Gått några veckor här och blivit rena Gökboet.
Jag har nu vis min pappa fått ekonomisk möjlighet att faktiskt köpa huset själv.
Föreslog till X:ET att lika väl jag kan köpa det då. Han svarade att det kan jag såklart få göra men då ska jag lösa ut honom med hälften av vinsten enligt marknadsvärdet.
Så kontentan är att om jag ska ta huset ska jag lösa ut honom med hälften av marknadsvärdet (ca 5-6 hundra tusen)men om han tar det ska han ej ge mig ngt eller max 100.000 (som man föreslagit nu).
Det haglar in förslag och jag är så yr nu så kan inte hålla isär. Singla slant va ett förslag. Krona vinner huset... han tycker det är en brilliant idé.
För några v sen va vi på besiktning och började bråka efter. Jag ville inte stanna kvar och cyklade därifrån. Då cyklade han efter, tog tag i armen och prejade in mig med sin cykel. Sen haglade oförskämdheterna... jag va en gammal kärring (vi e typ lika gammal men han är ju kille o kan få en yngre), sliten för min ålder, begagnad (för att jag har barn) och har tydligen gula tänder... "skönt för dig då att den här gamla taskan gjort slut med dig" sa jag tbx.
Han är sen ångerfull och säger att han vill att vi ska fortsätta ihop. Blir man ju sugen på...
Han ska springa o gömma sig för bodelningsmannen och hitta på alla möjliga olika hyss för att försvåra allt. Jag har på min sida hela tiden försökt få honom att vi gemensamt ska gå till en jurist o lösa vår situation. Han berättade oxå trevligt nog vilka förslag "kompisar" kommit med.
"Kasta ner henne från balkongen. Putta henne framför tåget. Häll arsenik i hennes mat" och andra trevliga förslag.
Så att två personer som gjort en gemensam affär på 50/50 och där den ena kräver försäljning eller bli utlöst så förtjänar alltså en 2-barnsmamma att dö... han säger att folk sagt det med "glimten i ögat" men för mig känns det inte så humoristiskt utan mer som ett förtäckt hot...
Det är helt laglöst hemma just nu... han kastar ur sig idéer och säger så mkt dumt så det finns inte samtidigt som han säger att han vill att allt ska vara bra... känns som att han är galen!
Innan min pappa kom in i bilden ville han ju försvåra att jag skulle kunna få lån. Så när han själv va på en banken så fick jag dagen efter via min bankman veta att den banken han gått till gjort en UC på mig för att se om jag blev beviljad exakt den summan jag kommer att behöva låna. Han nekar helt till det och påstår att banken undrat om jag vill ha hjälp med pensionsplaceringar... man gör ingen UC på sånt och självklart har han suttit och snokat för o se om jag blir beviljad lån.
Fattar ju att han ljugit hos banken o sagt att allt är happy, happy mellan oss men får de göra så? Jag va ju inte ens med!!
Sen snodde han mitt brev från den UC:n och öppnade även UC:n som kom från banken jag själv va på för lånelöfte. Och vid konfrontation påstår han att han sett fel namn på båda just dom breven och trott att det va hans.. troligt va?!
Har själv varit hos en jurist som säger att det är lugnt för min del men att han kan krångla lite. Men ur det kommer jag.
Han påstår att hans jurist sagt att man kan tvinga gren en bodelning på bara själva avtalet vi skrivit och den som har mest pengar vinner typ... känns väldigt osannolikt.
Jag har ju pengar för att köpa huset nu och den ena kan väl inte tvinga bort den andre att den inte får köpa sin halva man skrivit på?
Herregud... ska det va då svårt att göra en vanlig bodelning och om man inte fixar att köpa ut den andre så får man väl gemensamt sälja då?!!! Ingen av oss har ju bott där än, inte direkt någons barndomshem.
Vad fan ska man göra med en som ballat ur så som han gjort nu?
Handlar nog i te bara om pengar utan även sårade känslor och maktlösheten av att inget blev som man tänkt sig.
Han känns desperat och hämndlysten.