• Goodwillhunt

IQ test samt resultat, vad är bra?

Hejsan!

Jag är så så så så trött på mig själv! Lilla rösten i mitt huvud har tjatat på mig i Ca 2 år och är börjar bli så trött på mig själv! Vill skrika KÄFTEN!!

En man på 20 vintrar och äntligen efter 2 års IQ testande får jag reda på att jag ligger runt (130). 

Har gjort RIKTIGT MÅNGA TESTER UNDER DESSA 2 ÅREN!!!!

JAG VILL INTE GÖRA FLER MERA!!!!!!!!!!!

Har fått IQ 140 på många tester men jag fick 126 nyss, bland det sämsta jag fått på sidan www.cogn-iq.org/

Vad anser ni vara bra? Hur högt IQ tycker ni är okej? Jag stortrivs med 130, vill varken säga högre eller lägre för nu får det VARA NOG! 

• Svar på tråden IQ test samt resultat, vad är bra?
  • Jw83
    Goodwillhunt skrev 2015-12-14 12:40:00 följande:

Jag har bra minne, jag brukar kunna läsa texter ur huvudet efter att ha läst texten 2 ggr, kan se texten ur pappret så som när jag läste. Men ibland blir det suddigt.

Jag har asperger men har faktiskt för bra EQ då man lätt kan improvisera det men eftersom att jag har asperger så känner jag inte mycket behov av att vara med massa folk, så brukar medvetet inte umgås med folk ofta då jag gillar ensamtid.

Min kompis är världens smartaste, han har iq på 232 i samma skala sol Mensa Sverige. Men han kan tyvärr inte använda sin kapacitet då han är nästan förlamad av för högt iq.

Hur fick du diagnosen Asperger? Var det via ett test på nätet eller via sjukvården ? Ofta så gör man ett IQ-test ( som en av flera steg) när man utreder barn med Asperger så chansen finns ju att din iq blivit utredd på riktigt.
  • Aniiee
    Goodwillhunt skrev 2015-12-14 16:30:50 följande:
    Tror ej du verkar vara så intelligent då du bara svamlar och saknar verklighetsuppfattning, är du ett barn eller vadå "slår dig på iq"? Tror du att det är konkurrens här? Bara det säger mycket om dig.

Ta testen jag länkade och sluta svamla, skriv vad du fick och var glad över det och sluta gråt.

Har fått 150 på ett visst antal test men jag går inte på det resultaten, du verkar vara den som tror på bästa resultaten med den inställningen. Samt ingen är intelligentare. Framför min kompis är jag riktigt dim men jag är smart nog att inse det, men du verkar inte vara tillräckligt smart för att inse dina nackdelar. Självklart kan man tro man är bäst när man håller det för sig själv, men det är knappast så grabben. Jag är 20 år gammal med den inställningen, hur gammal är du för att förstå det jag säger?

Vakna upp förfan.
    Haha, ja, som sagt.... Dra in näsan en bit och bli lite mer ödmjuk inför verklighetens om den ser ut. Min poäng blev ju bra bevisad i alla fall.

Några länkar ser jag dock inte röken av.
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Goodwillhunt
    Aniiee skrev 2015-12-14 16:37:24 följande:

Haha, ja, som sagt.... Dra in näsan en bit och bli lite mer ödmjuk inför verklighetens om den ser ut. Min poäng blev ju bra bevisad i alla fall.

Några länkar ser jag dock inte röken av.

Man kan mäta iq över 240. Du vet inte riktigt så mycket. Vet du ens vad dimensioner är? Ska inte lära dig då du är otrevlig. Du har inte bevisat ett skit för den delen. Du är en typisk Svensson som är avundsjuk, för att lyckas i livet så bör man släppa dessa känslor.

Varsågod och känn dig smartast i världen, inte mitt problem, det är ditt liv och du gör vad du vill.
  • Aniiee
    Goodwillhunt skrev 2015-12-14 16:41:39 följande:
    Man kan mäta iq över 240. Du vet inte riktigt så mycket. Vet du ens vad dimensioner är? Ska inte lära dig då du är otrevlig. Du har inte bevisat ett skit för den delen. Du är en typisk Svensson som är avundsjuk, för att lyckas i livet så bör man släppa dessa känslor.

Varsågod och känn dig smartast i världen, inte mitt problem, det är ditt liv och du gör vad du vill.
    Jag önskar dig all lycka i livet. Det kan du behöva...........
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Goodwillhunt
    Aniiee skrev 2015-12-14 16:51:54 följande:

Tack!
  • Goodwillhunt
    Aniiee skrev 2015-12-14 16:51:54 följande:

Det vart tyst ja. Men ingen fara, jag har inget emot dig, vi diskuterade bara det är så man utvecklas som individ.

