go åkpåse. Det har vi sen förra o då fick vi henne i slutet av februari o hade användning av den jätte länge för den e varm o gå men man kan också knäppa upp den helt om de e lite varmare. Så de hade ja nog investerat :)

Det blir nog en investering i spjälsäng nästa månad iaf... så inte alla utgifter kommer på en o samma gång i slutet :)

Zettes: va roligt! Det var tätt mellan barnen :)

• Zettes

Ja de blev tätt mellan dom, men de är himla skönt att vara gravid under mammaledigheten och slippa jobba :)

• Liii91

Tack så mycket! Jag ska kolla på de :)

Åhh mysigt å köpa säng :) vi beställde en barnvagn idag, blev såå nöjda!! :)

• Jessica821116

Jag väntar mitt 6:e barn och är beräknad 4/3-17

Jag har det mesta till vårt barn och jag bor tillsammans med min man. Och har 1 bonusson 20år dotter 13år son 11år son5år dotter 1år 4månader. Vi vet inte vem som finns där inne ännu har bara varit på ett ul för att fastställa hur långt gångna vi var. Dottern på 1år och 4månader är född med läpp och käk spalt och vad dom vet så är det inget på bäbisen iaf. Bor i falun.

• sveabella

Jag är 22 år och väntar mitt första barn, jag är i v 22 och han är beräknad till den 31 mars :)

Var på rul förra veckan och fick se en liten pojke :D vad gillar ni för pojknamn? Jag har alltid tyckt om Max, han kommer få heta det om det känns bra när jag väl ser honom efter födseln, men ifall jag inte tycker han ser ut som en Max kan det vara bra att ha lite andra namn i tankarna också :)

• Liii91

Sveabella:

Åhh vad roligt att du också väntar ditt första barn!! :D hur känns de? Jag tycker Jonathan, William å Lucas e så fina namn :) dock gillar inte min kille nått av dom namnen som alltid varit mina favorit killnamn... Men nu ska vi ha en flicka :) våran e beräknad till 1 April så väldigt lika!! :)

Hur mycket har du köpt än?

• sveabella
    Liii91 skrev 2016-11-21 23:15:47 följande:

Sveabella:

Åhh vad roligt att du också väntar ditt första barn!! :D hur känns de? Jag tycker Jonathan, William å Lucas e så fina namn :) dock gillar inte min kille nått av dom namnen som alltid varit mina favorit killnamn... Men nu ska vi ha en flicka :) våran e beräknad till 1 April så väldigt lika!! :)

Hur mycket har du köpt än?

Det känns superroligt! Speciellt nu när man börjat känna sparkar och jag vet vad som ligger där inne, då känns det mer verkligt och spännande :)
     Har du tagit reda på vad du väntar? :D

Jag har faktiskt inte köpt något alls, men jag har fått en hel del från min syster som fick en pojke 2014 :) hon har massa kläder till lillen och även lite mammakläder och amningsbh:ar till mig :D fick även en badbalja och en bilbarnstol :) spjälsäng och vagn tänkte vi börja kolla på efter jul. hade du köpt mycket?

• Liii91

jaaa man längtar såå mycket!!! <3

Jaaa vi ska få en liten flicka :)

Vad skönt å få massa grejer!! Speciellt amnings bh:ar å sånt som inte e jätte kul å lägga pengar på xD Vi har köpt ganska mycket nu de sista för att inte få allt på en gång...

Hälften av kläderna kanske, å lite påslakanset å ett underlakan till säng å ett till vagn.. Täcke å kudde till sängen, badbalja med sitthjälp, babysitter och har beställt vagnen :) men den kunde beställas nu till de datum vi behöver den, så ska hämta den slutet av feb/början av mars :D

• jennii89

Hej.

Ska ja bara helt ärlig så mår jag inte helt på topp i min graviditet just nu. Magen är rund och fin så de e det enda som känns bra just nu.

