Malmö m omnejd
Bf april 2015, fler?
2:a barnet för oss om allt går vägen =)
Bf april 2015, fler?
2:a barnet för oss om allt går vägen =)
Känt illamående i 2-3 veckor nu, men äntligen börjar det släppa.
Men det bästa av allt måste vara sötsuget. Jag som har haft problem med sötsug hela mitt liv och varit socker beroende rätt länge, nu så är jag inte ett dugg godis sugen. Inte ens kakor, bullar eller läsk.
Det är så jäkla skönt för jag är mer sugen på frukt och avokado än godis.
Det är inte som att jag käkar mycket godis innan, det är bara det att jag har haft socker behov och abstinens varje dag och bara något litet hjälper.
Men inte nu. Fy fasen va skönt det är att slippa abstinensen och söt suget.
Men än så länge märker jag inte av någon större förändring på magen. Lite spänd i nedre delen av magen, men annars så passar kläderna precis som vanligt.
Är nu i v.10+4. Jag gissar att det tar ytterligare några veckor innan man börjar känna en markant skillnad. Längtar iaf. =)
Vet att jag ligger efter er :) men så trevligt att vara i en malmötråd ;) Idag var vi på VUL 6+2 och fick se vår lilla skorpas hjärta slå! Så lycklig och kan inte annat än att rekommendera andra att göra samma sak. Känns verkligen som man kan börja njuta av graviditeten nu!
Var på lille köpenhavner i Köpenhamn. Kan varmt rekommendera och förhållningsvis billiga :)
Vet att jag ligger efter er :) men så trevligt att vara i en malmötråd ;) Idag var vi på VUL 6+2 och fick se vår lilla skorpas hjärta slå! Så lycklig och kan inte annat än att rekommendera andra att göra samma sak. Känns verkligen som man kan börja njuta av graviditeten nu!
Var på lille köpenhavner i Köpenhamn. Kan varmt rekommendera och förhållningsvis billiga :)
Hur går det för alla? Hur mår ni... O vilken vecka är ni i?
Själv går jag in i v 13 idag enligt mätningar på senaste vul. Enligt mens är jag däremot i v 12 fortfarande (11+2). Jag mår toppen, känner knappt av att jag är gravid längre, späder iofs på oron lite att må såhär bra, men försöker njuta :). Har tid för kub-ultraljud nästa torsdag den 23:e. Får vi ett bra resultat där kommer jag nog kunna slappna av och verkligen njuta. Längtar!!
Själv går jag in i v 13 idag enligt mätningar på senaste vul. Enligt mens är jag däremot i v 12 fortfarande (11+2). Jag mår toppen, känner knappt av att jag är gravid längre, späder iofs på oron lite att må såhär bra, men försöker njuta :). Har tid för kub-ultraljud nästa torsdag den 23:e. Får vi ett bra resultat där kommer jag nog kunna slappna av och verkligen njuta. Längtar!!
Väntar mitt första i april/maj!
Förstår att du längtar. Den här lilla lilla oron som faktiskt finns gör att man inte kan njuta fullt ut. Så hoppas allt går bra på ultraljudet. =)
Jag är nu i v.12+1. Är så jäääävla trött. Jag var hos barnmorskan i måndags och hon misstänkte att jag har järnbrist. Alla symtomen stämmer in på det. Så börjat ta extra järntabletter redan och hoppas att det ska hjälpa. Jag skulle kunna gå och lägga mig och sova vilken tid på dygnet som helst. Illamåendet har gått över sån tur är iaf. =D
Och nu är det inbokad tid för första ultraljudet 2 dec. Fy fan va jag längtar. =D
Förstår att du längtar. Den här lilla lilla oron som faktiskt finns gör att man inte kan njuta fullt ut. Så hoppas allt går bra på ultraljudet. =)
Jag är nu i v.12+1. Är så jäääävla trött. Jag var hos barnmorskan i måndags och hon misstänkte att jag har järnbrist. Alla symtomen stämmer in på det. Så börjat ta extra järntabletter redan och hoppas att det ska hjälpa. Jag skulle kunna gå och lägga mig och sova vilken tid på dygnet som helst. Illamåendet har gått över sån tur är iaf. =D
Och nu är det inbokad tid för första ultraljudet 2 dec. Fy fan va jag längtar. =D
Jag mår fortfarande illa v14 nu (13+3). Med dottern mådde jag illa till v17 så jag hoppas att det inte är så länge kvar...
Men vi gjorde KUB förra veckan och allt såg bra ut där, så mysigt att få se den lille plutten! RUL är inbokat den 24:e november, längtar redan massor
Fyller på jag också, kan nu äntligen andas ut efter att ha gjort KUB igår, såg en vilt sprallandes och vinkandes liten filur :)
Jag ändrade om så vi kommer i BF-datum, hoppas det är ok?
BF
10/4 Mikki86: 28år, tredje barnet (pojkar födda -10 & -13)
22/4 Alex86: 28 år, andra barnet (Pojke född -10)
23/4 SannH: 31 år, andra barnet (flicka född okt 2011)
2/4 Piffsmile: 29år, andra barnet (flicka född okt -12)
28/4 Pajret 28år, första barnet
29/4 EnStyckAnna, 30 år, andra barnet (pojke född juni -11)
29/4 Mariposas: 33 år, andra barnet (pojke född jan-11)
27/5 Elsa83, 30år, första barnet.
31/5 Summer88: 26 år, första barnet
Fick ett nytt BF datum igår på vårt kub, ändrade det bara...
BF
2/4 Piffsmile: 29år, andra barnet (flicka född okt -12)
1/5 Mariposas: 33 år, andra barnet (pojke född jan-11)
Såg att mitt datum blivit konstigt, och passar på att uppdatera det
BF
23/4 Piffsmile: 29år, andra barnet (flicka född okt -12)
Hej!! Får man hoppa in här?? Är lite sent ute men inte riktigt orkat leta upp en tråd pga den här hemska illamåendet!!! Bättre nu dock!
Fyller på BF listan!
8/4 Mixed: 33 år, tredje barnet (flickor födda 10 &12)
Hej!! Får man hoppa in här?? Är lite sent ute men inte riktigt orkat leta upp en tråd pga den här hemska illamåendet!!! Bättre nu dock!
Fyller på BF listan!
8/4 Mixed: 33 år, tredje barnet (flickor födda 10 &12)
Kom på nu att fb tråden är nog från den andra Malmögruppen (även Skåne) men det spelar ju ingen roll... Flesta har iofs BF lite senare där. Tror jag nästan är först med 1 maj...
Kom på nu att fb tråden är nog från den andra Malmögruppen (även Skåne) men det spelar ju ingen roll... Flesta har iofs BF lite senare där. Tror jag nästan är först med 1 maj...
Finns det någon kvar här inne? Jag har igen fb så kan inte vara med där.. söker hur som helst lite nya vänner i samma sits som jag själv! Kanske någon som vill fika/promenera eller något någon gång? Är 23 år (om typ två veckor iallafall (: ) Malmöbo, väntar första med bf 29/4. Går just nu bara hemma och blir tokig.. hoppas någon kan tycka att det vore kul att ses! (: