• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • En himmelsk drog

Jag fortsätter gå ned i vikt trots semester och bortbjudningar. Går på ren kur shakes nu sedan 2 veckor tillbaka då jag ett tag började se + på vågen trots träning 3 dagar i veckan och BRA mat i kombination med tallriksmodellen. Och det var INTE muskler jag gick upp i, utan fett :(

• Fru Mamma

Vad duktiga ni är allihop! Själv spenderade jag semestertiderna med att gå upp från 73,9 till 78,0. Det känns mindre bra, meeeen nu har jag återgått till jobbet och börjat trava mig neråt igen, ligger för närvarande på 76,2 och jag ska försöka hålla mig i skinnet trots att jag just nu är genomförkyld och dagdrömmer om att moffa i mig choklad till frukost, lunch, middag och mellis, medan jag praktiskt taget känner mig spyfärdig bara av att tänka tanken "vad ska vi äta till middag ikväll?" :P vi får se hur det går. Jag ska kämpa på med kaloriräknandet och skinnhållandet "så gott jag orkar" nu tills förkylningen lagt sig, sen JÄVLAR finns det INGA ursäkter!

• Juno

Kyra på din Fru Mamma

Jag har inte heller tränat sedan i juni, och gått upp 4 kilon över semestern. Började träna lite smått igen förra veckan och tog tag i maten igår. Hoppas att det ger resultat snart.

• mammakalmar

Jag gick hälften av det jag hade gått ner under juni, sedan har jag gått ner och väger något hekto mindre än i slutet på maj. Kör just nu kickstarten med matdagboken och det funkar kanon, var ute och sprang igår och idag är det en promenad på förmiddagen som gäller och ett pass på gymmet som gäller ikväll om jag inte åker på att jobba vill säga.

• mammakalmar

Gick upp hälften ska det ju stå, kan inte skriva idag får skylla på den huvudvärk jag har idag.

• Juno

Detta var ju en rivstart! Vägde mig idag och resultatet blev -3,9kilo Skrattande

• Fru Mamma

Min förkylning håller sig kvar med stadigt grepp :( längtar tills jag är frisk så att jag orkar tänka på matintaget igen. Vill se resultat på vågen ju :P

• hjärtemamma

Nu har jag kommit igång med träningen igen och det fungerar väldigt bra måste jag säga. Den stora utmaningen kommer nästa vecka då jag börjar jobba igen, hur ska man få tid till träningen då?

• Fru Mamma

Hjärtemamma: man kan ju köra hemmaträning på kvällarna när barnen somnat och spara gymmet till helgen? (Bara antog att det är gymträning du kör med :P)

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-08-24 22:00:50 följande:
    Hjärtemamma: man kan ju köra hemmaträning på kvällarna när barnen somnat och spara gymmet till helgen? (Bara antog att det är gymträning du kör med :P)

Jag tränar hemma på crosstrainern, men tycker ändå det är svårt att få till tiden när man jobbar, man ska laga mat, natta barn och helst hinna varva ner lite innan det är dags att gå och lägga sig. Denna vecka har jag iaf lyckats få till tre tillfällen och jag kör aldrig mindre än 2 mil har jag bestämt mig för. Dessutom har jag inte ätit några sötsaker denna vecka förutom igår när jag hade kalas
  • mikispikis90

Nu var det längesen jag skrev! Har nått mitt första mål -10 kilo sen midssommar. Jag har varit på bröllopssemester 3 veckor i Italien, ätit glass, pajer och liknande men jag har börjat gå till och från jobbet. Det tar mig ca 30 min längre på dit och 30 min extra på hemvägen och där är min dagens träning. Jag ska försöka mig på 10 kilo till. Då mitt andra mål nu är 80 kilo, och efter det 75 kilo.

• Annika24
    Anonym (Big Mama) skrev 2013-03-27 13:50:16 följande:
    Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!
    Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).

http://nutrilettshakes.blogg.se/

4 KG på första veckan! Fortsättning följer :)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor