• Svar på tråden Malmö m omnejd
  • Elsa83

Jag ju inte i mer än vecka 5 :( hände inget på tråden för majbebis i Malmö :(

Min pojkvän ringde idag och bokade tid ;)

Läste att man kan se hjärtljud med ultraljud redan vecka sex, någon av er som fick till ett sådant? Jag har så svårt att tro att detta är på allvar känner jag.

Kände ni oxå så? Hur känns det nu? När blir det på riktigt?

• Tiinn

Hej!!

Är i vecka 11 i dag och har fortfarande nog inte fattat att jag är gravid. Tror det blir mer verkligt nu i veckan när jag ska skriva in mej hos min barnmorska. Kommer även avslöja nyheten för familjen i nästa vecka vilket jag ser fram emot.

Mår ni bra eller har ni en massa jobbiga symptom?

• Pajret
    Elsa83 skrev 2014-09-18 16:36:47 följande:

Jag ju inte i mer än vecka 5 :( hände inget på tråden för majbebis i Malmö :(

Min pojkvän ringde idag och bokade tid ;)

Läste att man kan se hjärtljud med ultraljud redan vecka sex, någon av er som fick till ett sådant? Jag har så svårt att tro att detta är på allvar känner jag.

Kände ni oxå så? Hur känns det nu? När blir det på riktigt?

Jag har också läst det, men inte fått någon info om att man brukar göra ett sånt så tidigt. Jag tror också att det är jätte olika beroende på var man bor i landet. Vissa har betalt extra för ultraljud och tester som är utanför det som rutin görs.

Det blev inte verkligt fören jag börja må illa förra veckan. När jag mådde jätte bra så kände jag mig inte alls gravid och fick påminna mig hela tiden att jag faktisk inte har fått någon mens än. Men förra veckan började illamåendet och brösten svälla och ömma. Så nu känns det verkligt. Jag är i v.9 (8+4). Har haft mitt hälsomöte, vilket var mest slöseri med tid tyckte jag. Och ska på inskrivning om ca 2 veckor.

Tror definitivt att det kommer kännas mer verkligt när man får en riktigt bekräftelse, så som gravid magen börjar synas och när man får se det på ultraljudet.
    Längtar tills dess. =D
  • Elsa83

Vi hittade en klinik i Köpenhamn som gör det från v5 ;) 400kr så om två veckor hoppas vi få se ett litet hjärta som tickar. (v7+1 då)

Lille köpenhavner tror jag de hette.

Pajret skrev 2014-09-20 18:37:46 följande:

Jag har också läst det, men inte fått någon info om att man brukar göra ett sånt så tidigt. Jag tror också att det är jätte olika beroende på var man bor i landet. Vissa har betalt extra för ultraljud och tester som är utanför det som rutin görs.

Det blev inte verkligt fören jag börja må illa förra veckan. När jag mådde jätte bra så kände jag mig inte alls gravid och fick påminna mig hela tiden att jag faktisk inte har fått någon mens än. Men förra veckan började illamåendet och brösten svälla och ömma. Så nu känns det verkligt. Jag är i v.9 (8+4). Har haft mitt hälsomöte, vilket var mest slöseri med tid tyckte jag. Och ska på inskrivning om ca 2 veckor.

Tror definitivt att det kommer kännas mer verkligt när man får en riktigt bekräftelse, så som gravid magen börjar synas och när man får se det på ultraljudet.

Längtar tills dess. =D

• piffsmile

Jag är skriven på Capio citykliniken som vårdcentral och på de ställen de har gynekolog-mottagning kan man boka tidigt VUL. Vi gjorde ett förra veckan (då jag var v8+3) och fick se ett pickande litet hjärta i en 20,3 mm stor kropp Hjärta. Så ring era vårdcentraler och kolla. Det kostade som ett vanligt besök hos gynekologen.

Själv ska jag på inskrivning idag, hos en annan BM än förra graviditeten så vi får se hur det blir  

• Mariposas

Hoppar in här, BF 28 april. Kul med en tråd för oss från Malmö :). Gjorde vul i måndags. Trodde då jag va i v 8+0 men hon flyttade fram mig till 8+5 :). Ska göra ett till den 1 oktober pga ett missfall i våras. Skönt att de tar hand om mig o min oro :)

Går i slottstaden hos läkare nu. Men kommer att gå hos barnmorska vid mobilia, de har nåt samarbete. De har varit helt fantastiska både vid min första graviditet när vi fick vår son och vid missfallet, då de lät mig komma på regelbundna kontroller till allt va ute och de kunde se ny ägglossning på G :) + nu då när de gav mig ett extra tidigt vul :)

• Phosie

Här är det fint, man börjar nog allt få lite gravidglow och magen är rund och go =) Den blir bara större för varje dag men ändå har jag knappt gått upp ett kilo..

• Elsa83

Känner knappt något alls ;) men jag är ju bara i vecka 6, storleken större brösten bara ;)

Du?

Vilken vecka är du i?

Mariposas skrev 2014-09-26 19:32:25 följande:

Hur går det för er alla? Hur mår ni?

• Mariposas
    Phosie skrev 2014-09-26 21:36:31 följande:

Här är det fint, man börjar nog allt få lite gravidglow och magen är rund och go =) Den blir bara större för varje dag men ändå har jag knappt gått upp ett kilo.. phphGz1Ec49632.jpg

Tycker inte min mage växer så mkt än trots andra barnet. Va större för nån vecka sen. Hrmm... Gissar iofs att det va pga att jag va utomlands o hade svårt för att gå på toa ;p.

Den är fortf lite uppsvälld på kvällarna. Skulle nån se att jag är gravid så hade de sett de på brösten, de har växt en del ;).
Svar på tråden Malmö m omnejd