Åhh vad härligt att du trivs med din graviditet och det har jag ovkså gjort framtill nu- då jag börjar bli lite trött på det. Yes detta är andra barnet och denna gången har jag sug efter söta grejer såsom godis, frukt, bullar, kakor, m.m! Skönt att du sluppit åderbrock. Jag kan väl inte direkt påstå att jag har jätte mycket vätska i kroppen, men fötter och ben är ju mer svullna nu än innan jag var gravid - så jag använder stödstrumpor varje dag :) åderbråcken finns ju även på mina ben och vissa kanske försvinner efter min graviditet, medan vissa säkerligen kommer kvarstå. Vad har din lilla flicka haft för hjärtljud under de olika mvc- besöken? :)
musk skrev 2013-11-18 00:26:10 följande:
Ja, nu längtar man! Men tycker tiden går så fort ändå, känns lite blandat för jag har stormtrivs som gravid! Dock inte alla symptom som foglossning o sånt, men just med magen o alla rörelser osv, de vill jag inte bli av med:).. har du haft några speciella cravings eller sug? Nä inge speciellt med svullnad, lite ibland i händer o fötter. Men de försvinner nästan med en gång sömn jag rör på mig, eller lägger benen k högläge. O de är knappt så man kan kalla de svullnad, mer att jag ser o känner de som ett obehag. Har du väldigt mycket vätska i kroppen?:( jobbigt.. är detta andra barnet för dig? Hur va de första gången?