Själviskt, funderar på ersättning.
Din egen stress gör amningen svårare än vad den behöver vara. Andas lite. Du har satt ett barn till världen för bara nio dagar sedan, det tar tid att få till tekniker och ork och allt som behövs fullt en fungerande amning. Jag förstår att du vill amma, och det är bra för barnet och det är enkelt för dig när du väl får till det.
I din situation (och tro mig, jag var där med första barnet och jag vet inte om det kom mer svett och tårar än mjölk ur min kropp till en början) så tycker jag såhär: använd amningsnapp om det funkar. Jag körde med det hela första barnets amningstid, och hon tuttade i 50 veckor utan mjölkbrist. När lilla bebisen har sugit i sig den mjölk du har, så ge honom ersättning på kopp eller sked tills han är mätt. Upprepa detta så länge det behövs. Bebisen blir mätt, bebisen blir pigg, går upp i vikt och din egen stress minskar. I takt med att saker lugnar sig så borde amningen fungera bättre.
Ersättning är inget nederlag, och det är inte dåligt för ditt barn heller. Men amning är väldigt bra och väldigt smidigt. Önskar dig lycka till med det nya lilla livet :)