• Mallemamma

Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN

Ironiskt nog är det en annons till lyxfällan precis under texten på min telefon...

Hur har du hamnat i denna sitsen? Finns det särskilda skäl till att du inte klarat tentorna? Har man det och kan bevisa det så kan Csn ge mer lån beroende på situationen.. Hur har du hamnat i en sits med så mycket obetalda räkningar?

Tyvärr låter det som en hopplös situation och det enda är nog att söka fler jobb så du kan få bukt på din ekonomi. Därefter ta upp studierna igen..

• Mallemamma

Okej, om lunginflammationen var anledningen till att du inte klarade tentorna kan detta vara ett "särskilt skäl" för csn.. Har du sjukintyg?

De är rätt hårda vad jag förstått, men med ett bra utförligt personligt brev och sjukintyg kan det gå..

Jag fick det beviljat då jag varit gravid med mycket besvär som gjorde att jag inte klarade skolan. Jag hade inte sjukintyg och fick först nekat, men jag överklagade tillsammans med ett intyg från min barnmorska (ett brev från henne som beskrev att jag hade stora besvär) och fick då beviljat. Det var väl en form av sjukintyg, men inte skrivet av någon läkare.

• Mallemamma
    Myrlingen skrev 2016-10-19 18:37:24 följande:

mina fasta kostnader är främst från LÅN då jag har från flera olika bolag. Jag har ringt runt lite idag och fått några lite framskjutna. Jag har tänkt läsa lite lättare kurser nästa period så jag hoppas det ska gå, sen fick jag inte lån denna perioden så kanske fixar nån av dessa tentorna. 

Det är så sjukt att jag har hamnat i denna situationen. Jag har handlat mat för 50 kr som har räckt till 14 dagar... 

jag ligger minus 14359 kr denna månaden vad ska jag ta mig till?

Sälj saker. Sälj smarttelefon, dator, ipad allt vad du kan tänkas ha... Det kanske är saker du "behöver" men jag tror också du klarar dig utan det mesta. Gammal kurslitteratur?
Svar på tråden Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN