Inlägg från: mammakalmar |Visa alla inlägg
  • mammakalmar

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Skulle också vilja vara med här.

Ålder:40
    Längd: 157 cm
    Startvikt:65,6
    Målvikt: 55
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Matdagboken, genom att skriva upp allt jag äter och få koll på vad jag äter samt inte äta godis, chips samt andra sötsaker under tiden, samt att varje ledig dag minst promenera en timme, jobbar som timvikarie och vet sällan hur jag jobbar innan
      Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndag
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Viktväktarna, ja massor
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Det funkar bra tills jag ska hålla vikten då tappar jag fokus, så jag har gått ner mina kilon tidigare och sedan fick jag ett skov i höstas och gick upp alltihopa när jag åt kortison och sedan har jag tyvärr gjort ett halvhjärtat försök igen med viktväktarna och denna gången gick det inte alls utan slutade med att jag vägde mer än jag gjorde innan jag började.

• mammakalmar

Det gick bra för mig första dagen, åt det jag tänkt mig och var ute och gick i ca 80 minuter. Hällde upp godis till yngste sonen som inte varit hemma i helgen och var inte ens sugen. Godiset står till och med framme på bänken, och jag känner att det är en bra övning för mig att ha det där för frestar det så kan alla se att det försvinner och då kan man inte dölja det för resten av familjen och bredvid står det vindruvor, bananer och clementiner som jag kan ta istället.

• mammakalmar

Måndag till onsdag har jag varit ute och gått, idag har jag jobbat mellan 7-15 och får se om det blir någon promenad efter maten men det är inte troligt. Imorgon jobbar jag 7-14 och det kan bli en promenad när jag kommer hem från jobbet det beror lite på hur trött jag är. Maten har jag skött, inget fikabröd, godis eller chips sedan i söndags och det går fortfarande bra. 

• mammakalmar