Inlägg från: Anonym (hur?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hur?)

Båda mina föräldrar dog

Jag undrar hur man förbereder att ens närstående ska dö? Min morfar fick demens och cancer nästan samtidigt. Han är den snällaste jag vet på denna jord, så varför får han allt detta på en gång? Han kan knappt gå längre och det känns som de på boendet bara väntar på att han ska dö. ett problem mindre för dem. Jag känner mej arg hela tiden. jag vill ha en syndabock, jag vill skrika och skälla på någon, lägga över felet på någon. Vad ska jag säga till min mormor som blir lämnad kvar? Jag vet att miljoner, miljarder människor varit med om detta, men det är första gången för mej som en närstående är döende. Min farmor gick bort för något år sen, jag kände henne knappt. men ändå grät jag som bara den på hennes begravning. Hur ska jag klara detta då? Jag har växt upp med mormor och morfar. jag älskar dem så oerhört mycket. Jag vet inte ens vad jag vill med detta inlägg, bara skriva av mig antar jag. Jag hoppas Gud kommer ta hand om min morfar, och min mormor som blir lämnad ensam på jorden. Hon har självklart oss, men det är inte samma sak.

• Anonym (hur?)

Så klumpigt av mig, jag gråter så mycket och är förvirrad att jag inte ens insåg att jag skrev i någon annans forum. Trodde jag startade en egen. Jag menade inte att  försöka "stjäla" uppmärksamhet. Vet inte hur man raderar heller.  Jag beklagar verkligen för dina föräldrar, kan inte ens tänka mig smärtan. Jag skulle starta ett annat inlägg men så hamnade det här, glömde lämna detta när jag läst allt.

Svar på tråden Båda mina föräldrar dog