Bf mars 2017. Fler? :)
Åhh vad mysigt!! Jag är gravid i v 21 å väntar mitt första barn också en flicka. Vad sa dom på ditt RUL var som säkra på könet?
Åhh vad mysigt!! Jag är gravid i v 21 å väntar mitt första barn också en flicka. Vad sa dom på ditt RUL var som säkra på könet?
Jennii89
Jaa men så ät de verkligen, jag vill bara läsa om graviditet, lyssna på poddar om graviditet och prata om de haha!! mem vad mysigt å ha en 2,5 åring! Jag vill också ha 2-3 år mellan mina som de känns nu iaf, de känns som en bra åldersskillnad :)
Till mig mumlade hon plötsligt "flicka..." å jag märkte inte ens vad hon kollade på så jag bara "vad sa du?" Hon bara "de är nog en flicka" jag bara "hur set du de?" så zoomade hon in å visade.. De va helt platt å ett pyttelitet vitt lysande streck i mitten så hon sa att de va antagligen en flicka så frågade jag hur säker hon va å hon svarade 80-90% men för mig såg de verkligen ut å va tjej... De va ju heelt platt inte ens någon svullnad eller så... Men jag frågade henne "hade du vågat gå ut med att de va en flicka?" Då svarade hon "nee jag hade nog väntat tills nästa UL.."
Haha, jag som också bara vill veta!! xD
Alla:
Hur mycket har ni köpt än? :)
Jessicahansen:
Åhh vad mysigt med 3 tjejer, har själv 2 systrar only :)
Har du mycket grejer sen dina tidigare var små?
Känns som såå mycket att köpa nu inför första barnet å vi vet knappt var vi ska börja... Går in i v. 22 på söndag... vi har köpt en babysitter, en badbalja med sitthjälp, 2 set med påslakan å örngott... Och 2 bodys än så länge
Haha jaa, vi ska vänta med vagn, säng å skötbord men sen är de såå mycket smågrejer att köpa så de känns rätt bra å börja lite smått så de inte blir så mycket utgifter på en gång!! ^^
Vad skönt å redan ha de mesta så man bara kan köpa för mysandets skull! :) de e många som pratar om overall.. våran e ju beräknad den 1 April, är de inte för varmt med en overall då? Känns ju som art goa kläder å en tjock filt borde räcka? ^^ sen en sak till jag undrar, har ni täcke i vagnen eller bara filt? Vad är vanligast? ^^
Jag kissar också hela tiden, på dagarna kan jag gå från toaletten å ganska direkt efter springa in å ha mer att kissa ut... Fast kag försökt å tömma mig helt ^^ såå konstigt!! Går upp på nätterna å är törstig å kissnödig med... Brukar ha ett stort glas vatten bredvid mig som får fyllas åå minst 1 gång/natt..!
Tack så mycket! Jag ska kolla på de :)
Åhh mysigt å köpa säng :) vi beställde en barnvagn idag, blev såå nöjda!! :)
Sveabella:
Åhh vad roligt att du också väntar ditt första barn!! :D hur känns de? Jag tycker Jonathan, William å Lucas e så fina namn :) dock gillar inte min kille nått av dom namnen som alltid varit mina favorit killnamn... Men nu ska vi ha en flicka :) våran e beräknad till 1 April så väldigt lika!! :)
Hur mycket har du köpt än?
jaaa man längtar såå mycket!!! <3
Jaaa vi ska få en liten flicka :)
Vad skönt å få massa grejer!! Speciellt amnings bh:ar å sånt som inte e jätte kul å lägga pengar på xD Vi har köpt ganska mycket nu de sista för att inte få allt på en gång...
Hälften av kläderna kanske, å lite påslakanset å ett underlakan till säng å ett till vagn.. Täcke å kudde till sängen, badbalja med sitthjälp, babysitter och har beställt vagnen :) men den kunde beställas nu till de datum vi behöver den, så ska hämta den slutet av feb/början av mars :D
Hur mår ni alla i graviditeten nu? :)
Nee fyy vad jobbigt... Hur var din tidigare graviditet i denna perioden?
Jag mår bättre än någonsin nu dom sista veckorna, har bara ont i sidorna av magen och en bit in på ryggen... Sen kissar jag med mycket å precis efter så är jag sjukt kissnödig igen.. Så ibland får jag gå in flera ggr efter varandra, sen har jag dålig aptit hela dagarna, annars mår Jag bara bra!
Hur länge försökte ni för att bli gravida med respektive barn om man får fråga? :)
Jaa de va väldans vad tjejer :) en kompis till mig är bara 10 dagar efter å väntar med en flicka, men alla andra jag känner har fått pojkar utom 2 bekanta för 1-2 år sen så blev väldigt chockad när jag väntade tjej ^^
Nee vet inte riktigt ännu... Åhh vad fint med Emilia!! Å skönt att ni redan har bestämt er och är överens!! :)
Ojj vilken skillnad!! Men vad skönt att höra, har en vän som planerade att bli gravid alldeles innan mig å som fortfarande inte blivit de så funderar lite på hur långe man faktakoll brukar kunna få vänta etc :) för oss tog det sig på 4:e försöket.. Vilket jag då trodde va väldigt långsamt för jag va inställd på att när man försöker så tar de sig på första, men neee ^^
Vad skönt!! :) Åhh vad mysigt!! Vi har bestämt vilken vi ska ha men ska vänta med att köpa ^^