Mvh
  • Aniiee
    Goodwillhunt skrev 2015-12-14 16:58:44 följande:
    Det vart tyst ja. Men ingen fara, jag har inget emot dig, vi diskuterade bara det är så man utvecklas som individ.

Mvh
    Ja, du diskuterar ju på väldigt mogen nivå, så det känns väldigt givande. Jag liksom har inte riktigt lust att gå i klinch med dig, eftersom du redan har allt glasklart för dig och inte lyssnar på vad andra säger. Du tar inte till dig fakta, du har inget som helst att säga när du har fel och får det påpekat, du bemöter inte ens fakta du får framför dig utan du bara beter dig som en omogen, trotsig, tjurig 14-åring "jag har rätt och ni har fel och alla som säger att jag har fel är dumma i huvudet". Det är inte att ha givande och utvecklande diskussioner, det är att hålla för öronen och låtsas som att omvärlden inte finns, så man slipper möta den och lära sig och utvecklas.

Du har inte länkat några tester. Gör gärna det, kanske är någon intresserad. Tyvärr glädjemäter inte ens de testerna så högt som mitt IQ är uppmätt till (för jag skrev faktiskt inte att man inte kan mäta högre än 150, jag skrev att VISSA ANSER att man inte kan mäta högre än 150. Kurs i läsförståelse?)

Du tror att du vet något om mig när jag gör som jag brukar göra här - raljera och skämta och dra saker till sin spets. Sorry grabben, men du har inte en susning. 

Du är ung, du är naiv, du är förmodligen rätt intelligent och du har definitivt inte tillräckligt mycket erfarenheter av livet  för att hålla jämna steg med de flesta här inne. 

Men, men, som sagt, jag har inte riktigt lust att sitta på tåg och gå i klinch med random 20-åring på FL om detta. Jag ska ägna mig åt min bror och hans familj istället. 
  • Flisan79
    Goodwillhunt skrev 2015-12-14 12:40:00 följande:
    Jag har bra minne, jag brukar kunna läsa texter ur huvudet efter att ha läst texten 2 ggr, kan se texten ur pappret så som när jag läste. Men ibland blir det suddigt.

Jag har asperger men har faktiskt för bra EQ då man lätt kan improvisera det men eftersom att jag har asperger så känner jag inte mycket behov av att vara med massa folk, så brukar medvetet inte umgås med folk ofta då jag gillar ensamtid.

Min kompis är världens smartaste, han har iq på 232 i samma skala sol Mensa Sverige. Men han kan tyvärr inte använda sin kapacitet då han är nästan förlamad av för högt iq.
    Fast hur utrycker sig detta i din vardag? Har du någon nytta av ditt iq? Tex ett hög examen och därav ett bra avlönat jobb? Professor inom något ämne? Forskare?
  • Goodwillhunt
    Aniiee skrev 2015-12-14 17:14:44 följande:

Ja, du diskuterar ju på väldigt mogen nivå, så det känns väldigt givande. Jag liksom har inte riktigt lust att gå i klinch med dig, eftersom du redan har allt glasklart för dig och inte lyssnar på vad andra säger. Du tar inte till dig fakta, du har inget som helst att säga när du har fel och får det påpekat, du bemöter inte ens fakta du får framför dig utan du bara beter dig som en omogen, trotsig, tjurig 14-åring "jag har rätt och ni har fel och alla som säger att jag har fel är dumma i huvudet". Det är inte att ha givande och utvecklande diskussioner, det är att hålla för öronen och låtsas som att omvärlden inte finns, så man slipper möta den och lära sig och utvecklas.

Du har inte länkat några tester. Gör gärna det, kanske är någon intresserad. Tyvärr glädjemäter inte ens de testerna så högt som mitt IQ är uppmätt till (för jag skrev faktiskt inte att man inte kan mäta högre än 150, jag skrev att VISSA ANSER att man inte kan mäta högre än 150. Kurs i läsförståelse?)

Du tror att du vet något om mig när jag gör som jag brukar göra här - raljera och skämta och dra saker till sin spets. Sorry grabben, men du har inte en susning. 

Du är ung, du är naiv, du är förmodligen rätt intelligent och du har definitivt inte tillräckligt mycket erfarenheter av livet  för att hålla jämna steg med de flesta här inne. 

Men, men, som sagt, jag har inte riktigt lust att sitta på tåg och gå i klinch med random 20-åring på FL om detta. Jag ska ägna mig åt min bror och hans familj istället. 

Hejsan, jo visst jag håller med dig om att jag är naiv om jag inte förstog som du i detta fallet gjorde, för jag besvarade exakt allt du skrev till mig om inte lite mer, om du läser noggrant så ser du det.

