Matvägrande 1 åring. Mår dåligt är det vanligt !?
Jag har en liten pojke på snart ett år.. Sedan 7 månaders ålder har jag haft det struligt under hans matstunder! Från att ha ätit bra själv! (Körde mycket BLW metoden) till att plötsligt få ett jäkla humör under maten och vägrar öppna munnen, spottar ut maten, gnäller och gråter.. Han är så himla envis och det måste bli på hans sätt.
Detta började sen han var sju månader och har pågått fram till nu... Det har blivit lite bättre denna senaste månaden eftersom jag har börjar släppa dem höga kraven jag har!
Min fråga är detta är det någon som känner igen er i detta? Är det vanligt att barn strular och totalvägrar äta? Hur har ni mått?
Jag själv kan säga att från att ha haft världens självförtroende som mamma så har den sakta börjat minska :( jag tycker det är super jobbigt dels för att jag inte har bra upplevelser kring maten när jag var liten. Jag har sökt hjälp på bvc och har kommit i kontakt med en kurator så det känns toppen.. Men det hade varit skönt att få höra tips från er mammor och veta om det är fler som känt sig ledsna pga matstrul!