• Anonym (x)

hjälp tack!

Hur gammalt är barnet och hur mycket kan du hålla dig utanför, kan ni ha byten på förskolan t ex, kan du få hjälp av familjerätten med medling, att han går via dom om han vill dig något osv, osv.
    Det är det första jag tänker på och jag tänker att du borde verkligen kontakat familjerätten omgående för att få deras stöd i det här.
    Kanske ev en advokat också.

• Anonym (x)
    Anonym (Hjälp tack) skrev 2013-12-29 04:58:51 följande:
    Problemställningen har jag ju förklarat.

Jag vill ha hjälp med hur jag ska göra och förhålla mig. Håller på att bli tokig.

Jag vill inte bli kompis med pappan och blir jag inte det kommer han säkert kräva enskild vårdnad eftersom han aldrig är nöjd.

Överenskommelsen vi hade i TR är han inte nöjd med och han vill ändå ha mer umgänge. Vilket han också fått men det är mig han vill åt. Jag ska tvingas umgås med honom. Han tar inte till sig att jag inte vill vara hans kompis och att jag är rädd för honom. Han är riktigt obehaglig.

Hur ska jag tackla situationen? Hur ska jag göra? Jag vill ha lugn och ro. Jag vill att mitt barn ska slippa höra skitsnack om mig och att pappan inte bråkar vid överlämningar.

Vad ska jag föra för att få det lugnt?

Hur ska jag få pappan nöjd och lugn utan att behöva umgås med honom?
    Enskild vårdnad kan han ju glömma efter hur han betett sig.
    När jag läser igen och det här så tycker jag att du ska kontakta en advokat som kan hjälpa dig sätta ner foten, en advokat vet också vilka juridiska möjligheter du har.
    Kanske besöksförbud?
    Kräv att all kontakt åtminstone ska gå via mail och vid hämtning och lämning kan barnet kanske gå ut själv till pappan, och tillbaka in till dig själv, så behöver inte du vara med.
    Sånt där vet familjerätten.
    Det låter som om det är dags att börja dra i dom här trådarna.
  • Anonym (x)
    Anonym (Hjälp tack) skrev 2013-12-29 05:20:08 följande:
    Jag kommunicerar inte genom att annat än mail dels för att jag ska kunna hänvisa till vad som sagts när han kräver svar på samma frågor om och om igen, men också för att ha allt svart på vitt. Pappan gör allt för att få ringa mig.

Besöksförbud är väldigt svårt att få. Har ansökt om det förr men det lades ner. Har tidigare haft överlämning hos mina föräldrar och att min mamma tog emot barnet men då ljög pappan om att barnet var ledset för att bli lämnad där så han fick igenom att lämna vid mig istället. Dock utanför.

Bra.
    Det låter som om du gör vad du kan redan,
    Men jag skulle inte satsat på att göra honom nöjd, för jag tror inte det går, för han vill inte vara nöjd, han vill åt dig och det gör han genom att vara missnöjd och förbannad, för det vet han biter på dig.
    Det är för jävla fult, men jag vet av erfarenhet att det inte lönar sig att försöka blidka dom här männen.
    Fokusera på att hålla honom borta från ditt liv istället precis som du redan gör, och återigen då, nu har du försökt med familjerätten, det funkar inte.
    Till mig sa dom rakt ut att om nån ger sig fan på att bråka, då finns det inget dom kan göra, deras deltagande bygger ju på frivillighet.
    Så det låter som att det är dags att ta itu med det via advokat, som kanske är den enda som har möjlighet till tvångsmedel att korrigera pappan med när han beter sig så illa.
    Och en advokat känner till vägar som kanske inte familjerätten har tillgång till.
    Jag skulle ha börjat med ett gratis rådgivningssamtal, det finns många advokater som ställer upp på det.
    Lycka till.
Svar på tråden hjälp tack!