• jennaA

40+ som kämpar för att få ett syskon

Jag är 41 år och har sedan 1 1/2 år tillbaka försökt få ett syskon till min son som nu är snart tre år. Jag blir gravid men de slutar med missfall, har haft tre missfall och nu börjar det kännas riktigt jobbigt. Har varit på missfallsutredning men dom hittar Inget fel på varken mig eller min sambo men nåt fel måste det ju vara känns det som? Dom kollade äggreserven och det finns många ägg kvar sade dom. Men kvaliteten vet jag dessvärre inget om. Dom tog många prover men progesteron kolla dom inte eftersom jag har regelbunden mens och ägglossning men nu har menscykeln blivit längre och längre, från att vara 26 dagar i november till 30 dagar idag. Konstigt förra månaden är också att fertilitetsmonitorn visade ägglossning men inte den vanliga digitala äggltestet. Blir förvirrad av alltihopa! Har läst lite om pergotime, trombyl, borgar osv. Någon som känn ge mig tips på läkemedel / behandling som hjälpt er? Mycket tacksam för svar

• Svar på tråden 40+ som kämpar för att få ett syskon
  • Feona

Hoppas, hoppas :)

Fiamedbarn skrev 2013-09-20 18:54:14 följande:
    Kan tillägga att jag är 42 år. Och jag ser ett svaaaagt streck idag som lika gärna kan vara ett spökstreck. Men vi får se!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

• Fiamedbarn
    Feona skrev 2013-09-20 20:37:31 följande:
    Vad spännande., håller tummarna! Jag har aldrig hört ordet embryoadoption. Är det som ivf men med ett färdig befruktat ägg? Är det i Spanien man kan få hjälp med det?
    Det är donerade spermier och ägg som befruktas med IVF. Det ger oftast högre chanser än äggdonation att lyckas, det är ca 65-80 % chans att bli gravid om man sätter in två embryon! Det finns i många länder men billigast är i Tjeckien. I Cypern kan man också välja kön. Jag är så gammal så jag vill gå på det som ger störst chanser till graviditet direkt! Skulle ju kunna harva på lite med IVF utomlands först....eller ÄD...men det här hoppas jag verkligen på nu!
  • Fiamedbarn
    Feona skrev 2013-09-20 20:38:33 följande:
    Hoppas, hoppas :)
    Tack! Min sambo har precis köpt två tidiga test så jag ska nog kolla med morgonurinen igen nu....
  • Fiamedbarn

Det tidiga testet visade ett svagt streck! Men det kanske kan vara spök för det är väldigt svagt....men när jag tog ett tidigt test för någon dag sedan var det iofs inte alls något spökstreck så det kanske inte är så vanlig.

Så nu är jag spänd på att testa mer i helgen!!  

• Feona

Hur går det Fiamedbarn, hoppas du fått fint utslag på stickan, håller tummarna!

Fiamedbarn skrev 2013-09-20 21:19:06 följande:
    Det tidiga testet visade ett svagt streck! Men det kanske kan vara spök för det är väldigt svagt....men när jag tog ett tidigt test för någon dag sedan var det iofs inte alls något spökstreck så det kanske inte är så vanlig. Så nu är jag spänd på att testa mer i helgen!!  

• Feona

Här kommer lite uppdatering från mig! Som jag sagt tidigare så fick vi ut 6ägg i torsdags, alla blev befruktade men två fortsatte inte att dela sig så kvar blev 4st. Igår fick jag tillbaka 2st och 2 till frysen. Nu blir det till att vänta och längta till 8 el 9 september då det är test dag. Hoppas tiden går fort! Hur går det för er andra? Är det fler som fortfarande försöker? // Kram kram

• Fiamedbarn
    Feona skrev 2013-09-22 09:44:16 följande:
    Hur går det Fiamedbarn, hoppas du fått fint utslag på stickan, håller tummarna!
    BIM+2 och ÄL+10 idag men inget plus....eller det är ett lika svagt streck som igår men jag tror att det är ett spökstreck. Tycker mensen borde komma igång och inte hålla på och luras så här. Eller så kunde väl stickan visa plus! Är så tråkigt att vara i limbo!

Jag håller på och försöker välja klinik för en embryodonation och det är jättesvårt....men jag vill ju komma igång snart så jag kan ju inte fortsätta att vela så här...
  • Feona

Ååhhh., vad jobbigt med den där väntan för dig! Har upplevt det själv många gånger., hoppas du får svar snart så nästa steg kan tas :) hoppas på plus för dig!

Fiamedbarn skrev 2013-09-22 10:14:43 följande:
    BIM+2 och ÄL+10 idag men inget plus....eller det är ett lika svagt streck som igår men jag tror att det är ett spökstreck. Tycker mensen borde komma igång och inte hålla på och luras så här. Eller så kunde väl stickan visa plus! Är så tråkigt att vara i limbo! Jag håller på och försöker välja klinik för en embryodonation och det är jättesvårt....men jag vill ju komma igång snart så jag kan ju inte fortsätta att vela så här...

• jennaA

Hej på er och ursäkta att jag inte svarat tidigare. Jag har inte varit aktiv på ett tag i denna tråden eftersom mitt senaste ivf cörsök misslyckades totalt. Jag blir 42 år om ett halvår och nu blir det inga fler ivf försök. Men jag är ändå oerhört tacksam för jag har ett friskt barn som jag älskar mer än allt annat men självklart hade jag velat att hen skulle få ett syskon. Men det är nog försent för mina ägg är av såpass dålig kvalite att inga ägg klarade odlingen. Jag hoppas det går bättre för er andra.

• Fiamedbarn
    Feona skrev 2013-09-23 21:32:46 följande:
    Ååhhh., vad jobbigt med den där väntan för dig! Har upplevt det själv många gånger., hoppas du får svar snart så nästa steg kan tas :) hoppas på plus för dig!
    Tack! Ja det är väldigt påfrestande...idag är det BIM+3 men inga tecken på mens. Och det digitala CB visade negativt. Nedslående! Jag som började hoppas på att vara gravid. Som jag längtar efter det!
Svar på tråden 40+ som kämpar för att få ett syskon