• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Ojojoj... Vad jag är nervös inför imorgon! Har en känsla av att jag inte nått målet för denna veckan, att gå ner till 78,5 (så att jag kommer ner till "överviktig" enligt BMI.. Förhoppningsvis så har jag lyckats, men med tanke på förra veckans resultat så känns det som att jag hamnat på en platå, och det känner jag att jag inte orkar just nu :P men ska dricka en herrans massa vatten, bada brännhett och skrubba mig röd ikväll, så kanske jag tappar ytterligare något hekto innan imorgon ;)

• Fru Mamma

Härligt att det verkar gå så bra för er andra!

Och carmelina: vad roligt att höra :D vad duktig du är :)

• Carmelina

Oj, vad jag önskar att tre morötter gjorde av med godissuget lika bra som 200 gran choklad. Morötterna var inte tillnärmelsevis lika tillfredsställande. Kanske om jag tar en till?

• Carmelina

Iije: du GLÖMDE väga dig? Hehe, vi kommer ute från samma planet. Det skulle jag aldrig glömma :)

• Carmelina

Fru mamma förresten, om du inte gått ner till 78,5 så har du ju i alla fall gått ner över 8 kilo (väl?) och det är en bra bedrift på 2 månader! Men jag håller som sagt tummarna :)

• Fru Mamma

Carmelina: ja, har jag inte hunnit gå ner till 78,5, utan är kvar på 80,5 imorgon, så har jag ju ändå gått ner lite drygt 8 kilo, och visst, det är jättebra, men jag sätter upp nya mål varje vecka, och bortsett från förra veckan så har jag lyckats komma i mål, om man säger så... Så därför skulle det kännas surt om jag inte kommit ner till 78,5 imorgon, men jag har ju ändå fått resultat som är bättre än vad jag hoppats på, så jag är nöjd hur siffrorna på vågen än står imorgon, långsam viktnedgång är ju det bästa, och två kilo/månad måste ju ändå räknas som ganska långsamt i och med att jag började med nästan 24 kilos övervikt. :)
    Men ett halvår innan jag blev gravid så bantade jag ner mig 10 kilo, så räknar jag med dom också, så har jag gått ner drygt 18 kilo allt som allt, och då känns det lite bättre ;)

• lije

Hej alla! Jag är fortfarande med men det har varit så mkt så har inte hunnit tänka på mat lr på att skriva! Har fastat mina dagar men ätit mkt de andra! Står just nu still sedan ett par veckor på 65! Inte nöjd men samtidigt så känns byxor osv större så får väl gå på det! Snart väntar semester så då lär det väl slarvas en del :(

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor