• Anonym (ledsen)

Snälla hjälp mig :(

Jag och min mamma bestämde oss för o gå till min mammas bästa vän, och hennes dotter har en pojkvän. Jag tyckte att han var så snygg, och det räcker bara för mig att se på en person o jag blir då kär på direkten. Jag kunde inte vara i samma rum som honom mera så jag låste in mig på toaletten och jag grät konstant. :'(

Jag försökte lugna ner mig och gick tillbaka ut, och då kommer han och hans flickvän då och frågade mig om jag ville gå med till deras vänner som också hade fest då. Vi gick över till dem och när vi var inne i trappuppgången så gick flickvännen in först medan jag och han låg lite efter. Helt plötsligt vänder han sig mot mig och han kommer allt närmare, han tog och kramade om mig då och så tog han tag i min hand och sa "om någon är dum mot dig där uppe så ska du säga till mig".

Efter ett litet tag så ville inte flickvännen vara kvar så jag tänkte följa med henne hem, fast han bestämde sig för att stanna kvar då, jag såg hur dem kysste varandra och jag blev då jätte ledsen, fast jag låtsades att jag inte såg. Jag sa då till henne att hon kunde gå lite i förväg eftersom jag behövde knyta skorna. När jag då skulle gå ut så tog han tag i min hand igen och han ville att jag skulle lova honom att ta det försiktigt ikväll, jag log och sa att jag lovade.

Det gick sen flera timmar och alla låg o sov. Han kom då tillbaka till vårt ställe och han började säga att jag är en jätte snäll och duktig kille. Vi två bestämde oss för o äta, han frågade mig om jag var törstig och jag sa att jag va det. Men alla glas va smutsiga så han gick och tvättade glaset rent åt mig.

När vi då var klara gick jag och han till rummet där han då drog ut en couch och vi la oss ner för o sova. Jag kunde inte somna på hela natten, jag bara låg och stirrade på honom. Jag vaknade timmar senare och jag fick tydligen panikångest eftersom jag skakade och jag började gråta, han vaknade och började trösta mig, han hämtade vatten åt mig och han tog hand om mig helt enkelt.

Senare så åkte jag och mamma hem, men innan jag gick så sa han att jag skulle ta hand om mig och gav mig en jätte stor kram. Jag såg då att han gick tillbaka till flickvännen där dem kollade på en film. När jag då kom hem så skickade jag en vänförfrågan på facebook till honom och han accepterade. Och då började han gilla min profilbild så jag gillade hans profilbild tillbaka.

Och nu sitter jag här och mår dåligt :( jag är jätte kär i honom, jag vet inte ens vad jag ska göra :( och jag har ingen aning hur han känner för mig :( och snälla säg inte att han kanske bara gillar mig som kompis eftersom det kommer såra mig jätte mycket :( det känns som om jag inte kan vara utan honom och att jag bara vill åka dit :( Har aldrig mått så här dåligt, kan knappt sova, äta, jag bara sitter här och gråter. Jag vet inte vad jag ska göra. :( Jag vill inte leva utan honom, jag kan inte :( Vad ska jag göra, har även ångest, snälla hjälp mig :(

• Svar på tråden Snälla hjälp mig :(
  • Moderator

Jag påminner samtliga diskussionsdeltagare om följande:

- Personangrepp är inte tillåtna

- Trollspekulationer är inte tillåtna

- Off topic är inte tillåtet

Skärpning!
    /Moderator

Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Lennart Alstermo
    Anonym (ledsen) skrev 2014-01-07 01:30:28 följande:
    Jag vill inte vara en person som förstör andras relationer. Men jag tänker också på min lycka. Och jag känner mig riktigt riktigt ensam..
    Läste någonstans att ensamhet kan vara underbart när man väljer det själv, men nog så smärtsam när den är påtvingad. Ingen skall behöva vara ensam, och alla har rätt till kärlek. Att du känner som du gör; att du faller för någon som du här beskriver är inte fel. Som jag ser det så visar det att du lever och känner kärlek, kan bara bli rätt i slutändan.

Lycka till
    Du är herre över orden du ännu inte har sagt
  • scars1212
    Lennart Alstermo skrev 2014-01-07 06:47:53 följande:
    Läste någonstans att ensamhet kan vara underbart när man väljer det själv, men nog så smärtsam när den är påtvingad. Ingen skall behöva vara ensam, och alla har rätt till kärlek. Att du känner som du gör; att du faller för någon som du här beskriver är inte fel. Som jag ser det så visar det att du lever och känner kärlek, kan bara bli rätt i slutändan.

