• Anonym (Omg)

Det här kan inte vara sant?!?!?

Tog ett av testlagrets gravtest imorse för mensen är sen en dag vilket aldrig hänt tidigare och inga PMS symptom whatsoever har jag, det visade ett solklart och tydligt plus! Men det kan ju inte vara möjligt!! Vi ska ju börja med IVF den här cykeln, jag skulle ju ringa och börja med mina sprutor, hur kan jag vara gravid?? Är det sant? Jag är i chock och bara gråter men vågar inte hoppas förrän jag bekräftat det, ska därför iväg och köpa ett CB test nu men är det någon som vet om jag kan ta det på vanlig urin eller måste jag vänta till imorgon bitti?!

• Svar på tråden Det här kan inte vara sant?!?!?
  • Anonym (nn)
    slamkrypare skrev 2013-09-24 11:27:00 följande:

Det är väl ingen som har förnekat sambandet mellan stress och infertilitet tidigare heller. Men enbart barnlängtan med tillhörande tankar på att försöka bli gravid ger inte den nivån av stress som krävs för att sätta kroppen ur spel. Så att säga att något inte lyckas bli med barn för att man tänker för mycket på det, eller att någon skulle ha lyckats för att man slutade tänka på att försöka, är bara nedtryckande och elakt. Däremot är det självklart bra att försöka minska stressen i livet i övrigt, för det är i huvudsak den som kan ställa till det.

Grattis TS! Hoppas att allt går bra! 
    Du läste ingen av artiklarna va?
  • RonjaLi
    Anonym (Omg) skrev 2013-09-24 10:35:40 följande:
    Tack allihopa!! Jag är så himla chockad, vet inte ens om jag vågar ta åt mig av era grattis, det känns som om jag drömmer, ett spökstreck kan väl inte vara starkt??

Jag har faktiskt inte slappnat av ett dugg! Skrattande jag har tänkt på det lika mycket som andra gånger, hur skönt det hade varit att bli gravid precis innan vi påbörjar IVF, men tänkt att vem sjutton har den turen liksom! 
    Enligt en person jag känner som tillverkar graviditetstest finns det inte spökstreck.
    Väldigt många blir gravida utan att veta om det för väldigt många graviditeter avslutas innan man upptäckt att man ens blivit befruktad och man får "mens" i vanlig tid.
    Om mensen är någon dag sen fast man aldrig är det annars och gör ett test som visar ett streck (även ett mycket svagt) så är eller har man varit gravid. Kommer sen mensen någon/några dagar senare iaf så var det ändå inget spökstreck utan graviditeten har helt enkelt avslutats. Man har ju kvar graviditetshormonet även en tid efter mf så testen kan visa positivt även fast man fått mf.

Så, grattis!
    Tillägger också att jag upptäckte efter 1,5 års försökande att jag var gravid bara några dagar innan vi skulle på inskrivning ;)

• slamkrypare
    Anonym (nn) skrev 2013-09-24 11:28:17 följande:
    Du läste ingen av artiklarna va?

Jodå, alla tre sidor på den artikeln du länkade. Jag ser inget där som motsäger det jag skrev, förtydliga gärna om du tycker att jag missade det.
    Det skulle möjligtvis vara det att infertilitetsbehandlingsprocessen kan vara så pass stressande att det blir droppen som får bägaren att rinna över, men då finns det mycket annan stress i bakgrunden också. När man kommit så långt som till behandling så har man i de flesta fall försökt väldigt länge, kanske flera år. Skulle stressen över tankar på barn vara så pass stor hela den tiden, att den fullständigt slår ut fertiliteten? Hur många är stressade över barnlöshet och "tänker för mycket" redan från början?
  • Anonym (svårt att bli gr)

Grattis ts!! hur  länge hade ni försökt? ge mig lite hopp

• Anonym (Omg)
    Anonym (svårt att bli gr) skrev 2013-09-24 12:35:54 följande:
    Grattis ts!! hur  länge hade ni försökt? ge mig lite hopp
    Tusen tack! Ca 2 år, inte en enda graviditet/mf tidigare, oförklarligt barnlösa och den här gången gjorde vi ingenting ovanligt - vi var till och med på olika håll under mina fertila dagar och hann bara få till det "i sista sekunden" samma dag som jag troligtvis hade ÄL.. det känns som för bra för att kunna vara sant. 

Nä, har fortfarande svårt att tro det här. Har precis köpt ett CB digital, sitter och väntar på att bli tillräckligt nödig och har inte druckit någonting sen imorse Skrattande  
  • Anonym (svårt att bli gr)
    Anonym (Omg) skrev 2013-09-24 12:50:24 följande:
    Tusen tack! Ca 2 år, inte en enda graviditet/mf tidigare, oförklarligt barnlösa och den här gången gjorde vi ingenting ovanligt - vi var till och med på olika håll under mina fertila dagar och hann bara få till det "i sista sekunden" samma dag som jag troligtvis hade ÄL.. det känns som för bra för att kunna vara sant. 

