• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Tjolanta

Hej! Finns här plats för en fläskis till? Känner att denna sommar vill jag bara dra en sopsäck över mej och ligga där tills vintern kommer... Började "träna" 1 maj på min orbitrek fast bestämd att gå ner MINST 30-35 kg. Allt gick superbra tills förra veckan då mitt knä gav upp :-/ å jag som fått en ny crosstrainer av min man och allt Har bara suttit och tittat på den. Jag gick ner närmare 40kg med viktklubb för några år sedan men kunde inte behålla den vikten när jag blev gravid, så nu är jag på ruta ett igen. Jag är 172,5cm och väger 106kg & har i maj tappat 6kg Första målvikten är TVÅsiffrigt sen 95, 90, 85, 80, 75 vid varje delmål så ska jag unna mej någonting roligt! Vid 75 blir det förhoppningsvis en ny garderob Väger mej varje måndagsmorgon..

• Carmelina

Ååh, ikväll kände jag lite som du, frumamma, pratade om för lite sen. Att jag kan äta lite mer nu eftersom jag gått ner i vikt. Så efter middagen drog jag i mig tre mackor, två pannkakor med lite socker och avslutade sen med en liten skål russin oc mandlar. När jag nu efteråt räknade ihop pointsen är det 3/5 av min veckobonus... Minst. Och inte ens så gott.
    Och jag ska ha gäster och bjuda på mat både fredag och söndag och vara borta hela lördagen. Detta bådar inte riktigt gott.

• Tjolanta

Tack! Jag är 29 förresten. På lördag ska vi döpa vår 6mån bebis, jättekul! Om man visste vad man skulle ha på sej :-/ Jag var på affärerna igår å skulle leta efter något ljust och fint. Sket sej skapligt!! Blev SÅ ledsen när jag inte kunde ha nåt Hade förut 38/40 och nu har jag gått upp minst TIO storlekar!!!! 48/50!!! Visst, jag har "nyss" fått barn men 30kg liksom.. Å vissa tappar allt efter förlossningen och lite till... Finns ju inte ens fina kläder på plussidan, å jag vill ju samtidigt ha någonting som man kan använda sen också...

• spökplumpen

Carmelina: Då var vi två om att ha en dålig dag igår. Efter min 500 kcal-fasta var jag såååå hungrig dagen efter, dvs igår. Blev inte mätt på min vanliga frukost utan gick och smååt lite av allt i kylskåpet och i skafferiet och sen stod jag och nöp av kanterna på typ alla pannkakor som jag stod och stekte till gårdagens dagisavslutning. Och för att toppa det riktigt så åt jag dessutom upp en hel pannkaka på slutet. Sen blev det pannkakor till lunch. Middag blev kyckling, ärtor och bea. Sen kläcker sambon att han är glassugen och då kan jag naturligtvis inte stå emot utan skickar iväg honom till Coop 19.50 och ber att han skyndar sig för vid 20 börjar nästa fasta. Hur sjuk i huvudet är man inte om man mätt som en tok och med tio minuter kvar till fasta bara måste ha glass? Nu sitter jag här vid frukostbordet med kurrande mage och väntar på att barnen ska äta färdigt. Sen iväg till dagisen, hem och vända för att sen komma iväg på min samtalsterapi....och sen väntar frukost eller lunch eller vad det nu blir.

• Fru Mamma

Tjolanta: alla är välkomna! :) av erfarenhet kan jag säga att måndagar (precis som utekvällar, släktingar och vänner) är djävulens påfund, eftersom helgens eventuella synder syns såååååå tydligt på måndagar! ;)

• Fru Mamma

Carmelina: det jag har lärt mig av sådana dagar är att det är SUPERVIKTIGT att inte klandra sig själv för det dagen efter (det leder lätt till att man överäter dagen efter också, bara för att "det är ändå kört nu", så vad du än gör (och detta gäller även Spökplumpen), må inte dåligt över att du åt "dåligt" igår, det är en ny dag idag, gårdagen räknas inte!

• Tjolanta
    Fru Mamma skrev 2013-05-30 07:45:31 följande:
    Tjolanta: alla är välkomna! :) av erfarenhet kan jag säga att måndagar (precis som utekvällar, släktingar och vänner) är djävulens påfund, eftersom helgens eventuella synder syns såååååå tydligt på måndagar! ;)

Haha Just därför jag valde måndagar, för att kunna "hålla" mej på helgerna Är faktiskt inte så sötsugen av mej å när övriga familjen köper tex glass så köper jag mej en flaska iskallt bubbelvatten istället
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor