pseudonym1 skrev 2016-09-24 18:25:47 följande:
Tack för råden!
Ja, det är drygt..:(
Jag tycker och hade en förhoppning av att vi skulle kunna lösa detta som två vuxna människor och med lite hjälp från nån juridisk kunnig men det är verkligen bom stopp.
Han överöser mig med räknesätt där alla är uträknade till hand fördel och med skrämselsiffror över vad advokater osv kommer kosta oss under de åren han tänkt strida för det här.
Men mkt är skitsnack och enbart syfte till att trötta ut och skrämma mig till att ge mig o det är jag lite för stark för att köpa och svälja.
Jag får ta hjälp av en jurist inledningsvis o se vad som gäller och agera därefter. Sen får jag agera utefter hur han beter sig och agerar.
Men bli helt överkörd i det här, det tänker jag inte bli ????
Ja jag har aldrig förstått varför folk börjar bete sig illa bara för att ett förhållande tar slut... Tragiskt... Själv skulle jag aldrig sjunkantill den nivån...
Som sagt, din bästa chans är nog att hålla honom på så gott humör som möjligt, klappa medhårs, och sen se till att han tror att han gjort en bra deal. Och ändå hitta en nivå där du kan känna sig nöjd.
Men försök utgå från att allt utöver att få din handpenning tillbaka är en bonus...
Och kom ihåg, att hålla på att bråka och gå upp i rätten och sånt i flera år, det kan ta mycket energi och kosta mer än det smakar (och då menar jag inte kosta pengar, utan i oro/hälsa), så kämpa inte allt för hårt för pengar. Det är inte det som är viktigast här i livet... Att gå ur situationen välmående, med högt huvud och med gott samvete kan vara värt mycket!