• Myrlingen

Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN

Hej 
    Jag är 26 år och har en skuld på 500 000 kr och jag pluggar och jag har misslyckats med mina tentor så jag får ingen CSN är jag utdömd till att misslyckats? Kan någon berätta var jag kan få hjälp. Jag vill verkligen klara mina studier så jag kan få ett bättre jobb senare. Men nu känner jag att livet är hopplöst. Finns det någon annan i samma situation eller om det finns folk som kan hjälpa snälla hör av er till mig. Jag har fått jobb på My Academy men timlönen är 120 kr/h och det är bara några timmar i veckan och jag har obetalda räkningar för ca 10 000! Jag är så himla ledsen och nere hela tiden:(

• Svar på tråden Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN
  • twinboymom

De 500 000kr du har i skuld, är de utöver ditt bostadsrättsbolån samt studielånet?

• Myrlingen

Jag har sålt bilen det är exklusive CSN lånet och inklusive bostadslånet. Jag har en tenta nu men jag tvekar om jag kommer klara den:( 

• Myrlingen

Mitt problem är att jag har så mycket fasta kostnader jag inte kan påverka!!:(

• snedtak
    Myrlingen skrev 2016-10-18 19:36:32 följande:
    Mitt problem är att jag har så mycket fasta kostnader jag inte kan påverka!!:(
    Kan du spalta upp dina fasta kostnader? Så kanske vi kan ge lite input.
  • Grande Rock

Ta en "lätt" extrakurs så du kommer upp i rätt antal klarade poäng, tentorna till din utbildning kan du tenta upp senare.

Att tro är att inte veta
  • Myrlingen

mina fasta kostnader är främst från LÅN då jag har från flera olika bolag. Jag har ringt runt lite idag och fått några lite framskjutna. Jag har tänkt läsa lite lättare kurser nästa period så jag hoppas det ska gå, sen fick jag inte lån denna perioden så kanske fixar nån av dessa tentorna. 
    Det är så sjukt att jag har hamnat i denna situationen. Jag har handlat mat för 50 kr som har räckt till 14 dagar... 
    jag ligger minus 14359 kr denna månaden vad ska jag ta mig till?

• Mallemamma