• Josefinmagnusson88

BF i början på December :) Hur mår ni?

Hejsan. Jag har en son sedan innan och väntar nu mitt andra barn och vet ej kön :) Är så himla nyfiken på den lille i min mage :) Hur har era graviditeter varit? Vet ni kön? Stämmer myterna om magformen, hjärtljuden, sug efter vissa saker osv??

• Svar på tråden BF i början på December :) Hur mår ni?
  • musk

Ja, nu längtar man! Men tycker tiden går så fort ändå, känns lite blandat för jag har stormtrivs som gravid! Dock inte alla symptom som foglossning o sånt, men just med magen o alla rörelser osv, de vill jag inte bli av med:).. har du haft några speciella cravings eller sug? Nä inge speciellt med svullnad, lite ibland i händer o fötter. Men de försvinner nästan med en gång sömn jag rör på mig, eller lägger benen k högläge. O de är knappt så man kan kalla de svullnad, mer att jag ser o känner de som ett obehag. Har du väldigt mycket vätska i kroppen?:( jobbigt.. är detta andra barnet för dig? Hur va de första gången?

Gravid v.38 - bf. 3/12
  • Josefinmagnusson88

Åhh vad härligt att du trivs med din graviditet och det har jag ovkså gjort framtill nu- då jag börjar bli lite trött på det. Yes detta är andra barnet och denna gången har jag sug efter söta grejer såsom godis, frukt, bullar, kakor, m.m! Skönt att du sluppit åderbrock. Jag kan väl inte direkt påstå att jag har jätte mycket vätska i kroppen, men fötter och ben är ju mer svullna nu än innan jag var gravid - så jag använder stödstrumpor varje dag :) åderbråcken finns ju även på mina ben och vissa kanske försvinner efter min graviditet, medan vissa säkerligen kommer kvarstå. Vad har din lilla flicka haft för hjärtljud under de olika mvc- besöken? :)

musk skrev 2013-11-18 00:26:10 följande:
    Ja, nu längtar man! Men tycker tiden går så fort ändå, känns lite blandat för jag har stormtrivs som gravid! Dock inte alla symptom som foglossning o sånt, men just med magen o alla rörelser osv, de vill jag inte bli av med:).. har du haft några speciella cravings eller sug? Nä inge speciellt med svullnad, lite ibland i händer o fötter. Men de försvinner nästan med en gång sömn jag rör på mig, eller lägger benen k högläge. O de är knappt så man kan kalla de svullnad, mer att jag ser o känner de som ett obehag. Har du väldigt mycket vätska i kroppen?:( jobbigt.. är detta andra barnet för dig? Hur va de första gången?
    Gravid v.38 - bf. 3/12

• musk

Hjärtljuden har varje gång legat mellan 145-150, oftast 148. En gång låg de på 135 tror ja de va, o en annan flög de upp till 160 när vi retat henne lite, hehe. Men har alltid sen stabiliserat sig runt 145-150..:) dina? Vad låg första barnets hjärtljud på o vad blev de för kön?

Gravid v.38 - bf. 3/12
  • sandra  1986

Hej tjejer!

Jag har också BF den 5/12, detta är min tredje graviditet, min tredje pojke enligt UL och min och sambons 1:a gemensamma, dock har han också två pojkar så vår 5:e pojk i hushållet ;)

• Josefinmagnusson88

Okej där ser man :) ja hjärtljuden går ju upp om man är där och stör bebisen och om den tex sover så brukar de ju vara lägre :) Mitt första barn är en son och han låg alltid på 130-140 och någon gång 146 då barnmorskan bar där och klämde och kände på magen. Denna gången har hjärtljuden varit allt ifrån: 130, 140 , 142, 148, 150. Så de skiljer sig ju inte så mkt och denna gången och vet vi inte vem som finns i magen och det ska bli spännande att se :)

musk skrev 2013-11-18 13:51:13 följande:
    Hjärtljuden har varje gång legat mellan 145-150, oftast 148. En gång låg de på 135 tror ja de va, o en annan flög de upp till 160 när vi retat henne lite, hehe. Men har alltid sen stabiliserat sig runt 145-150..:) dina? Vad låg första barnets hjärtljud på o vad blev de för kön?
    Gravid v.38 - bf. 3/12

• Josefinmagnusson88

Oj det var väldans vad pojkar :)) kul! Har dina graviditeter skilt sig mycket från varandra när det gäller Magformen, hjärtljuden, m.m? Har du alla tre gångerna vetat att de är pojkar :)?

sandra 1986 skrev 2013-11-18 15:31:44 följande:
    Hej tjejer! Jag har också BF den 5/12, detta är min tredje graviditet, min tredje pojke enligt UL och min och sambons 1:a gemensamma, dock har han också två pojkar så vår 5:e pojk i hushållet ;)

• sandra  1986
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-18 22:52:54 följande:

Oj det var väldans vad pojkar :)) kul! Har dina graviditeter skilt sig mycket från varandra när det gäller Magformen, hjärtljuden, m.m? Har du alla tre gångerna vetat att de är pojkar :)?

Den första visste vi inte kön på, den andra tittade vi eftersom jag plussade redan efter tre månader, de va smidigast att veta om jag skulle spara pojkkläderna framme eller inte :)

Den första trodde jag var en flicka, var nästan helt säker på de. Tji fick jag :)

Den andra visste jag på en gång att det var en pojke... De bara var så :)

Den här tredje trodde jag var en tjej, har mått väldigt annorlunda. Inte illa eller så, men bara helt annorlunda. Men nää :)

Jag hade pojkmage de två första graviditeterna, denna gång har jag tyckt att det är en tjejmage men ju mer tiden gått har de blivit mer och mer pojkmage. Och hjärtljuden har med alla tre legat runt 140-150 så de är väldigt lika :)
  • Josefinmagnusson88

Det är både intressant och kul och höra hur andras graviditeter och mående har varit, tycker jag :) Har ni bestämt er för namn än?om vi får en pojke blir det Lennox, men om det blir en flicka har vi inte till. 100% bestämt oss ännu:) kanske att det blir en Leya :) vi får väl se vad det blur för en liten figur först och främst ;)

sandra 1986 skrev 2013-11-19 10:28:32 följande:
    Den första visste vi inte kön på, den andra tittade vi eftersom jag plussade redan efter tre månader, de va smidigast att veta om jag skulle spara pojkkläderna framme eller inte :) Den första trodde jag var en flicka, var nästan helt säker på de. Tji fick jag :) Den andra visste jag på en gång att det var en pojke... De bara var så :) Den här tredje trodde jag var en tjej, har mått väldigt annorlunda. Inte illa eller så, men bara helt annorlunda. Men nää :) Jag hade pojkmage de två första graviditeterna, denna gång har jag tyckt att det är en tjejmage men ju mer tiden gått har de blivit mer och mer pojkmage. Och hjärtljuden har med alla tre legat runt 140-150 så de är väldigt lika :)

• sandra  1986

För oss blir det en Lexus. Min sambo har velat haft de till alla sina barn, eftersom vi inte skulle ha någon gemensam från början så sa jag ja till de innan ;) de skulle inte bli som de vart :) han tyckte att han var klar med barn ;)

I början var jag inte helt ok med det men nu har jag börjar vänja mig vid namnet :)

Jag har haft mitt tjejnamn sen dag ett, Klara. Men jag har och kommer aldrig få en Klara :) haha men de är som de är, ingenting jag lider av :)

• Josefinmagnusson88

Det är som du skriver "det är som det är" och man kan ju inte bestämma vad man ska då för kön på sitt barn :) Lexus är ju också fint :) Vår son heter Levis och vi tyckte att Lennox passar så bra till det :) ha det gott!

sandra 1986 skrev 2013-11-19 14:00:48 följande:
    För oss blir det en Lexus. Min sambo har velat haft de till alla sina barn, eftersom vi inte skulle ha någon gemensam från början så sa jag ja till de innan ;) de skulle inte bli som de vart :) han tyckte att han var klar med barn ;) I början var jag inte helt ok med det men nu har jag börjar vänja mig vid namnet :) Jag har haft mitt tjejnamn sen dag ett, Klara. Men jag har och kommer aldrig få en Klara :) haha men de är som de är, ingenting jag lider av :)

• Fjonkis

Jag har bf 4 december och längtar verkligen! Jag känner mig så stor och klumpig. Jag kan inte sova på nätterna, kräks fortfarande men samtidigt är det så mysigt med lilla bebisen i magen. Det är vårat första och vi har inte en aning. Om vad det är för kön. Men vi tror och har trott hela tiden att det är en liten kille, vi får se:)

• Josefinmagnusson88

Vad härligt att du verkar vara så positiv :) men jag tycker synd om dig som kräks :-/ har du gjort det hela graviditeten? Hur kommer Detroit att ni tror det är en pojke :)? Nyfiken!

