Mackan87 skrev 2013-10-17 22:20:56 följande:
Det var inte sådana tips jag bad om. Jag har redan funderat mycket över konsekvenserna av att gå in i ett förhållande där det är barn inblandat och kommit fram till att jag ska ge det en chans.
Eftersom du inte ville ha den typen av tips så.......
Hur är relationen mellan föräldrarna?
-Det är en av de viktigaste frågorna, eftersom ingen vill leva ett liv där man går på helspänn och bara väntar på nästa utfall.
Vad förväntar sig mannen av dig, både ekonomiskt och rent "arbetsmässigt". Ska ni dela på allt, både utgifter och skötsel utav barnet?
Hur ställer du dig själv till det han förväntar sig?
-Ett tips är att inte gå in som en slags superförälder och ta på dig en massa ansvar. För då är det svårt att backa sen, om du skulle känna att det är du som gör allt och han bara lutar sig bakåt och ser dig som en ny mamma åt barnet.
Bättre att ligga lågt kolla in läget, hur det funkar, vilka rutiner dom har osv. Sedan kan du gå in och börja så smått att ta någon mindre syssla med barnet om det känns okej för er (dig OCH barnet).
Vissa väntar jättelänge innan dom drar in barnen i relationen, andra gör det nästan omgående. Lita på hans omdöme där, det är han som känner barnet och vet hur öppet barnet är mot främmande.
Presentera dig för barnet och var dig själv när du träffar det.
Min personliga erfarenhet ligger åt Molly1´s håll, spring och stanna inte.
Men vad du än väljer, lycka till och hoppas ditt val blir bra.