• Myrlingen

Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN

Hej 
    Jag är 26 år och har en skuld på 500 000 kr och jag pluggar och jag har misslyckats med mina tentor så jag får ingen CSN är jag utdömd till att misslyckats? Kan någon berätta var jag kan få hjälp. Jag vill verkligen klara mina studier så jag kan få ett bättre jobb senare. Men nu känner jag att livet är hopplöst. Finns det någon annan i samma situation eller om det finns folk som kan hjälpa snälla hör av er till mig. Jag har fått jobb på My Academy men timlönen är 120 kr/h och det är bara några timmar i veckan och jag har obetalda räkningar för ca 10 000! Jag är så himla ledsen och nere hela tiden:(

• Svar på tråden Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN
  • twinboymom

De 500 000kr du har i skuld, är de utöver ditt bostadsrättsbolån samt studielånet?

• Myrlingen

Jag har sålt bilen det är exklusive CSN lånet och inklusive bostadslånet. Jag har en tenta nu men jag tvekar om jag kommer klara den:( 

• Myrlingen

Mitt problem är att jag har så mycket fasta kostnader jag inte kan påverka!!:(

• snedtak
    Myrlingen skrev 2016-10-18 19:36:32 följande:
    Mitt problem är att jag har så mycket fasta kostnader jag inte kan påverka!!:(
    Kan du spalta upp dina fasta kostnader? Så kanske vi kan ge lite input.
  • Grande Rock

Ta en "lätt" extrakurs så du kommer upp i rätt antal klarade poäng, tentorna till din utbildning kan du tenta upp senare.

Att tro är att inte veta
  • Myrlingen

mina fasta kostnader är främst från LÅN då jag har från flera olika bolag. Jag har ringt runt lite idag och fått några lite framskjutna. Jag har tänkt läsa lite lättare kurser nästa period så jag hoppas det ska gå, sen fick jag inte lån denna perioden så kanske fixar nån av dessa tentorna. 
    Det är så sjukt att jag har hamnat i denna situationen. Jag har handlat mat för 50 kr som har räckt till 14 dagar... 
    jag ligger minus 14359 kr denna månaden vad ska jag ta mig till?

• Mallemamma
    Myrlingen skrev 2016-10-19 18:37:24 följande:

mina fasta kostnader är främst från LÅN då jag har från flera olika bolag. Jag har ringt runt lite idag och fått några lite framskjutna. Jag har tänkt läsa lite lättare kurser nästa period så jag hoppas det ska gå, sen fick jag inte lån denna perioden så kanske fixar nån av dessa tentorna. 

Det är så sjukt att jag har hamnat i denna situationen. Jag har handlat mat för 50 kr som har räckt till 14 dagar... 

Sälj saker. Sälj smarttelefon, dator, ipad allt vad du kan tänkas ha... Det kanske är saker du "behöver" men jag tror också du klarar dig utan det mesta. Gammal kurslitteratur?
  • Noname00

Det går tom att sälja trosor på nätet, även om det är lite kontroversiellt.

• Mantrasina

Bor du i studentstad? Vilken stad? Vad har du för jobberfarenheter? Vill du inte skriva här kan du PMa. Bor du på rätt ställe kanske jag har några tips iaf.

• Noname00
    Kitango skrev 2016-10-19 22:02:20 följande:

Kan du inte jobba som civilingenjör under tiden som du pluggar?

Hur skulle det gå till?
  • Holma
    Myrlingen skrev 2016-10-19 18:37:24 följande:

Vad har alla lån gått till ? Du bör ju ha massa att sälja som du köpt för dom 500 000kr du tagit lån för
  • Anna37
    Myrlingen skrev 2016-10-18 15:46:14 följande:

Jag missade tentor eftersom jag hade lunginflammation förra året som jag inte klarat hämta igen. Jag hade nog varit ett fall för lyxfällan men jag har tillräckligt självinsikt att jag är nere i botten nu. Men jag försöker göra det bästa av situationen. Mina skulder har jag för för jag tagit blanco lån och handlat upp på skräp och att jag har haft höga vetrinärkostnader, bilreparatoner. Jag försöker sälja det jag kan på Tradera just nu. Men känner det räcker knappt men jag vill kämpa även om det känns långt bort. Jag hyr ut min bostad och så bor jag inneboende hos en kompis för att klara min hyra... 

Hur kan lunginflammation, reperation av bil, köpa grejor vara = 500.000 FEMHUNDRATUSENKRONOR i skuld?
Svar på tråden Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN