Inlägg från: Sous |Visa alla inlägg
  • Sous

Själviskt, funderar på ersättning.

JohannaSaGo skrev 2016-09-24 01:58:03 följande:

Hej tack för svar! Men hur funkade det för dig med amningsnappen offentligt? =( Tycker det rinner så mycket utanför och sölar ner efter amningen. Känns bara jobbigt att behöva ta på amningsnapp offentligt. 

Tack för råden, vet inte hur jag ska göra =( Var på en snabb promenad idag i en galleria och fick smått panik när killen började gråta, tänkte att det går ju inte att amma här i flera timmar med skrik och gråt. 

Tänkte, vad lätt det skulle vara att ta fram en flaska med ersättning =( Men jag får kämpa vidare så kanske jag överraskas av hur lätt amningen kan vara sedan.. 

Jag har också ammat länge med amningsnapp. Ha ett bra tyginlägg i bh:n så fångar det eventuellt läckage, om du tycker det är jobbigt att liksom visa upp hela bröstet så rekommenderar jag en poncho, då kan du ha hela bebisen under den om du vill och sätta på amningsnappen under. Det blir också lättare och går fortare att amma efter några veckor, det är mest intensivt och jobbigt de första sex-åtta veckorna.
Svar på tråden Själviskt, funderar på ersättning.