Visst, kan förklara tydligare för dig, det folk säger är faktiskt fel, det går att mäta upp till 240 iq men inte mer, jag vet ännu mer som jag kan dela med mig till dig, vet du varför man inte kan mäta högre ens?

Om du var psykolog och intervjuade en man med iq 200 om allt, han skulle tillslut ha ett fel någonstans under tiden, skulle du intervjua 1 individ med iq över 240, han skulle ha rätt på exakt allt och du skulle inte hitta något i din värld som skulle göra att han fick fel, nu pratar jag om logiska frågor och inte information.

En med iq 150 skulle ha massvis med fel, det finns många tester som mäter mycket över 150 iq, den jag länkade är legend testen inom intelligens världen som bara få vet om. Du ser testen i trådstarten. Det finns många tester jag gjort och som jag kan länka här som jag delade med Mensa medlemmar över 131 samt 135. Förvånad som jag blev fick jag högre än en kille som hade 135 iq. Men vi låg så mycket jämt.

Jag är inte tjurig, jag blir bara besviken på att du inte förstår vad jag förmedlar, jag försöker vara respektfull mot dig men du ska skriva " jag är bättre än dig på iq tester". Vad är det för inställning och varför skriver du det ens? Bra för dig då?

Jag kan förstå att du tycker jag är naiv om du inte inser att jag besvarade på allt du skrev och frågade och lite till, tycker inte alla har fel, jag väger mellan mina kommentarer därför kommenterar jag vad jag tycker.

Hoppas du förstod nu. Mvh
  • Goodwillhunt
    Flisan79 skrev 2015-12-14 17:24:32 följande:

Fast hur utrycker sig detta i din vardag? Har du någon nytta av ditt iq? Tex ett hög examen och därav ett bra avlönat jobb? Professor inom något ämne? Forskare?

Jag är 20 just nu så kan inte säga så mycket. Så smart är jag inte, helt okej smart är jag. Skolan går helt okej, kan vara lite lugn samtidigt men det gäller ej på högskola säkert.
  • Konservativ

Den som bryr sig mycket om IQ-tester har inte förstått mycket om livet. Det är klart att hög intelligens kan vara till god hjälp i vissa sammanhang och låg intelligens kan hindra en i andra sammanhang. Men det finns många andra saker som är minst lika viktiga: flit, ordningssinne, god hälsa, andlighet, omtänksamhet etc. 

• Kjell2
    Goodwillhunt skrev 2015-12-14 17:58:00 följande:
    Jag är 20 just nu så kan inte säga så mycket. Så smart är jag inte, helt okej smart är jag. Skolan går helt okej, kan vara lite lugn samtidigt men det gäller ej på högskola säkert.
    Vad ska du göra av all denna intelligent, du ligger långt över medel? Blir det cancerforskare, atomfysiker, diplomat eller tänker du bygga upp eget företag?
  • Goodwillhunt
    Kjell2 skrev 2015-12-14 20:30:47 följande:

Vad ska du göra av all denna intelligent, du ligger långt över medel? Blir det cancerforskare, atomfysiker, diplomat eller tänker du bygga upp eget företag?

Där kom det, eget företag har jag drömt om sedan jag var 16 år. Har varje dag sedan dess funderat på idéer lite för mycket, såpass mycket att jag hamnade i en depression.

Hursom så har jag intalat mig själv för att inte vara för seriös då jag är mer seriös än min vikt på jorden. Jag ska först bli ingenjör för att kunna tillverka mina egna produkter, men ska börja gå en annan bana till en början för att kunna möta min dröm i nästa spår som kommer lite längre fram i livet.

Jag frågade min kompis med iq 232 för länge sedan om varför han inte botar cancer, han sa att lösningen finns men den används inte för att tjäna pengar. Vad vet jag om sånt.
  • Goodwillhunt
    Goodwillhunt skrev 2015-12-14 21:43:11 följande:

Där kom det, eget företag har jag drömt om sedan jag var 16 år. Har varje dag sedan dess funderat på idéer lite för mycket, såpass mycket att jag hamnade i en depression.

Hursom så har jag intalat mig själv för att inte vara för seriös då jag är mer seriös än min vikt på jorden. Jag ska först bli ingenjör för att kunna tillverka mina egna produkter, men ska börja gå en annan bana till en början för att kunna möta min dröm i nästa spår som kommer lite längre fram i livet.

Jag frågade min kompis med iq 232 för länge sedan om varför han inte botar cancer, han sa att lösningen finns men den används inte för att tjäna pengar. Vad vet jag om sånt.

Om jag tjänar bra med pengar i framtiden så har jag planer på att kunna bygga ett fint samhälle runtom i världen genom att försöka planera saker som kan få saker att fungera lite bättre.
Svar på tråden IQ test samt resultat, vad är bra?