Båda mina föräldrar dog
Så sorgligt men inom 3 månader har båda mina föräldrar somnat in.
Ingen av dom var sjuka en längre tid utan båda drabbades av sjukdomar som gjorde att det dels gick fort och dels lämnade detta liv alldeles för tidigt. Ingen av dom hann gå i pension. Alla planer de hade bara försvann....
Känns som ett stort tomrum nu när dom inte finns kvar längre. Min pappa blev sjuk först, han fick en hjärnblödning som gjorde att förloppet gick väldigt fort, den var så kraftig att det inte fanns något att göra. Kort därefter fick mamma reda på att hon fått cancer, även där gick det fort. Ingen av gångerna förstod jag att dom skulle dö utan jag tänkte att dom skulle klara sig.
Kan fortfarande inte fatta att dom är borta.
Kvar i livet är nu jag, min man och våra barn. Jag har sjukt mycket dödsångest och tänker på att jag eller någon mer i min familj ska dö. Min mans föräldrar är döda sedan länge, så våra barn har ingen mor- eller farförälder i livet. Känns så hårt när andra barn på dagis berättar att de ska till mormor eller farmor på helgen.
Drömmer mycket om mina föräldrar och om döden, kanske är det bara en bearbetning.
Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg utan var bara tvungen att skriva av mig.
Ta vara på livet och era nära och kära! Kram Anna