Anonym (Hjälp tack) skrev 2013-12-29 05:20:08 följande:
Jag kommunicerar inte genom att annat än mail dels för att jag ska kunna hänvisa till vad som sagts när han kräver svar på samma frågor om och om igen, men också för att ha allt svart på vitt. Pappan gör allt för att få ringa mig.
Besöksförbud är väldigt svårt att få. Har ansökt om det förr men det lades ner. Har tidigare haft överlämning hos mina föräldrar och att min mamma tog emot barnet men då ljög pappan om att barnet var ledset för att bli lämnad där så han fick igenom att lämna vid mig istället. Dock utanför.
Bra.
Det låter som om du gör vad du kan redan,
Men jag skulle inte satsat på att göra honom nöjd, för jag tror inte det går, för han vill inte vara nöjd, han vill åt dig och det gör han genom att vara missnöjd och förbannad, för det vet han biter på dig.
Det är för jävla fult, men jag vet av erfarenhet att det inte lönar sig att försöka blidka dom här männen.
Fokusera på att hålla honom borta från ditt liv istället precis som du redan gör, och återigen då, nu har du försökt med familjerätten, det funkar inte.
Till mig sa dom rakt ut att om nån ger sig fan på att bråka, då finns det inget dom kan göra, deras deltagande bygger ju på frivillighet.
Så det låter som att det är dags att ta itu med det via advokat, som kanske är den enda som har möjlighet till tvångsmedel att korrigera pappan med när han beter sig så illa.
Och en advokat känner till vägar som kanske inte familjerätten har tillgång till.
Jag skulle ha börjat med ett gratis rådgivningssamtal, det finns många advokater som ställer upp på det.
Lycka till.