Min 11 månaders bebis äter inte! Hjälp snälla!
Snälla ge mig alla bra råd ni har angående min dotter som inte äter! Hon är snart 11 månader och ligger nästan två kurvor under normalkurvan. Hon har hela tiden varit liten men nu dalar hon mer och mer. Jag ammar fortfarande ibland men mest ger jag henne vanlig mat. Problemet är att hon sedan start vägrat alla former av puré, gröt, mos mm. Även välling och all annan dryck än vatten. Hon äter bara själv med händerna, vill inte matas. Det som funkar är korv, köttbullar, blodpudding, frukt, tomat och glass. Resten tar hon inte! Tidigare åt hon ärter, bröd och pannkaka men inte längre. Någon gång kan det slinka ner couscous, ris, morot. Länge åt hon en köttbulle till lunch, nu kan en bra måltid bestå av fyra köttbullar och ett halvt päron men en dålig kan vara två bitar korv och sen ett kex till mellanmål. Jag vet att man inte ska ge sådant som är sött och jag skulle aldrig göra det om jag inte var så desperat att över huvud taget få i henne någonting. Jag har testat allt jag någonsin kan komma på men hon spottar bara ut eller vänder bort huvudet. Hon är intresserad av maten och känner på den och smakar och hon är glad och skrattar och tycker det är roligt men det är inte mycket som hamnar i magen. För övrigt är hon väldigt pigg och glad och stark. Hon kröp vid fem månader och går nästan nu. Hon klättrar som en liten apa och verkar frisk på alla sätt. Men hon kan fortfarande ha vissa kläder i storlek 68! Jag har nyligen slutat nattamma, det tyckte de var en bra idé på BVC. Efter det tycker jag det har blivit lite bättre. Snälla, är det någon som har liknande erfarenheter? Vad gjorde ni? Blev det bättre med tiden? Jag tar tacksamt emot alla tips!