• jennii89

Bf mars 2017. Fler? :)

Hej alla!

Jag är i vecka 24 med mitt andra barn.

Jag har en flicka sen tidigare på 2,5 år och väntar u ytterligare en flicka i mars :)

Magen växer och det sparkas hej vilt där inne just i skrivande stund.

Hittills har graviditeten gått supersnabbt om man jämnför med förra då man räkna ner dagarna direkt. I denna graviditet har man inte hunnit sätta sig in i det på samma sätt som innan.... Tills nu! Längtan är outhärdlig och jag vill vara i vecka 40! :p haha. Därför tänkte jag om de e fler som vill följas åt i längtan efter sin bebis?

Snacka vagnar, spjälsäng, babynest.... när inhandlar ni? När dekorerar ni o köper kläder? ... e så nyfiken på om fler är där jag e idag :)

Jag är förresten 27 år gammal och bor tillsammans med min fästman :)

• Svar på tråden Bf mars 2017. Fler? :)
  • Liii91

Åhh vad mysigt!! Jag är gravid i v 21 å väntar mitt första barn också en flicka. Vad sa dom på ditt RUL var som säkra på könet?

• Pepen88

Hejhej!

Va roligt! Vill gärna vara med och följas här. Är själv 28år gravid i v24 med mitt fjärde barn. skall också få en flicka till i mars :)

Denna gången tycker jag graviditeten har varit dryg, planerade detta och har räknat dagarna ända sedan jag tog gravtestet typ hehe

• jennii89

Hej va kul att ni vill följas! :)

Liii91: åh första barnet! Då tyckte jag allt gick såååå långsamt för man va himla ivrig och det var det enda man tänkte på. Är självklart väldigt ivrig o tänker på det större delen av tiden nu också, men den lilla tjejen här hemma får en att inte dö av längtan som sist. Hur tycker du det känns? :)

Asså hon sa åå ultraljudet "idag ser det ut som en flicka. För annars skulle man sett nåt hängde utanför.. men man kan ju aldrig veta hundra procent så man ska ju inte bli allt för förvånad om de kommer en pojke"... så hon lät ju inte jätte tydlig. Så ja sa att jag gärna ville planera utefter könet så hur pass säker va hon? Då svarade

att hon att hade ja inte vetat eller trott något så hade ja inte sagt

Nåt alls.. de ser ut som en flicka men som sagt

Så vill ja inte säga till hundra procent. De gör ja aldrig". I min förra graviditet vill RUL så var det dock inget

Snack om saken.. då sa den bm att de e en flicka!. Men ja... troligtvis e de väl de nu också men inte lika självklart som sist :p

Hur var det för dig då, var dom säkra på könet vid ert RUL? :)

Pepen88: oj va kul! Fjärde barnet, hur gamla är dom andra? :)

Jaha.. va är det som gjort att du räknat så från dag ett? Haha asså ja menar att de sägs att man brukar lugna sig lite vid 2a o 3e o så... så tänkte mest om graviditeten varit jobbig fysiskt? 3andra barn borde ju hålla en sysselsatt, haha :) va roligt med stor familj. Själv har jag alltid sagt att ja vill ha 3 barn men min sambo har ett sen tidigare så det verkar som om 2 biologiska och ett bonus får räcka :)

• Pepen88

Min äldsta pojk blir 6år i jan, en flicka som blir 5 i feb och en liten grabb som blev 2 i oktober :)

Jag tror att det är för att jag längtade inte lika mycket att bli mamma med dom andra, låter konstigt men det var min man som så gärna ville ha barn. Men jag är glad att vi skaffade dom såklart :)

Men denna gången så var det jag som ville ha det fjärde barnet så jag har planerat när vi skulle bli gravida osv osv. Så jag håller ju på å dör för det är så läänge kvar ;D

Ja men det förstår jag att du kan vara nöjd med :) allt blir ju lite krångligare faktiskt ju fler barn man skaffar, rent praktiskt. Även om det är skoj ändå såklart :)

Vart bor du någonstans? :) själv är jag från Värmland, Skoghall en bit utanför Karlstad

• Milla Eliisa

Hej! Vad roligt att följas åt. :) jag är 26 år och väntar mitt andra barn, klev precis in i v 23. Tycker denna graviditet gått mycket snabbare, men fick kämpa fram till v18 ungefär med illamående och kräkningar. Men nu mår jag mycket bättre och bebis gör sig påmind i magen varje dag ????

• Liii91

Jennii89

Jaa men så ät de verkligen, jag vill bara läsa om graviditet, lyssna på poddar om graviditet och prata om de haha!! mem vad mysigt å ha en 2,5 åring! Jag vill också ha 2-3 år mellan mina som de känns nu iaf, de känns som en bra åldersskillnad :)

Till mig mumlade hon plötsligt "flicka..." å jag märkte inte ens vad hon kollade på så jag bara "vad sa du?" Hon bara "de är nog en flicka" jag bara "hur set du de?" så zoomade hon in å visade.. De va helt platt å ett pyttelitet vitt lysande streck i mitten så hon sa att de va antagligen en flicka så frågade jag hur säker hon va å hon svarade 80-90% men för mig såg de verkligen ut å va tjej... De va ju heelt platt inte ens någon svullnad eller så... Men jag frågade henne "hade du vågat gå ut med att de va en flicka?" Då svarade hon "nee jag hade nog väntat tills nästa UL.."

Haha, jag som också bara vill veta!! xD

• Trippel84

Hej!

Vad roligt! Jag har också en 2,5 åring hemma. En kille. Väntar en liten tjej i mars. Längtar ihjäl mig! ????

• megapixeln

Jag studsar in jag med, vecka 22, 23 på lördag. Är 23 år och bor med min sambo som är barnets far, han och jag har suttit ihop i 10 års tid ;) Har inga tidigare barn och vår son är inte planerad men ack så välkommen :*

• jesssicahansen

Hej! Jag går idag in i vecka 26 och väntar en flicka, jag och min man har 2 tjejer sen innan så blir triss i tjejer :)

Önskar att sista tiden går fort, är så tungt redan..

Full rulle i magen så det är en pigg liten tjej :)

Vi har köpt en babykorg och en barnvagn förra veckan då vi hittade en som vi tittat efter på blocket för ett bra pris så vi passade på! Inhandlat lite kläder har vi också gjort :)

Svar på tråden Bf mars 2017. Fler? :)