• Myrlingen

Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN

Hej 
    Jag är 26 år och har en skuld på 500 000 kr och jag pluggar och jag har misslyckats med mina tentor så jag får ingen CSN är jag utdömd till att misslyckats? Kan någon berätta var jag kan få hjälp. Jag vill verkligen klara mina studier så jag kan få ett bättre jobb senare. Men nu känner jag att livet är hopplöst. Finns det någon annan i samma situation eller om det finns folk som kan hjälpa snälla hör av er till mig. Jag har fått jobb på My Academy men timlönen är 120 kr/h och det är bara några timmar i veckan och jag har obetalda räkningar för ca 10 000! Jag är så himla ledsen och nere hela tiden:(

• Svar på tråden Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN
  • Myrlingen

Jag missade tentor eftersom jag hade lunginflammation förra året som jag inte klarat hämta igen. Jag hade nog varit ett fall för lyxfällan men jag har tillräckligt självinsikt att jag är nere i botten nu. Men jag försöker göra det bästa av situationen. Mina skulder har jag för för jag tagit blanco lån och handlat upp på skräp och att jag har haft höga vetrinärkostnader, bilreparatoner. Jag försöker sälja det jag kan på Tradera just nu. Men känner det räcker knappt men jag vill kämpa även om det känns långt bort. Jag hyr ut min bostad och så bor jag inneboende hos en kompis för att klara min hyra... 

• Myrlingen

Jag låg sjuk 3 veckor, jag fick anstånd om och jag skickade in sjukintyg men det var förra terminen och det är inte giltigt denna terminen. Jag har börjat beta av tentorna och jag har klarat 1 av 4 tentor av dem som jag har efter så jag kämpar. CSN är väldigt hårda och de tyckte jag skulle klarat resterande när de var omtenta period men då sommarjobbade jag så jag hade inte tid att plugga för omtentor. Nu pluggar jag nästan 9-10 h per dag för att hinna ikapp plus att jag försöker sälja allt jag äger. 

Alla tips på att spara pengar eller få in mer pengar mottagas varmt så skicka mail till mig!

• Myrlingen

Jag pluggar till Civilingenjör och jag har bara 1 år kvar så jag vill verkligen fortsätta utbildningen då jag redan tagit mig igenom 4 år. Jag har varit i kontakt med kommunen angående med min ekonomi men jag fick dessvärre ingen hjälp. Men kanske dags att göra det igen.
    Jag har en bostadsrätt som jag hade kunnat få in mina blancolån in men eftersom jag inte har någon inkomst och så många UC förfrågningar så är det ingen bank som är villig till det, och bostadsrätten är den enda säkra inkomstkälla jag har när jag hyr ut den. Jag känner jag utnyttjar min kompis som jag bor hos, men som tur så känner denna personen att jag har hjälpt henne så mycket.  

• Myrlingen

Jag har sålt bilen det är exklusive CSN lånet och inklusive bostadslånet. Jag har en tenta nu men jag tvekar om jag kommer klara den:( 

• Myrlingen

Mitt problem är att jag har så mycket fasta kostnader jag inte kan påverka!!:(

• Myrlingen

mina fasta kostnader är främst från LÅN då jag har från flera olika bolag. Jag har ringt runt lite idag och fått några lite framskjutna. Jag har tänkt läsa lite lättare kurser nästa period så jag hoppas det ska gå, sen fick jag inte lån denna perioden så kanske fixar nån av dessa tentorna. 
    Det är så sjukt att jag har hamnat i denna situationen. Jag har handlat mat för 50 kr som har räckt till 14 dagar... 
    jag ligger minus 14359 kr denna månaden vad ska jag ta mig till?

Svar på tråden Skuldsatt 500 000 inget jobb får inget CSN