Lycka till
    Även fast jag hittar min kärlek så kommer han ändå lämna mig en dag, eftersom jag kommer inte låta honom gå till jobbet, jag kommer bara vilja vara med honom hela tiden, och jag tror inte någon vill vara med en som mig...
  • scars1212
    scars1212 skrev 2014-01-07 16:45:58 följande:
    Även fast jag hittar min kärlek så kommer han ändå lämna mig en dag, eftersom jag kommer inte låta honom gå till jobbet, jag kommer bara vilja vara med honom hela tiden, och jag tror inte någon vill vara med en som mig...
    det är jag som är TS. kunde inte posta inlägget anonymt
  • Petite Chérie
    Men du kan ju inte förstöra någons liv på det sättet.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Knota
    Allvarligt, sök riktig hjälp.
  • scars1212
    Petite Chérie skrev 2014-01-07 18:20:20 följande:
    Men du kan ju inte förstöra någons liv på det sättet.
    När jag älskar någon så älskar jag den personen jätte mycket. Och när jag hittar den rätte en dag så kommer jag vilja vara med honom hela tiden, kommer som sagt inte låta honom gå till jobbet. Vet inte vad det är med mig :'(
  • scars1212
    Knota skrev 2014-01-07 18:24:06 följande:
    Allvarligt, sök riktig hjälp.
    Vad menar du med hjälp? Får redan hjälp, brukar gå till BUP. Eller finns det någon annan hjälp som är bättre?
  • Petite Chérie
    scars1212 skrev 2014-01-07 19:46:44 följande:
    När jag älskar någon så älskar jag den personen jätte mycket. Och när jag hittar den rätte en dag så kommer jag vilja vara med honom hela tiden, kommer som sagt inte låta honom gå till jobbet. Vet inte vad det är med mig :'(
    Jag tror att du behöver mer vård än du får idag. Typ intensivvård i något år. Du kan inte förstöra folks liv på det sättet.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • scars1212
    Petite Chérie skrev 2014-01-07 20:44:19 följande:
    Jag tror att du behöver mer vård än du får idag. Typ intensivvård i något år. Du kan inte förstöra folks liv på det sättet.
    Okej, fast jag har inte förstört någons liv?
  • Petite Chérie
    scars1212 skrev 2014-01-07 20:49:37 följande:
    Okej, fast jag har inte förstört någons liv?
    Du kommer ju göra det om du någonsin blir tillsammans med någon. Att hindra någon från att gå till jobbet är att förstöra dennes liv. Förstår inte du det?
  • scars1212
    Petite Chérie skrev 2014-01-07 20:56:21 följande:
    Du kommer ju göra det om du någonsin blir tillsammans med någon. Att hindra någon från att gå till jobbet är att förstöra dennes liv. Förstår inte du det?
    jo jag förstår, det känns som om jag gör det eftersom jag aldrig riktigt hade en pappa i mitt liv som var vid min sida och skyddade mig utan han misshandlade mig brutalt många gånger och det var ingen som stoppade honom...
  • Petite Chérie
    scars1212 skrev 2014-01-07 21:04:29 följande:
    jo jag förstår, det känns som om jag gör det eftersom jag aldrig riktigt hade en pappa i mitt liv som var vid min sida och skyddade mig utan han misshandlade mig brutalt många gånger och det var ingen som stoppade honom...
    Vi är många som har daddyissues, tro mig. Men aldrig i livet att jag skulle få för mig att hålla min sambo hemma. Han har jobbat hårt för sin karriär. Jag hade aldrig kunnat leva med mig själv om jag förstörde det för honom.
  • scars1212
    Petite Chérie skrev 2014-01-07 21:06:16 följande:
    Vi är många som har daddyissues, tro mig. Men aldrig i livet att jag skulle få för mig att hålla min sambo hemma. Han har jobbat hårt för sin karriär. Jag hade aldrig kunnat leva med mig själv om jag förstörde det för honom.
    Jag kommer låta honom gå till jobbet fast jag kommer åka med honom iaf så jag är vid hans sida hela tiden.
  • Petite Chérie
    scars1212 skrev 2014-01-07 21:09:56 följande:
    Jag kommer låta honom gå till jobbet fast jag kommer åka med honom iaf så jag är vid hans sida hela tiden.
    OMG! Nej nej nej. Det funkar inte i de vuxnas värld. Man åker inte med sin partner till jobbet!
  • scars1212
    Petite Chérie skrev 2014-01-07 21:12:57 följande:
    OMG! Nej nej nej. Det funkar inte i de vuxnas värld. Man åker inte med sin partner till jobbet!
    men vad ska jag göra då :'( jag kommer vilja vara med honom hela tiden...
  • Petite Chérie
    scars1212 skrev 2014-01-07 21:14:24 följande:
    men vad ska jag göra då :'( jag kommer vilja vara med honom hela tiden...
    Man kan vilja mycket, men man kan inte få allt.
Svar på tråden Snälla hjälp mig :(