Min 11 månaders bebis äter inte! Hjälp snälla!
Min son blir 1 år på lördag och äter inte heller. Han dricker endast ersättning och det har inte varit någon fara, Sverige är lite hysteriskt med att barn ska äta tidigt medan flera andra länder, t ex USA vet att under ett år så ska bröstmjölk eller ersättning vara huvud näringen. Min son är 68/74 i kläder och har alltid varit liten, han är pigg och glad och överallt. Men jag börjar också känna att det är dags att börja lite nu men det är så svårt när han inte vill ha :( han har precis börjat gå med på att öppna munnen och smaka men spottar oftast ut maten igen. Han får mycket kväljningar också som jag absolut inte tror är trams utan pga att han inte har ätit speciellt mycket i sitt liv.
Vet inte riktigt hur man ska gå till väga och BVC tänker jag inte fråga. Dom går inte att lita på känner jag, dom säger bara vad dom själva tycker och blev halvt hysteriska när han inte åt vid 8 månader och ville att jag skulle svälta honom om nätterna.
Min sons läkare är inte orolig och känner ingen brådska med mat än men att det kan bli aktuellt med mat terapi om han inte fortsätter göra framsteg de kommande månaderna..