• Mandel

hjälp tack!

Du får väl vänligt men bestämt förklara för honom att han kommer längre med trevligheter och fjäsk än gap, skrik och hot.
    Vill han bli vän så får han väl börja smöra och vara trevlig och hjälpsam som normala vänner är. Det är ju han som måste bevisa att han har ändrat sig och det gör han ju inte genom att gapa, skicka 300 sms osv.
    Hur är han mot sina andra vänner?

Spara alla sms och anteckna dagar i almanackan med samtal och vad han gapat om. Alltid bra att ha ifall han skulle börja bråka om vårdnaden. Då har du mer papper på det än att bara säga att han gjort si eller så.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Hjälp tack) skrev 2013-12-29 09:56:57 följande:
    Jodå, jag har försökt det mesta. Men hur jag än gör och vad jag än gör får jag det också emot mig förr eller senare och allt är alltid mitt fel.

Jag har tröttnat och jag vill inte bli hans vän för alla andra gånger när han lovat att han ändrat sig har han ändå trillat tillbaka till det gamla vanliga. Förr hade ofta som strategi att "gråta" och få "ångest" som problemlösare men när jag kom på detta upphörde det. Detta är en historia som pågått under flera år nu.

Han har inga vänner så han kan inte bete sig illa mot de.
    Känns som att han skulle behöva gå och prata med någon. Han verkar ha stora problem med relationer och socialt samspel.
    Han känns otroligt omogen om allt alltid är ditt fel och han inte kan inse sin egen del och sitt eget ansvar i det som sker.

När ni är på samarbetssamtal så ta upp detta då. Att du önskar detta. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden hjälp tack!