• Aniiee

IQ test samt resultat, vad är bra?

I princip alla test på internet lägger de till 15 eller mer på, för att folk ska bli glada. Det är så de får mer trafik till sina sidor. Om man inte ligger väldigt högt från börja, då, för ofta har de även ett maxtak på 135, så det kan även bli skevt åt det håller. Den skalan de flesta läkare/psykologer använder (Weschler) går dock bara till 140, så har man mer än så får man oftast bara "mer än 140". En del påstår att det är helt omöjligt att mäta över 150 på

SD står för Standar deviation, och är inte något IQ-test, utan det är normalskalan över hela befolkningen, DVS normal IQ är 100 SD15 (eller mellan 85 och 115). 

Högsta IQ någonsin uppmätt på en levande person i Sverige (alltså, någon född efter IQ-testen uppfanns) är Andreas Gunnarssons 235, men han tror inte ens själv på det resultatet, och precis som de flesta med extremt hög IQ ("extremt" hög IQ får man tillräkna sig redan om man platsar i Prometheus society, btw) är han rejält ödmjuk om sin intelligenskvot och är skeptisk mot IQ-test över lag. Han poängterar själv att så hög IQ egentligen inte går att mäta i siffror. 

Att TS skulle känna honom finner jag dock för osannolikt...... men visst är det möjligt. Att han, så aktiv som han är, skulle vara "förlamad av sin egen IQ" talar väl för sanningshalten i det uttalandet från TS.

TS, jag slår dig i IQ. Jag "slår" dig även i att ha Asperger. Dock slår du mig i "ödmjukhet".

Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Aniiee
    Goodwillhunt skrev 2015-12-14 16:30:50 följande:
    Tror ej du verkar vara så intelligent då du bara svamlar och saknar verklighetsuppfattning, är du ett barn eller vadå "slår dig på iq"? Tror du att det är konkurrens här? Bara det säger mycket om dig.

Ta testen jag länkade och sluta svamla, skriv vad du fick och var glad över det och sluta gråt.

Har fått 150 på ett visst antal test men jag går inte på det resultaten, du verkar vara den som tror på bästa resultaten med den inställningen. Samt ingen är intelligentare. Framför min kompis är jag riktigt dim men jag är smart nog att inse det, men du verkar inte vara tillräckligt smart för att inse dina nackdelar. Självklart kan man tro man är bäst när man håller det för sig själv, men det är knappast så grabben. Jag är 20 år gammal med den inställningen, hur gammal är du för att förstå det jag säger?

Vakna upp förfan.
    Haha, ja, som sagt.... Dra in näsan en bit och bli lite mer ödmjuk inför verklighetens om den ser ut. Min poäng blev ju bra bevisad i alla fall.

Några länkar ser jag dock inte röken av.
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Aniiee
    Goodwillhunt skrev 2015-12-14 16:41:39 följande:
    Man kan mäta iq över 240. Du vet inte riktigt så mycket. Vet du ens vad dimensioner är? Ska inte lära dig då du är otrevlig. Du har inte bevisat ett skit för den delen. Du är en typisk Svensson som är avundsjuk, för att lyckas i livet så bör man släppa dessa känslor.

Varsågod och känn dig smartast i världen, inte mitt problem, det är ditt liv och du gör vad du vill.
    Jag önskar dig all lycka i livet. Det kan du behöva...........
  • Aniiee
    Goodwillhunt skrev 2015-12-14 16:58:44 följande:
    Det vart tyst ja. Men ingen fara, jag har inget emot dig, vi diskuterade bara det är så man utvecklas som individ.

Mvh
    Ja, du diskuterar ju på väldigt mogen nivå, så det känns väldigt givande. Jag liksom har inte riktigt lust att gå i klinch med dig, eftersom du redan har allt glasklart för dig och inte lyssnar på vad andra säger. Du tar inte till dig fakta, du har inget som helst att säga när du har fel och får det påpekat, du bemöter inte ens fakta du får framför dig utan du bara beter dig som en omogen, trotsig, tjurig 14-åring "jag har rätt och ni har fel och alla som säger att jag har fel är dumma i huvudet". Det är inte att ha givande och utvecklande diskussioner, det är att hålla för öronen och låtsas som att omvärlden inte finns, så man slipper möta den och lära sig och utvecklas.

Du har inte länkat några tester. Gör gärna det, kanske är någon intresserad. Tyvärr glädjemäter inte ens de testerna så högt som mitt IQ är uppmätt till (för jag skrev faktiskt inte att man inte kan mäta högre än 150, jag skrev att VISSA ANSER att man inte kan mäta högre än 150. Kurs i läsförståelse?)

Du tror att du vet något om mig när jag gör som jag brukar göra här - raljera och skämta och dra saker till sin spets. Sorry grabben, men du har inte en susning. 

Du är ung, du är naiv, du är förmodligen rätt intelligent och du har definitivt inte tillräckligt mycket erfarenheter av livet  för att hålla jämna steg med de flesta här inne. 

Men, men, som sagt, jag har inte riktigt lust att sitta på tåg och gå i klinch med random 20-åring på FL om detta. Jag ska ägna mig åt min bror och hans familj istället. 
Svar på tråden IQ test samt resultat, vad är bra?