• Svar på tråden Malmö m omnejd
  • EnStyckAnna
    Phosie skrev 2014-08-30 19:34:05 följande:

Har också BF i aprill ???? Någon som bor i Höllviken-trakten eller i Limhamn?

Jag kommer från Vellinge/Höllviken och bor nu i Slottstaden :)
  • sannH

Hej alla,

Vi väntar andra barnet. Är i v7(6+4) idag. Vi har en dotter som fyller 3 år i oktober.

Bor en mil utanför Malmö.

Jag mår också riktigt bra och känner mig mestadels av tiden inte gravid. Med dottern kände jag av illamående och ömma bröst motsvarande tid i graviditeten. Rätt skönt att slippa men lite gravid vill man ju känna sig. ;)

När jag ätit svullnar tarmarna upp och då ser jag verkligen gravid ut(fast de är ju bara tarmarna).

När ska ni på inskrivning? 15/9 ska jag till BM.

• piffsmile

Hej,

Jag hoppar också gärna in här om det går bra

Jag väntar andra barnet (min dotter blir 2 nu i oktober) den 24:e april (v 8+0 idag). Jag bor i Lund nu men ska flytta strax söder om Lund ungefär samtidigt som bebis ska födas (vi bygger hus). För övrigt kommer jag också från Höllviken/Vellinge-trakten från början
    På tisdag har vi bokat ett VUL för att få se hjärtat slå, så jag håller tummarna för att allt ser bra ut då!

• Elsa83

Får jag oxå hoppa in här, precis plussat 4v+3?

Beräknad (låter galet ;))till 27 maj

Ni andra är lite före mig :) Hur mår ni?

• Mikki86

En till här :) väntar trean är i v 10+0 bor i Skanör och är från Höllviken men bodde i Malmö när jag fick mina första barn :)

Mycket info för hehe

Gick på granen med tvåan och hade en bm som hette Maria va jätte nöjd med henne!!

Går nu i Höllviken!

• Elsa83

Hej har ni skrivit in ett på någon MVC ännu?

Måste man gå på hälsosamtal?

• Astilbe

Jag har varit på inskrivningen. Superbra! La upp en plan för alla träffar, ev extra-ul och så blodprover. Dessutom en massa tid till att gå igenom alla ev frågor som man har. Var på hälsosamtal också men med facit i hand var det ganska onödigt. (Det var iofs på en annan mvc än den jag går till nu men tror det är ganska likt överallt) Det samtalet handlade mest om alkoholvanor, rökning etc

• Elsa83

Aha tack! När ska man skriva in sig då?

Astilbe skrev 2014-09-17 20:31:46 följande:

Jag har varit på inskrivningen. Superbra! La upp en plan för alla träffar, ev extra-ul och så blodprover. Dessutom en massa tid till att gå igenom alla ev frågor som man har. Var på hälsosamtal också men med facit i hand var det ganska onödigt. (Det var iofs på en annan mvc än den jag går till nu men tror det är ganska likt överallt) Det samtalet handlade mest om alkoholvanor, rökning etc

• Astilbe

Jag var på inskrivningen för två veckor sen, så vecka 10. Vilken vecka är du i nu?

Svar på tråden Malmö m omnejd