Anonym (x) skrev 2013-12-29 06:02:51 följande:
Bra.
Det låter som om du gör vad du kan redan,
Men jag skulle inte satsat på att göra honom nöjd, för jag tror inte det går, för han vill inte vara nöjd, han vill åt dig och det gör han genom att vara missnöjd och förbannad, för det vet han biter på dig.
Det är för jävla fult, men jag vet av erfarenhet att det inte lönar sig att försöka blidka dom här männen.
Fokusera på att hålla honom borta från ditt liv istället precis som du redan gör, och återigen då, nu har du försökt med familjerätten, det funkar inte.
Till mig sa dom rakt ut att om nån ger sig fan på att bråka, då finns det inget dom kan göra, deras deltagande bygger ju på frivillighet.
Så det låter som att det är dags att ta itu med det via advokat, som kanske är den enda som har möjlighet till tvångsmedel att korrigera pappan med när han beter sig så illa.
Och en advokat känner till vägar som kanske inte familjerätten har tillgång till.
Jag skulle ha börjat med ett gratis rådgivningssamtal, det finns många advokater som ställer upp på det.
Lycka till.
Jag är ju rädd för att inte vara honom till lags gällande barnet just för att han annars kanske ställer till det rejält. Fast jag vet ju att han inte skulle vilja ha barnet heltid egentligen. Det blir ju för jobbigt och då kan det ställas krav på en. Krav har han aldrig fixat utan att bli mer eller mindre skogstokig.
Jag gör nu allt för att slippa ha honom flåsandes i nacken. Har förklarat för både honom och barnet att jag är vuxen och har rätt att välja mina egna vänner. Man kan aldrig tvinga sig på någon.
Sa fam.rätten till dig rätt ut om det där med bråket?! Otroligt. Tycker de känns så väldigt "pappavänliga".
Jag har haft ett rent helvete med pappan då vi levde ihop. Han knäckte mig flera gånger och ju sämre jag mådde dessto bättre mådde han. Han har varit så rent överjävligt elak på det psykiska planet men ändå inte tillräckligt enligt familjerätten som höll i utredningen. De var inte riktigt neutrala i sin utredning och jag gissar att pappan lyckades manipulera dom.
Har påbörjat ett mail till en advokat (familjerättsjurist) som kostnadsfritt svarar på mail. Jag måste få lugn och ro någon gång.