hjälp tack!
Har barn med en man som behandlat oss oerhört illa. Han har flera gånger hävdat att han ändrat sig och fått nya chanser att bevisa detta men misslyckats varje gång.
Sista gången jag valde att umgås med honom var ett tillfälle då allt spårade ur. Han ville i en lång kö ihop med andra för oss okända människor diskutera om allt dumt han gjort tidigare och att han var ångerfull.
Jag bad honom sluta men han vägrade och jag försökte få vårt barn av honom så vi kunde gå därifrån. Han vägrade och sedan slutade allt i en stor katastrof.
Efter detta vägrade jag prata med honom och enligt soc skulle inget umgänge mellan far och barn ske om inte det var övervakat umgänge. Vilket man skulle ansöka om.
Det blev en vårdnads- och umgängestvist sedan som pappan startade efter hot i mail från hans pappa. Alltså barnets farfar.
Pappan har tidigare, efter vår separation, innan han fick den nya chansen igen förföljt mig ute, ringt mig mitt i natten, ringt och skickat åtskilliga sms till den grad att jag varit tvungen att stänga av telefonen. Då brukade han komma hem till mig och vägra gå när jag bad honom. Inte för att han var intresserad av barnet, för det brydde han sig inte direkt om. Vi har tidigare bråkat mycket om att han inte ville ta något ansvar för barnet. Han ville inte ens skriva under faderskapet.
Nu vill han ha en ny chans igen och kräver att vi ska vara kompisar. Eftersom han slagit mig, ljugit om mig och till mig och allt det andra vägrar jag ge honom ännu en chans.
Han hävdar att han ändrat sig igen sen sist men har uppfört sig oerhört illa mot en mycket nära släkting till mig. Han har även påtalat tidigare att denna släkting snackat skit om mig till honom.
Under tiden vi levde ihop hävdade han även att mitt barn sedan tidigare relation hade slagit honom t.ex, vilket mitt stora barn ännu hävdar inte är sant. Mitt stora barn har dessutom aldrig slagits.
Eftersom jag inte vill ge honom någon ny chans att bli hans kompis och alltid har min pappa med vid överlämningen är han nu argare än någonsin.
Vårt barn är ännu i dagisåldern och kommer hem från pappa och säger att jag måste bli kompis med pappa. Något tillfälle hade pappa även hotat med att polisen skulle ta mig om jag inte blev kompis med honom.
Nu är pappan så arg och uppretad och påtalar hela tiden att jag gör så barnet hamnar i kläm för att jag inte vill bli hans kompis. Han säger att barnet börjar fatta vad jag är för någon och att jag inte lyssnar på barnet. Han säger att jag inte vill att barnet ska träffa sin pappa, att jag gör så barnet mår dåligt för att jag inte vill bli hans kompis, att barnet kommer vända mig ryggen eftersom han berättar för barnet hur jag är m.m m.m
Jag pratar inget dumt om pappan inför barnet trots att han sagt och gjort massa dumma saker mot barnet, mot mig och barnets syskon. Men pappan håller hela tiden på och säger saker om mig som han själv inte egentligen har någon aning om.
Snälla hjälp mig med tips någon.
Jag känner ett stort obehag till eftersom han är labil. Han är även skrikit och kastat glas ihop med vårt barn då han blivit arg.
Mig håller han på att trakasserar med mail och sms. Även om jag ber han sluta fortsätter han.
Vid sista överlämningen såg jag pappan gick ur bilen och var helt svart i blicken. Kände hur en isande känsla spred sig i kroppen.
Allt hänger på mig dessutom. Han kräver att jag ska prata och bjuda in honom medans han själv inte säger ett ord.