Nä, har fortfarande svårt att tro det här. Har precis köpt ett CB digital, sitter och väntar på att bli tillräckligt nödig och har inte druckit någonting sen imorse Skrattande  
    Som vi då, väntar också på IVF dock tror jag mensen kommer idag, känns så. Stort grattis än en gång
  • Anonym (Omg)
    Gravid Raskaana 2-3!!!!!!! Det är på riktigt! Solig
  • liteavvarje

Åh vad härligt! Såna här trådar blir jag så glad av!! STORT grattis till er!! {#emotions_dlg.flower}

Blivande tvillingmamma <3
  • Pandamamma79
    Anonym (Omg) skrev 2013-09-24 13:56:59 följande:
    Gravid Raskaana 2-3!!!!!!! Det är på riktigt! 
    SoligGravid Grattis!!!
  • MammaMia74

Ett stort grattis till er båda. Gud va skoj. Lycka till med allt.

Mamma till två underbara tjejer
  • lightfish
    Anonym (Omg) skrev 2013-09-24 13:56:59 följande:

Gravid Raskaana 2-3!!!!!!! Det är på riktigt! Solig

Woohoo!! Gratis igen!
  • Anonym (Bra svar!)
    slamkrypare skrev 2013-09-24 11:27:00 följande:

Det är väl ingen som har förnekat sambandet mellan stress och infertilitet tidigare heller. Men enbart barnlängtan med tillhörande tankar på att försöka bli gravid ger inte den nivån av stress som krävs för att sätta kroppen ur spel. Så att säga att något inte lyckas bli med barn för att man tänker för mycket på det, eller att någon skulle ha lyckats för att man slutade tänka på att försöka, är bara nedtryckande och elakt. Däremot är det självklart bra att försöka minska stressen i livet i övrigt, för det är i huvudsak den som kan ställa till det.

Grattis TS! Hoppas att allt går bra! 
    Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Jag känner flera tjejer som gått runt och längtat barn i minst ett år innan de började bebisverkstan. Och alltså var väldigt "spända" och medvetna om att det skulle tillverkas barn. Skulle vilja påstå att det inte bara gäller mina kompisar utan de allra flesta som blir planerat gravida. Man planerar, hoppas, längtar, tänker. Man kanske ställer till med ett stort bröllop som som planerar i ett halvår, och sedan ska bebisen tillverkas snabbt efteråt. Hur brukar det gå? Jo de allra flesta brukar bli gravida inom det första året.

Jag tänkte ju precis som alla andra under det första året. "Det tar sig säkert inte på första försöket", "nu vore det kul om det tar sig på tredje", "fjärde gången gillt, nu kör vi på allvar med ÄL-stickor", "oj sjunde försöket det är nu det borde ta sig rent statistiskt", oj nu har vi snart försökt ett år, ska man ringa nånstans nu eller försöka lite till?"

De år vi försökte innehöll många tillfällen att bli gravid i väntan på mens inför IVF, eller när det är mycket med skolan och man glömmer bebisverkstan och bara har sex för att koppla av, eller under semestern. Trots det så blev jag gravid under den stressigaste, oroligaste, mest spända och barnfokuserade månaden i mitt liv = månaden då vi gjorde IVF.

Grattis TS!
  • Teza73

Åhh GRATTIS i massor Ts, liknande sak hände oss oxå, men vi hade redan gjort 2 ivf omgångar, ena misslyckades och andra förlorade vi våra tvillingar i vecka 23 :( 10 månader senare kom ett sedan 6 år ett efterlängtat spontant Plus på stickan, snacka om paff jag blev.

Själv testade jag på bim-dagen ENBART för att utesluta mina groende förhoppningar då jag mått sååå konstigt och haft molvärk, vilket inte hänt tidigare. Men jag va sååå säker på de va ett sånt falsk alarm och bara inbillning som vanligt hihi. Nu är våran fina pojke  19 månader å vårt lilla mirakel.

Oss hittade dom heller inga fel på. Jag har ju barn sen innan, 2 nästan vuxna pojkar, troligen sjönk min fertilitet avsevärt redan vid 30 ;) Nu är jag 40 och glad för dom fina jag/vi har ;)

GRATTIS än en gång Ts plötsligt händer de bara, och det med slappna av och sluta tänka på de e bara bullshit. I början lät man de ju bara bli som de blir, va inte förrän efter nåt år som längtan och oron hos mej började bli så påtaglig. Dessutom hade jag knappast slutat hoppas och försöka när plutten väl blev till :) 

Svar på tråden Det här kan inte vara sant?!?!?