Fjonkis skrev 2013-11-19 17:41:21 följande:
    Jag har bf 4 december och längtar verkligen! Jag känner mig så stor och klumpig. Jag kan inte sova på nätterna, kräks fortfarande men samtidigt är det så mysigt med lilla bebisen i magen. Det är vårat första och vi har inte en aning. Om vad det är för kön. Men vi tror och har trott hela tiden att det är en liten kille, vi får se:)

• Fjonkis
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-19 20:52:50 följande:
    Vad härligt att du verkar vara så positiv :) men jag tycker synd om dig som kräks :-/ har du gjort det hela graviditeten? Hur kommer Detroit att ni tror det är en pojke :)? Nyfiken!

Ja jag har kräkts från vecka 6 ungefär. Då fick jag inte ens behålla vatten. Började med lergigan och det fungerade hyfsat. Nu kräks jag inte alls som innan men ändå nästan varje dag. Det är inte det där ihållande illamåendet som tur är. Jag har bara den känslan att det är en pojk. Jag drömmer om bebisen jämt. Jämt i alla drömmar är det en pojk, utom i den första drömmen jag hade. Det bara känns så helt enkelt. Alla andra runt om tror det är en tjej. Vi blir såklart lika glada över en liten flicka:) Det jobbigaste med flickor är att det är så himla svårt med namn. Vi har typ 4 flicknamn som känns sådär och 15 pojknamn som känns jättebra. Men vi ser nog när den väl kommit vad det är för en:)
  • Josefinmagnusson88

Vad häftigt att du har en sådan stark känsla att det är en pojke och många säger att om man drömmer om ett visst kön så brukar det stämma:) jasså så alla andra tror på flicka?! Undrar varför :)?! Har du en stor och rund "typisk tjejmage"? jag har dock drömt lika mkt om båda så vi får väl se vad jag har att vänta :) mitt första är en pojk på 1år :)

Fjonkis skrev 2013-11-20 00:02:55 följande:
    Ja jag har kräkts från vecka 6 ungefär. Då fick jag inte ens behålla vatten. Började med lergigan och det fungerade hyfsat. Nu kräks jag inte alls som innan men ändå nästan varje dag. Det är inte det där ihållande illamåendet som tur är. Jag har bara den känslan att det är en pojk. Jag drömmer om bebisen jämt. Jämt i alla drömmar är det en pojk, utom i den första drömmen jag hade. Det bara känns så helt enkelt. Alla andra runt om tror det är en tjej. Vi blir såklart lika glada över en liten flicka:) Det jobbigaste med flickor är att det är så himla svårt med namn. Vi har typ 4 flicknamn som känns sådär och 15 pojknamn som känns jättebra. Men vi ser nog när den väl kommit vad det är för en:)

• Fjonkis
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-20 16:03:36 följande:
    Vad häftigt att du har en sådan stark känsla att det är en pojke och många säger att om man drömmer om ett visst kön så brukar det stämma:) jasså så alla andra tror på flicka?! Undrar varför :)?! Har du en stor och rund "typisk tjejmage"? jag har dock drömt lika mkt om båda så vi får väl se vad jag har att vänta :) mitt första är en pojk på 1år :)
    mm vi får se:)
    Min mamma säger att jag har en typisk pojkmage, men jag kan inte det där. Dom säger som jag, att dom bara känner på sig att det är en tjej.
    Idag är fötterna så svullna så mina strumpor stoppar blodet känns det som.  Fyfasen vad jobbigt, och imorgon går vi in i vecka 39. woho!
  • Josefinmagnusson88

Okej jag förstår. När jag väntade min son så sa alla runtomkring: detdär måste vara en pojke du bär på och de hade rätt :) Denna gången säger alla olika, så skumt :) hmm jasså har du svullna fötter? Det har jag också ibland. Använder du stödstrumpor? Det gör jag varje dag, men det är för att jag fått åderbrock också! Jasså v39 i morgon, då är det inte långt kvar :) tjoho

Fjonkis skrev 2013-11-20 16:54:20 följande:
    mm vi får se:) Min mamma säger att jag har en typisk pojkmage, men jag kan inte det där. Dom säger som jag, att dom bara känner på sig att det är en tjej. Idag är fötterna så svullna så mina strumpor stoppar blodet känns det som.  Fyfasen vad jobbigt, och imorgon går vi in i vecka 39. woho!

• Fjonkis
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-12-16 22:13:21 följande:
    Jag fick en liten prinsessa den 7:e december och jag är överlycklig som nu har en av varje och de mår bra

Grattis:) jag fick en kille den 5e:)
Svar på tråden BF i början på December :) Hur mår ni?