Jag är för det första otroligt förstoppad. Det är nu andra gånger jag sitter på toaletten denna veckan i över en timme per gång och försöker göra nr 2... och det är otroligt kämpigt o smärtsamt.

Jag har även fått foglossning så på nätterna känns det som knivar som drar längs baksidan av benen o ja kan inte lyfta min dotter allt för mycket.

Jag är kissig konstant o får gå på toaletten ca 3-5 gånger per natt. Så.... Ja... min graviditet är rätt jobbig för tillfället.

Dessutom är hormonerna sådär.... Ja e trött, ledsen o arg för i nästa sekund vara glad.

Inget positivt inlägg detta.. ber om ursäkt.

Hur mår ni andra? Hoppas ni mår bättre iaf :)

Kram på er!

• Liii91

Nee fyy vad jobbigt... Hur var din tidigare graviditet i denna perioden?

Jag mår bättre än någonsin nu dom sista veckorna, har bara ont i sidorna av magen och en bit in på ryggen... Sen kissar jag med mycket å precis efter så är jag sjukt kissnödig igen.. Så ibland får jag gå in flera ggr efter varandra, sen har jag dålig aptit hela dagarna, annars mår Jag bara bra!

Hur länge försökte ni för att bli gravida med respektive barn om man får fråga? :)

• Carrom87

Hej! Har också BF i mars och väntar också en flicka ??. Har en pojke sedan tidigare som är lite över 16 månader. Håller med om att tiden gått fortare denna gången. Däremot har jag inga roliga graviditeter tyvärr. Kräkte i 9 månader med min pojke och har än sålänge inte slutat kräka med andra. Hoppas ju fortfarande på att det ska ordna upp sig!

Än sålänge har vi köpt lite kläder (kunde ju inte låta bli nu när jag väntar en flicka), syskonvagn och nytt spjälskydd. Känns rätt skönt att ha det mesta färdigt redan från första barnet ??. Hur har du gjort, sparat mycket sen din första? Jag är förresten 29 och bor tillsammans med min sambo.

• jennii89

Vad det är många som väntar flickor här i tråden :)

Har ni kommit på namn än? Själv har vi spikat sen någon vecka tillbaka, vi var tidiga med namn till vår första dotter också. Detta barnet kommer att heta Emilia som tilltalsnamn och Ellinor som andranamn.

De e rätt intressant att du frågar liii91 om hur länge vi försökte.. för med första barnet tog det exakt 12 månader från de att ja slutat me mina minipiller. jag var då livrädd att jag inte kunde få barn. Denna gången hade ja haft kopparspiral, så jag tog ut min kopparspiral och hann inte ens få min mens innan jag var gravid. Så första försöket med denna plutten :) självdå?

Idag mår jag mycket bättre va gäller foglossning o känslor... däremot har ja åkt på en jäkla nackspärr... men de har ju inte med graviditeten att göra.

Och idag köpte vi en spjälsäng också! Såå mysigt !!:)

• Liii91

Jaa de va väldans vad tjejer :) en kompis till mig är bara 10 dagar efter å väntar med en flicka, men alla andra jag känner har fått pojkar utom 2 bekanta för 1-2 år sen så blev väldigt chockad när jag väntade tjej ^^

Nee vet inte riktigt ännu... Åhh vad fint med Emilia!! Å skönt att ni redan har bestämt er och är överens!! :)

Ojj vilken skillnad!! Men vad skönt att höra, har en vän som planerade att bli gravid alldeles innan mig å som fortfarande inte blivit de så funderar lite på hur långe man faktakoll brukar kunna få vänta etc :) för oss tog det sig på 4:e försöket.. Vilket jag då trodde va väldigt långsamt för jag va inställd på att när man försöker så tar de sig på första, men neee ^^

Vad skönt!! :) Åhh vad mysigt!! Vi har bestämt vilken vi ska ha men ska vänta med att köpa ^^

Svar på tråden Bf mars 2017. Fler? :)