• Svar på tråden Malmö m omnejd
  • Mariposas
    Elsa83 skrev 2014-09-26 22:07:55 följande:

Känner knappt något alls ;) men jag är ju bara i vecka 6, storleken större brösten bara ;)

Du?

Vilken vecka är du i?

Jag mådde illa o hade knappt nån aptit för nån vecka sen. Känns som det avtagit lite iaf de senaste dagarna. Är i vecka 10 så det är väl dax för att börja må bättre *peppar peppar*. Annars är det de där vanliga symptomen som ömma bröst o lite molvärk, även det mer sällan än innan... Men ibland när jag reser mig upp efter att ha legat/suttit länge så liksom det "skär" långt ner i magen. Bara precis nån sekund sen går det över igen. Känns precis som man behöver sträcka ut nåt. Nån annan som har det så?

Har fått tid för inskrivning hos barnmorskan idag, ska dit den 8:e. Men innan dess är det dax för (ett 2:a) vul den 1:a. Barnmorskan skulle även skicka en remiss till kub så jag får göra det o det är ju inte heller helt långt bort i tiden (ultraljudet skulle helst göras mellan v12-12+5 sa hon, men kan göras mellan v 10-13). Tänk vilken spännande tid vi har framför oss :)
  • Elsa83

Hur känns era magar? Jag är bara i vecka 6 (5+2) men igår var det riktigt jobbigt att knäppa byxorna :(

Ska man redan våga köpa ett par mammabyxor?

Och vilken affär är bra på det? Hm och lindex tänktejag. Men affärerna skiljer sig så mycket ifrån den enda till den andra. På caroli tror jag inte jag sett ett enda mammaplagg.

• Mariposas
    Elsa83 skrev 2014-09-28 10:23:31 följande:

Hur känns era magar? Jag är bara i vecka 6 (5+2) men igår var det riktigt jobbigt att knäppa byxorna :(

Ska man redan våga köpa ett par mammabyxor?

Och vilken affär är bra på det? Hm och lindex tänktejag. Men affärerna skiljer sig så mycket ifrån den enda till den andra. På caroli tror jag inte jag sett ett enda mammaplagg.

Jag hade mer uppsvälld mage för nån vecka sen än vad jag har nu i v. 10... Kan fortfarande ha mina vanliga kläder utan problem. Tydligen "bråkar" tarmarna mest i början o sen lägger sig magen lite när de "bråkat klart" ;)
  • Mariposas

Idag kom det ett brev "nerdimpandes" i brevlådan med tid för kub o imonn ska jag på vårt andra vul...

Började även med sprutor (fragmin) igår eftersom jag fick en blodpropp när jag va gravid med vår son. Nu börjar det hända saker, spännande :) Hoppas nu bara att allt går bra denna gången...

• summer88

Plussade i helgen v6 (5+1) första barnet. Bor i svedala. Kul med en lokal grupp. Någon med bf juni?

• Elsa83

Jag har bf 27mmaj enligt några och 1 juni enligt andra appar ;) är nu i v6(5+5)

Ska vi ta och göra en BF lista?

Jag kan börja

Elsa83, 30år, bf 27maj, första barnet.

summer88 skrev 2014-09-30 19:44:13 följande:

Plussade i helgen v6 (5+1) första barnet. Bor i svedala. Kul med en lokal grupp. Någon med bf juni?

• Mariposas
    Elsa83 skrev 2014-10-01 06:33:07 följande:

Jag kan börja

Ingen aning om hur man gör en sån där lista som många grupper har som hamnar högst upp i tråden... Nån som vet?

Får såfall gärna lägga till mig.

33 år från Malmö, BF 27 april
  • Mariposas
    Elsa83 skrev 2014-10-01 06:33:07 följande:

Jag kan börja

Just det ja... 2:a barnet. Har en son född 11 :)
  • Elsa83

Först måste vi göra en lista där vi skriver ner allt. T ex i den formen jag föreslog ovan. Men då måste man trycka på citera, ta bort allt annat och fylla på med sina uppgifter. När listan är klar så är det trådstartaren som lägger till det längst upp.

Jag kör igen

• Pajret

Pajret  28år, bf 28april, första barnet.

Svar på tråden Malmö m omnejd