Min 11 månaders bebis äter inte! Hjälp snälla!
Min dotter var likadan. Från ca 7 månaders ålder funkade det jättedåligt med maten. Hon har också alltid varit liten eftersom hon föddes lite tidigt och var tillväxthämmad, men hon dalade också i vikt hon vägde under 8 kg som 1-åring och nu är hon 2,5 och vägde 10,6 i juni.
Vi har kämpat och kämpat och jag har gråtit av oro och trötthet över de ständiga kamperna för att få i mat. BVC har sagt att vi ska ge det hon äter (oavsett vad) bara hon får i sig, problemet har dock varit att det inte finns några "säkra kort". Det som varit gott en gång kan hon rata helt nästa gång man provar.. Vi har tagit blodprover för att kolla t.ex. gluten och sköldkörteln (som inte visade nåt) och senaste året har vi gått på extra längd och viktkontroller på Barn- och ungdomsmedicin.
Har tyvärr inte några bra råd. Dotter börjar successivt äta bättre, men vissa perioder går hon tillbaka och äter knappt.
Ledsen att jag inte har några bra råd, men jag vet att det är skitjobbigt med barn som inte äter :( Du kan gärna PMa om du vill skriva av dig!