Båda mina föräldrar dog
Beklagar verkligen.
Har själv mist min mamma i bröstcancer för 1 1/2 år sen. Man pratar, gråter, minns alla minnen...barnen frågar var mormor är, man pratar med dem. Bearbetningen är där hela tiden om man vågar prata om det, och låta känslorna va med.
Jag var gravid med min son när mamma fick reda på att hon hade cancer. Hon dog 2 1/2 v efter han föddes.
Varje gång jag hälsade på henne på sjukhuset, så gick jag in till henne med hoppet i högsta hugg, jag intalade mej att detta klarar hon. Hon kämpade hon med.
Jag hjärntvättade mej själv.... Nu i efterhand så tänker jag: "om jag ändå fattat hur illa det var, så hade jag kunnat sagt allt jag velat säga...istället för att nästan ignorera att hon snart skulle gå bort..."
Jag har iofs bara mist en förälder, men pratar gärna här. Och utbyter tankar och råd...
Någon sa till mig att saknaden kommer dala, det blir lättare. Men för mej är det tvärtom. Min mamma va min bästa vän, hon fanns alltid. Hon gick och prata med om allt. Och den saknaden som hon lämnade efter sej kommer inte dala...den kommer vara där.