Själviskt, funderar på ersättning.
Hej. Jag vet att det egentligen för tidigt och jag vill inte ge upp.
Min kille är bara 9 dagar gammal och det har varit svårt med amningen.
I början tog han bröstet efter 30min och sög fint på båda brösten. Han gick även ner i vikt fram tills igår så har väckt honom varannan timme. Då och då har jag fått använda amningsnappen då det ibland tar upp mot timmen med försöken. Han greppar, och sedan släpper.. Greppet, verkar ointresserad. Oftast har jag kunnat ta bort nappen och han har sedan fortsatt utan den.
Men idag har han total vägrat utan nappen. Det bara går inte. Han greppar, men suger inte. Så har fått köra helt med nappen, men läste att dom kanske får i sig mindre då. Samt att nu tqr han bara ett bröst.. Och jag får sjukt ont i magen eftersom han inte gått upp så bra i vikt, så är stressad över att försöka avvänja honom nappen direkt.
Tips?
Samtidigt sittr jag och tänker hur mycket lättare det skulle vara med ersättning. Nu vågar jag mig inte ut knappt för det går ju int att amma utan problem :(
Med ersättning kan man enkelt ge mat utan problem.
Hur mycket bättre är dt med bröstmjölk
BVC kommer om 4 dagar hem till oss på besök men vet ni vart man kan vända sig på helgen för att få råd stöttning gällande amningen? BB? Jag är enligt dom nu klar hos BB och väntar ju nu på mitt första hembesök från BVC.
Är så stressad över lillkillen att hqn ska gå ner mer nu pga amningsnappen.
Igår hade hqn gått upp litegrann och då hade jag kämpat varannan timme och gett båda bröstn, men det går ju int nu :(