Maran73 skrev 2016-11-03 21:35:07 följande:
Hej du, japp det stämmer, en hel del i vår ålder! Är med i en sluten grupp på fb som startade här på FL för ca ett år sedan. Vi är hmmm 8 pers tror jag, 40-44 år. Blandad framgång, många missfall tyvärr (haft två själv) men iaf tre av oss är gravida! Jättekul! Även för dem en hel del strul m graviditeten, så det har inte gått på räls direkt... Men f två tjejer ser det mkt lovande ut! Så visst går det!
Hur som helst, japp, betalning varje gång... Men om ni inte behöver göra ICSI blir det ju billigare. En stooooor fördel vid beh utomlands är att ha en gyn i Sverige som är villig att tänja lite på reglerna... Läkemedlen du behöver går t ex inte på högk skyddet och de är dyra, ca 10000kr tror jag, inte heller UL ska egentligen gå på landstingstaxan tror jag. Jag har en helt fantastisk läkare som hjälper mig, med högkostnadsskydd.... fast hen ska egentligen inte göra så som sagt. Har för mig att IVF Riga har samarbetsläkare i Sverige, fråga! Få se nu... jo, det GÅR förstås att göra även UL i Riga men det blir ett jäkla flängande o ta ledigt från jobbet, så de flesta gör nog detta i Sverige. Sen ÄP osv i Riga. Vi var där i ett tidigt skede för ett samtal också, samt kolla folliklar för att få en "prognos". Såg inte så bra ut då men fick ut 10 ägg ändå sedan, till min läkares stora förvåning.

Jag känner som du, inte stort hopp om mina gamla ägg, är nog inställd på ÄD om vi misslyckas även denna gång. Mitt AMH var 0,86 vid koll men det var något år sedan. Får se hur det går framöver och vad mannen tycker. Var sak har sin tid.

Du, varför kolla äggledarna om ni ska göra IVF? De behövs ju liksom inte då... Du menar kanske för hemmaförsöken, dem ska man ju inte glömma!

Jaha, det är till fb alla försvinner...är inte så modern av mig, har inte det

Men härligt höra det finns gravida kvinns 40+! Ok, min underbara gyn går i pension när som, så har ingen ny, men det går väl fixa. Jo jag tänkte till hemmaförsök, annars får vi ju gå vidare direkt med annat. Äd känns så svårt...hur ska man palla med åka utomlands hela tiden...även med ivf/pgs. Men vill vi ha barn så får man ju göra det. Synd Sverige är så långt efter med sånt här.
shrigley skrev 2016-11-03 22:13:59 följande:
Snubblar in här jag med :) nyss fyllda 41 och mitt uppe i första IVF-försöket med två st 3-dagars embryon återförda 21/10. Positivt test sedan RD 9, hoppas det tar sig. Läkaren var skeptisk till ivf öht pga min ålder o mina låga värden (AMH 0,5). Har maxat med långt protokoll o maxdos (375) på Gonal-F, fick ut 6 ägg varav 5 befruktades. Min pojkvän, som jag träffade för ett år sen, har tack o lov fina simmare :) bra för en gammal tant som jag. Vi blev spontant gravida två mån efter vi träffats, blev dich MF i v 11, men försöker glädjas åt att det funkade litegrann i alla fall...
Spännande! Vi ska göra första ivf om tre veckor. Menopur ska jag ta. Egentligen skulle vi gjort det när jag precis fyllt 41 också, dessvärre propsade inte kliniken på det då, de tyckte vi skulle försöka hemma, (då hade jag väldigt bra amh värde), vilket jag nu i efterhand inte kände va rätt nånstans. De om några vet ju att chanserna försvinner rätt fort i vår ålder. Nu har jag 0.6 i amh värde , och hade vid ul nu 9 äggblåsor.
Vi kommer väl också välja två embryon, om allt går vägen.
Jo det är nog det som gör mig mest nervös, vet inte om jag ens kan bli gravid, har inte ens haft mf...inte för att man önskar någon det...
Jaha, så bra!.. .det ökar ju chanser för er med tre år yngre ägg! Smart drag av dig. Hur kommer det sig ni inte använder dom då? Borde va bättre chanser? Eller så fattade jag fel, det kanske är dom ni använder. Hoppas det går vägen oavsett.