• Myrlingen

Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN

Hej 
    Jag är 26 år och har en skuld på 500 000 kr och jag pluggar och jag har misslyckats med mina tentor så jag får ingen CSN är jag utdömd till att misslyckats? Kan någon berätta var jag kan få hjälp. Jag vill verkligen klara mina studier så jag kan få ett bättre jobb senare. Men nu känner jag att livet är hopplöst. Finns det någon annan i samma situation eller om det finns folk som kan hjälpa snälla hör av er till mig. Jag har fått jobb på My Academy men timlönen är 120 kr/h och det är bara några timmar i veckan och jag har obetalda räkningar för ca 10 000! Jag är så himla ledsen och nere hela tiden:(

• Svar på tråden Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN
  • Myrlingen

Jag missade tentor eftersom jag hade lunginflammation förra året som jag inte klarat hämta igen. Jag hade nog varit ett fall för lyxfällan men jag har tillräckligt självinsikt att jag är nere i botten nu. Men jag försöker göra det bästa av situationen. Mina skulder har jag för för jag tagit blanco lån och handlat upp på skräp och att jag har haft höga vetrinärkostnader, bilreparatoner. Jag försöker sälja det jag kan på Tradera just nu. Men känner det räcker knappt men jag vill kämpa även om det känns långt bort. Jag hyr ut min bostad och så bor jag inneboende hos en kompis för att klara min hyra... 

• Myrlingen

Jag låg sjuk 3 veckor, jag fick anstånd om och jag skickade in sjukintyg men det var förra terminen och det är inte giltigt denna terminen. Jag har börjat beta av tentorna och jag har klarat 1 av 4 tentor av dem som jag har efter så jag kämpar. CSN är väldigt hårda och de tyckte jag skulle klarat resterande när de var omtenta period men då sommarjobbade jag så jag hade inte tid att plugga för omtentor. Nu pluggar jag nästan 9-10 h per dag för att hinna ikapp plus att jag försöker sälja allt jag äger. 

Alla tips på att spara pengar eller få in mer pengar mottagas varmt så skicka mail till mig!

• Myrlingen